וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד ירוק: הטכנולוגיות הישראליות שפועלות למיגור הזיהום הסביבתי

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 15:25

המאבק המרכזי של העשור האחרון הוא ללא ספק שמירה על הסביבה ומיגור ההתחממות הגלובלית. המודעות הביאה את הציבור לפתח למידה והסתגלות לאורך חיים פחות בזבזני. מדינות מקדמות רפורמות וחברות בעולם פועלות להפחתת הזיהום, כאלו הן הישראליות: Rasner, Shareitt ו-mysize

אופנה - מקום שני ברשימת התעשיות המזהמות

בשנים האחרונות נרשמת עליה במודעות הציבור לשמירה על איכות הסביבה, משבר האקלים הפך לאחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם.

התעשייה המבוקרת ביותר בהקשר זיהום הסביבה היא תעשיית האופנה, אחת התעשיות הגדולות בעולם, שמגלגלת כ- 2.5 טריליון דולר בשנה, ואחראית על העסקת 9.3% מהעובדים ברחבי העולם ועל 4% מכלל היצוא העולמי. תעשייה זו נמצאת במקום השני ברשימת התעשיות המזהמות ביותר בעולם.

חברות רבות בישראל מאמצות שיטות מגוונות לפעול למען המטרה. ביניהן: חברת Rasner מקבוצת Aman, אפליקציית Shareitt, וחברת mySize אשר מצאו דרכים ייחודיות להפחית את זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית.

הסיבה הראשונה לזיהום הסביבתי בתעשייה זו היא תהליכי ייצור וקצב ההתחדשות המהיר של קולקציות שמוביל ליצירת פסולת.

אפליקציית Shareitt נוצרה במטרה למגר את קצב הקנייה של הציבור ולקדם לגיטימציה בשימוש חוזר. בעידן הדיגיטלי אין צורך ללכת לשוק כדי להחליף פריטי יד 2, כל מה שצריך הוא סמארטפון ותמונות של הפריטים, מעלים אותם לאפליקציה ומציעים את הפריטים להחלפה.

shareittאפליקצית. יח"צ,
shareitt, מקדמת לגיטימציה לשימוש חוזר/יח"צ

צריכה מעגלית: אלטרנטיבה צרכנית בולטת

תמורת פריטים אלו, ניתן לקבל נקודות Shareitt ובאמצעות הנקודות לקבל פריטים אחרים מתוך 70 אלף הקיימים כעת באפליקציה. מלאי הפריטים מתעדכן כל יום ומחולק לפי 12 קטגוריות שונות.

מתחילת שנת 2022 ויחד עם גל עליות המחירים בארץ האפליקציה מציגה עליה דרסטית בשיעור מחליפי הפריטים בישראל. ישראלים רבים החלו לממש אלטרנטיבות צרכניות כשהבולטת ביניהן היא צריכה מעגלית ושימוש בפריטים ממוחזרים.

ב-Shareitt ישנם מעל ל- 65,000 אלף משתמשים רשומים אשר מוסרים ומחליפים פריטים כל השנה. כ-215,000 פריטים הוחלפו בשווי כולל של 7 מיליון שקל (השווי של הפריטים בעולם האמיתי אם היו קונים אותם במקום להחליף).

shareitt  3אפליקצית. יח"צ,
אפליקציית shareitt - עליה דרסטית בשיעור מחליפי הפריטים בישראל/יח"צ

11% חיסכון בדלק ופחמן

הסיבה השנייה לזיהום בתעשיית האופנה היא סיבה תחבורתית, אותם תהליכי שינוע סחורות מזהמים הנובעים כחלק מתהליך שרשרת אספקה.

חברת Rasner המתמחה בניהול לוגיסטיות ושרשרת אספקה מספקת פתרונות ייעול שינוע לחברות המובילות בעולם.

מעבר לאינטרס העסקי שבא לידי ביטוי בצמצום זמני השילוח בכ-50%, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת החברה מצליחה לצמצם ב-כ11% את דרכי ההפצה ואת טווח הקילומטרים שסחורה צריכה לעבור כדי להגיע ליעדה. מדובר על 11% חיסכון בדלק ופחמן אשר מסתכם במאות מיליוני ליטרי דלק ונפט בשנה.

בנוסף, כתוצאה מייעול תהליכי ההפצה, החברה מציגה חסכון העומד על 5% מהשימוש באמצעי תחבורה - חיסכון זה מהווה ערך סביבתי שבא לידי ביטוי בצמצום עומס בכבישים וייצור כלי רכב.

אופטומיזציה של שינוע והפצה Rasner. יח"צ,
אופטומיזציה של שינוע והפצה Rasner/יח"צ

ההחזרות אמנם חינמיות לצרכן, אך אינן מיטיבות עם הסביבה

כידוע, המהפכה הדיגיטלית ומשבר הקורונה האיצו את המעבר למסחר המקוון וגרמו לצרכן ליהנות מצמצום תורים ונסיעות. אלא שכעת צרכני האופנה צריכים להתמודד עם התסכול שבקבלת בגד בעל מידה שגויה.

לפי מחקרים בתחום, מעל 80% מהחזרות של פריטים נעשות בעקבות אי התאמה של המידה שנרכשה. ההחזרות אמנם חינמיות לצרכנים, אבל ממש לא מיטיבות עם הסביבה. המשלוחים וההחזרות אחראיים לכ-10% מפליטת גזי החממה בעולם כיום.

טכנולוגית MySize. יח"צ,
טכנולוגית MySize - מעל 80% מהחזרות נעשות בעקבות מידה לא מתאימה/יח"צ

ניתן לצמצם את היקף החזרות הבגדים בכ-60%

חברת MySize פיתחה טכנולוגיית מדידה ייחודית המאפשרת מדידה והתאמה בין מידות הגוף הפרטניות של הצרכן לבין פרטי הלבוש המוצעים באתרי מסחר מקוונים.

החברה מציעה שתי אפשרויות מדידה: אפליקציה ייעודית המתבססת על סנסורים חכמים בסמארטפון באמצעותם כל אדם יכול למדוד את מידות גופו עד לקבלת ID מדויק וכך לבצע הזמנה של מערכי לבוש מותאמים אישית.

האפשרות השנייה היא באמצעות הזנת מדדים לתוך מערכת טכנולוגית מבוססת AI המנתחת את הנתונים שהוזנו ומתאימה את המידה הרלוונטית לצרכן על בסיס הדגם הפרטני של היצרן.

כך, באמצעות הטכנולוגיה של MySize קמעונאים מצמצמים החזרות בגדים בין 30% ל-60%. כולל חברת ליווי'ס, שהציגה ירידה של 47% נכון להיום.

טכנולוגית MySize. יח"צ,
טכנולוגית MySize - סנסורים חכמים בסמארטפון למדידת הגוף/יח"צ

הדרך אל המטרה עוד ארוכה

הסתכלות על שלושת חברות אלו - שמקדמות ערכי איכות סביבה ומונעות זיהום סביבתי אכן מספקת אנחת רווחה אך יחד עם זאת, עוד ארוכה הדרך למטרה ועל הצרכנים להקפיד ככל הניתן על קנייה אחראית ומצומצמת המתחשבת בסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully