וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה מר: המלחמה על קופיקס בין רמי לוי לבעלי מניות המיעוט

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 13:54

קיפוח זכויותיהם של בעלי מניות המיעוט בקופיקס או ניסיון סחיטה? תלוי את מי שואלים. בעוד בעלי המניות טוענים: "רמי לוי לקח פעילות שלמה של רשת ושדד אותה", טוענים בסביבת רמי לוי שמדובר במהלך שנועד לסחוט ממנו כספים. לוי בתגובה: "איני בסכסוך עם אף אחד"

קופיקס. אפיק גבאי
קופיקס בימי הזוהר של 2014. החלה כסיפור הצלחה גדול אך נקלעה לחובות כבדים/אפיק גבאי

"רמי לוי לקח פעילות שלמה של רשת ושדד אותה". כך טוענים בעלי מניות המיעוט ב"קופיקס גרופ".
אתמול בערב הסתיימה עוד פגישה ללא תוצאות בין נציגי רמי לוי לנציגות בעלי מניות המיעוט ב"קופיקס", המנהלים נגדו בחודשים האחרונים מאבק משפטי עיקש, בגין טענה לקיפוח זכויותיהם. גם קרנות הנאמנות של "אקסלנס", שמחזיקות מניות בקופיקס, תומכות בבעלי מניות המיעוט
.

לוי מצדו, טוען שפעל כשורה ומקורביו מכנים את המהלכים נגדו כניסיון, לכאורה, לסחוט ממנו כסף. ברשות לניירות ערך מודעים למחלוקת, אך לפי שעה בוחרים שלא להגיב.

"קופיקס גרופ", שנסחרת בבורסה בת"א, מפעילה בתי קפה ומרכולים שכונתיים, שפעלו, עד לכניסתו של לוי, תחת השם "סופר קופיקס" והתנהלו כיחידה כלכלית נפרדת.

בעלי מניות המיעוט טוענים שרמי לוי השתלט על פעילות המרכולים ללא הסכמתם ועושה בהם כבשלו, כאילו היה מדובר בחברה פרטית.

רמי לוי בשכונה - מגיע לקניון עופר הגדול בפתח תקווה. עידו מויאל,
סניף "רמי לוי בשכונה" בקניון הגדול בפתח תקווה. לא הסתיר את רצונו להקים על בסיס סניפי "סופר קופיקס" רשת מרכולים עירונית/עידו מויאל

במכתבים שנשלחו לדירקטוריון החברה, טוענים בעלי מניות המיעוט שכל סניפי הרשת הוסבו לסניפי "רמי לוי בשכונה", מועדון הלקוחות הגדול של "קופיקס" נבלע בתוך מועדון הלקוחות של "רמי לוי שיווק השקמה", בתוך הסניפים מוצע ללקוחות כרטיס המועדון של רשת "רמי לוי שיווק השקמה", ספקי הרשת הם אותם ספקים של "שיווק השקמה" כאשר 10% מהסחורה נקנית מלוי בעצמו, ומי שנכנס לאתר של "קופיקס גבעתיים", למשל, מגיע לזה של רשת "רמי לוי שיווק השקמה", ללא תמורה לקופיקס.

בעלי מניות המיעוט ב"קופיקס גרופ", המיוצגים על ידי עו"ד עדו קוסובר, טוענים ל"עסקאות בעלי שליטה" של לוי, המחייבת את אישור אסיפת בעלי המניות, שלא בהשתתפות בעל השליטה או מי מטעמו, דבר שלא נעשה. בנוסף לכך לא יצאה כל הודעה לבורסה בעניין והחברה הסתפקה באישור הדירקטוריון שאישר הקלות זמניות, מה שלא ניתן לאישור בדיעבד.

"רמי לוי מביא את כוח הקניה שלו", אומר אחד מבעלי מניות המיעוט, "אבל כוח הקניה מיטיב בעיקר אתו. גם לשינוי השם מ'סופר קופיקס' ל'רמי לוי בשכונה' הוא לא קיבל אישור במשך שנתיים. בתחילת השנה הוא כינס אסיפה כדי לאשר לו תשלום תמלוגים על השימוש בשם 'רמי לוי', אנחנו התנגדנו והאסיפה נדחתה כדי למצות אתנו את המגעים, אבל שום דבר לא התקדם והיא בוטלה.

בגלל שלא הייתה לו ברירה, הוא 'אישר' להשתמש בשם 'רמי לוי' עד סוף 2022 בלי תשלום, כשבדרך הוא גוזר עמלות מספקים ומחזק את המותג שלו על חשבוננו. במילים הכי פשוטות: רמי לוי לקח פעילות שלמה של רשת ושדד אותה. שלחנו פניה לדירקטוריון וביקשנו תגובה על הטענות שלנו דרך עורך הדין והתשובה שקיבלנו היא, שלוי עושה לנו טובה כשהוא משתמש בכושר הקניה הגדול שלו וזה מזכה את החברה, מה שיכול להתפרש כניסיון לסחיטה של בעלי מניות המיעוט".

למה לא פניתם לרשות לניירות ערך עם הטענות שלכם?
"כי המטרה שלנו לפעול לפי הספר ואנחנו מנסים למצות את מה שאפשר בלי לערב אותה בינתיים. אנחנו מעריכים את הנזק שנעשה לנו בעשרות מיליוני שקלים. נציג מטעמנו ניהל אתו מו"מ על קנייה שלנו החוצה, אבל גם אתמול שום דבר לא התקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רמי לוי שותה קופיקס. יחצ,
רמי לוי שותה קופיקס. לדבריו אין לו סכסוך עם אף אחד. מקורביו טוענים שמדובר בניסיון לסחוט ממנו כספים/יחצ

קופיקס הוקמה על ידי אבי כץ בשנת 2013 ומכרה קפה במחיר קבוע של חמישה שקלים, הפכה ללהיט, טלטלה את השוק וגרמה להורדת המחיר ברשתות הקפה המתחרות. שנה אחר כך נפתח המרכול הראשון של "סופר קופיקס", ובשנת 2015 החלה החברה להיסחר בבורסה בת"א. ב- 2016 התרחבה רשת בתי הקפה לרוסיה, באמצעות קבוצת משקיעים.

ב - 2018 נקלעה "קופיקס גרופ" להפסדים של למעלה מ- 800 מיליון שקלים, ורמי לוי רכש 20% ממניות החברה - ובהמשך הגדיל את אחזקותיו ל- 50.01% בישראל ול- 42% ב"קופיקס גלובל", החברה שמרכזת את הפעילות ברוסיה, הכוללת 207 בתי קפה. בעקבות המלחמה באוקראינה וירידת ערך הרובל, נקלעה אף החברה הרוסית לקשיים.

לוי לא הסתיר את רצונו להקים על בסיס סניפי "סופר קופיקס" רשת מרכולים עירונית - וכך עשה. הוא הסב חלק גדול מסניפיה למותג "רמי לוי בשכונה", כשהוא מנצל את כוח הקניה שלו כדי לשמור על מחירים נמוכים. נכון להיום החברה מפעילה 37 מרכולים תחת השם "סופר קופיקס" ו"רמי לוי בשכונה" ו- 68 סניפי קפה.

יש לציין כי לפחות מבחינת המאזנים, הביאה פעילותו של לוי לשיפור: את שנת 2021 סיימה "קופיקס" עם עליה של 8.7% במכירות, שהסתכמו ב- 303 מיליון שקלים. בזכות העלייה בגובה 8.3% במכירות המרכולים שנרשמה בעקבות פתיחת ארבע חנויות חדשות והסבת סניף "סופר קופיקס" ל"רמי לוי בעיר", הצטמצם ההפסד השנתי ל- 8.6 מיליון שקלים.

בסופו של התהליך מעוניין רמי לוי למזג את "קופיקס" לתוך "רמי לוי שיווק השקמה" ולחסוך לעצמו את כאב הראש של בעלי מניות המיעוט. המיזוג יכול להיות פתרון, אך בתנאי שיושגו הסכמות עם בעלי מניות המיעוט.

מכאן נדמה שניתן להבין את ההתנצחות ואת עמדת בעלי המיעוט שטוענים כי זכויותיהן הופרו (אך נמנעים לפי שעה מפנייה לרשות ני"ע, כאשר האיום-לכאורה על לוי תלוי ועומד), וכן את טענות גורמים המוגדרים "מקורבים לרמי לוי" למה שהם מגדירים כניסיון לסחוט ממנו כספים.

רמי לוי מסר בתגובה כי לא ידוע לו על פגישה שנערכה עם בעלי מניות המיעוט ושאינו נמצא בסכסוך עם אף אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully