וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל, נטפליקס וטסלה: דירוג מקומות העבודה הנחשקים בישראל

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 10:41

מחקר חדש וראשון מסוגו שנערך בישראל, עקב אחר מחפשי עבודה בשוק הישראלי, שליש מהם מתחום ההייטק, ובדק מהם השיקולים שלהם בבחירת מקום עבודה. על פי התוצאות, 'גוגל', 'מיקרוסופט' ו'אפל' הן החברות שבהן הישראלים חולמים לעבוד. היכן לדעתכם ממוקמות 'נטפליקס' ו'טסלה'?

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
הישראלים בחרו את מקומות העבודה הנחשקים ביותר/ShutterStock

אז איפה הישראלים שוחרי ההייטק הכי רוצים לעבוד? מחקר חדש חושף כמה שמות שאת חלקם יכולנו להניח מראש, וחלק מצליחים להפתיע.

המחקר, שנערך על רקע משבר התעסוקה בהייטק, בוצע על ידי חברת פוניה סושיאל ומכון Direct polls, וכלל 1,055 נסקרים בישראל, כשליש מהם מוגדרים כעובדי הייטק.

נתחיל מההפתעה: מתוצאות הסקר ניראה כי חברת "טסלה" מתברגת לרשימת עשרת מקומות העבודה הנחשקים ביותר בישראל במסגרת מחקר חדש, בו היא ממוקמת במקום השביעי המכובד (17% אחוזים תופסים את החברה כ"מעסיק החלומות"), והיא עוקפת חברות מוערכות ותיקות כמו "אלביט" (12% אחוזים), "רפאל" (11% אחוזים) וחברת החשמל (10% אחוזים).

עם זאת, ענקית הסטרימינג נטפליקס עקפה את המכונית החשמלית - עם נתון של 22% אחוזים הממקם אותה במקום הרביעי בישראל.

מאי הקשוח של טסלה. AP
אילון מאסק יכול להיות מרוצה/AP

גוגל שולטת

את המקום הראשון תופסת חברת גוגל עם 47% אחוזים התופסים את המעסיק כנחשק ביותר בישראל, לאחריה ממוקמות מיקרוסופט (37% אחוזים) ואפל (29% אחוזים).

אחרי נטפליקס, שממוקמת כאמור במקום הרביעי, ממוקמות WIX (17% אחוזים) ופלייטקה (16% אחוזים).

בקרב ההייטקיסטים בלבד, הנתונים דומים, אך בשיעורים שונים: החברה הנחשקת ביותר היא גוגל עם 55% אהדה, ואחריה מייקרוסופט (40%) ואפל (39%).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משרדי גוגל. ShutterStock
משרדי גוגל. מקום העבודה הנחשק בקרב הישראלים (47%)/ShutterStock

אווירה ארגונית מנצחת

המחקר אף בדק את שיקולי העובדים בבחירת מקום העבודה, וממנו עולה כי אווירה ותרבות ארגונית, שכר, אתגר מקצועי, מוביליות ויכולת להתקדם בחברה (88%), איזון בית עבודה, קרבה למקום המגורים, ועבודה היברידית היוו השיקולים המרכזיים בבחירת מקום העבודה של דורשי עבודה ושכירים בעולם ההייטק.

93% מהמשיבים טענו כי אווירה ארגונית מהווה השיקול המשמעותי ביותר, לאחר מכן שכר (92%), אתגר מקצועי (88%), מוביליות ויכולת להתקדם בחברה (88%), איזון בית עבודה, קרבה למקום המגורים (81%), עבודה היברידית (81%). השיקולים הכי פחות משמעותיים - גמישות באחוזי משרה (56%) וגודל הארגון (57%).

אבא מנסה לעבוד מהבית עם פעוט. ShutterStock
האפשרות לעבודה היברידית כשיקול מוביל (81%) בבחירת מקום העבודה/ShutterStock

פייסבוק מובילה בקרב מחפשי העבודה

בנוסף לכך בדק המחקר מהם הכלים האפקטיביים ביותר שהשפיעו על מחפשי העבודה ומצא כי מסרים ערכיים, הומור ופוסטים ברשתות החברתיות היוו הגורם המשפיע ביותר בבחירת מקום העבודה.

עוד מצא המחקר כי פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה המובילה בקרב הייטקיסטים בישראל לחיפוש עבודה. לצד זאת, רוב ההייטקיסטים (63%) דיווחו שחיפשו או מחפשים עבודות דרך חברים, 59% חיפשו גם דרך אתרים של חברות ספציפיות או מהצעות עבודה שמגיעות אליהם.

כמו כן נמצא כי זמן חיפוש העבודה בענף ההייטק הוא הנמוך ביותר (3.12 חודשים) לעומת מגזר שלישי וציבורי (3.71 חודשים), ולעומת המגזר הכללי (4.23 חודשים).

פייסבוק. ShutterStock
ההייטקיסטים מחפשים עבודה בעיקר דרך פייסבוק/ShutterStock

הומור חשוב יותר מפרזנטור

מבחינת המסרים במודעות המעסיקים נמצא כי הכי אפקטיביים (59%) היו מסרים ערכיים שדיברו אליהם.

43% דיווחו כי הומור משפיע עליהם ו-37% דיווחו שפוסטים ברשתות החברתיות מפעילים אותם.

באופן שהולם את עולם העבודה המתחדש, ניכר שעובדים מחפשים את הצד ה"לא מעונב" והאותנטי של החברה ומחפשים להכיר את הערכים, ההומור והסיפורים של החברה ברשתות החברתיות.

בניגוד לדעה הרווחת, שימוש בפרזנטור מוכר (4%) ושלטי חוצות (2%) אינם כלי אפקטיבי לגיוס עובדים. הם עשויים להיות כלי להעלאת מודעות לחברה.

גיוס עובדים. ShutterStock
שימוש בפרזנטור מוכר ושלטי חוצות, מגבירים אתהמודעות לחברה, אך אינם כלי אפקטיבי לגיוס עובדים/ShutterStock

התוצאות עשויות לשנות את התפישה של מחלקות ה-HR

ליאת כהן, מנכ"לית פוניה סושיאל, שהובילה את המחקר: "שוק העבודה בישראל נחקר לרוב מצד המעסיקים, כעת יש נתונים שמאפשרים לנו להבין לעומק את צד העובדים והעובדות ובפרט בענף ההייטק".

"על רקע השינויים העכשוויים בשוק, זה ברור שהמחסור הקיים בעובדים לא יעלם במחי יד, העדפות העובדים והעובדות השתנו רבות לאחר הקורונה בישראל ולכן תובנות חדשניות העוסקות במהלכי מיתוג המעסיק הן כלי משמעותי".

"הסקר שפרסמנו, חושף גם הפתעות לא מעטות שישנו את התפישה של מחלקות שיווק ו-HR רבות. אנו שמחות להעניק לענף ובפרט למנהלות ומנהלי כוח אדם כלים חדשים ומידע בתהליך גיוס ושימור הון אנושי בחברה", הוסיפה כהן.

ליאת כהן. קרן גנור,
ליאת כהן, מנכ"לית פוניה סושיאל/קרן גנור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully