וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שלא ידעתם על אוניברסיטת אריאל

בשיתוף אוניברסיטת אריאל

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 17:04

לסטודנטים ולסטודנטיות באוניברסיטת אריאל יש סיכוי טוב להיות חלק מהיסטוריה בהתהוות: מבין כותלי המוסד האקדמי החדשני, ייסדו ופיתחו כמה בוגרים המצאות משמעותיות שמשפיעות וישפיעו על החיים של כולנו, כולל רכב אוטונומי, סימולטור ללוחמת סייבר ומאיץ חלקיקים קומפקטי

אוניברסיטת אריאל. יח"צ,
אוניברסיטת אריאל/יח"צ

אוניברסיטת אריאל בשומרון היא מוסד ותיק ופופולרי עם שורה של פקולטות ומסלולי לימוד, סגל אקדמי מוביל ופיתוחים ייחודיים אשר יוסדו ופותחו בין כותלי האוניברסיטה. אוניברסיטת אריאל מובילה בתחומים אקדמיים רבים, בין היתר באוניברסיטה מתקיימת חממה טכנולוגית שבה מפתחים תוצרים ותהליכים טכנולוגיים מתקדמים, המבוססים גם על פעילות מחקרית במעבדות המרכז.

סטודנטים. ShutterStock
סטודנטים/ShutterStock

אז איזה הישגים שמו את אוניברסיטת אריאל על המפה?

פיתוח סימולטור סייבר: המאמן הייחודי פותח בחברת Cyberbit ומופעל לטובת הדרכות אקדמיות במסגרת קורסי מעבדה של המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל. אך זה לא נגמר רק בתחומי האוניברסיטה: הסימולטור המתקדם משמש להדרכות של אנשי הסייבר בחברות שונות במשק בהן בנקים, חברות אשראי, חברות בטוח, גופים ממשלתיים, גופים עסקיים, עיריות ועוד.

הסימולטור מדמה מתקפות סייבר אמיתיות באמצעות תרחישי תקיפה המותאמים לכל ארגון. בהדמיה מתבצע אימון מעשי לכל הצוותים העוסקים בלוחמה ובהגנת סייבר בארגונים, הכל בהנחיית מומחי הסייבר של אוניברסיטת אריאל. הצוותים המתאמנים מוכשרים בהתמודדות עם אירועי סייבר מורכבים ובכך מחזקים את המערך ההגנתי של הארגון ומקטינים את הסיכונים העלולים להתרחש בארגון במצבי אמת. במילים אחרות, קשה באימונים - קל בקרב.

פיתוח רכב אוטונומי: פיתוח מכונית ללא נהג היא הפסגה הנחשקת של תעשיית הרובוטיקה וההנדסה, ובאוניברסיטת אריאל כבר פיתחו אחת כזו. במחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה (תחום המשלב בין הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה והנדסת תוכנה), בנו הסטודנטים והסטודנטיות מודל של רכב אוטונומי שהוצג גם תחרויות בינלאומיות. הרכב האוטונומי, רכב הניסוי של מעבדת המחקר Mobile-Lab, מציע פתרון ישים שכבר אפשר להחילו לשימוש בשנים הקרובות - הפעלת הרכב מרחוק על ידי נהג אנושי. בפורמט החדשני הזה, יוכלו נהגים מרוחקים להתחבר למערכות הרכב ולשלוט בו במצבים מאתגרים. מדובר בהמצאה פורצת דרך עבור שורה של קהלים בהם אוכלוסייה מבוגרת החוששת מנהיגה במצבים מסוימים, ליווי נהגים צעירים לא מנוסים, ליווי מרחוק של נהגים שנוסעים במשך שעות ארוכות ועוד.

בנוסף פיתחו באוניברסיטת אריאל אלגוריתם יעיל לחישוב ולתכנון תנועה של רכב אוטונומי בכביש סואן, המחשב ביעילות את טווח המהירויות, זיהוי סכנות והימנעות מהן וכך הלאה.

הדקו חגורות וצפו בניסוי הרכב האוטונומי של אוניברסיטת אריאל בשומרון

פיתוח מאיץ חלקיקים: אנחנו רגילים לשמוע את המושג מאיץ חלקיקים בהקשר של סרן בשווייץ אולם במרכז שלזינגר באוניברסיטת אריאל פיתחו מאיץ חלקיקים קומפקטי, בגודל 63 ס"מ בלבד, המספק אנרגיה רבת עוצמה. כמה קטן - ככה חזק. הגודל, ההפעלה הפשוטה ועלותו המופחתת יאפשרו לרבים נגישות לצורך מחקר, רפואה ותעשייה. מאיץ החלקיקים שפותח מאפשר יצירת קרינת טרה הרץ רבת עוצמה למגוון שימושים חשובים בהם: שימוש לצורך השמדת תאים סרטניים מבלי לפגוע בתאים בריאים, שיקוף איברים פנימיים בלי חשיפה לקרינה, פיתוח תרופות, שימוש במגוון תעשיות (למשל יהלומים ופלסטיק), טעינת סוללות מרחוק ואפילו יירוט טילים.

המאיץ שפותח באוניברסיטת אריאל מופעל בקלות על ידי אדם אחד בלבד, זול יותר ונוח לשימוש. זהו ציון דרך והישג חשוב לקהילה המדעית בארץ ובעולם בדרך להפוך את העולם למקום טוב יותר, וזו רק אחת הבשורות שיצאו מבין כותליה של אוניברסיטת אריאל.

צפו בסרטון על מאיץ החלקיקים הקומפקטי

גישה למדפסות תלת מימד: מדפסות תלת מימד אומנם לא פותחו באוניברסיטת אריאל אך כאן הגישה אליהן פשוטה ונגישה ובמחיר אטרקטיבי. מינהל הטכנולוגיות וההנדסה של אוניברסיטת אריאל מציע שירות הדפסת מוזלים בתלת מימד בטכנולוגיה חדשנית. אין כמעט תחום כיום, מרפואה ועד תכשיטים, מצעצועים ועד מכונות שבו אין שימוש במדפסות 3D. שירות ההדפסה בתלת מימד באוניברסיטת אריאל, מאפשר להוציא מהכוח אל הפועל רעיון וליצור מודל ואב טיפוס מחומר פולימרי איכותי לצד קבלת תוצרים בהתאם לדרישת הלקוח וברמה גבוהה מאוד. כמו כן, האוניברסיטה מציעה ייעוץ וליווי במהלך התהליך.

תחומי לימוד מעניינים במיוחד: באוניברסיטת אריאל תמצאו שורה של מסלולים ייחודיים בהם המכון לחקר גפן ויין במסגרת המחלקה להנדסה כימית; המרכז לנגישות והתמצאות במרחב במסגרת מדעי ההתנהגות; מרכז אסטרונומיה, גיאופיזיקה ומדעי החלל; המרכז לחדשנות בסייבר; מכון לחקר הניו-מדיה, חברה ופוליטיקה; מרכז מדעי הנתונים ובינה מלאכותית; בית ספר לרפואה; המרכז האינטגרטיבי לחקר המוח; המרכז לחקר רעידות אדמה; בית ספר לארכיטקטורה; מסלול הנדסת תחבורה במסגרת הנדסת אזרחית; מסלול קהילה במסגרת המחלקה לעבודה סוציאלית בדגש על פיתוח שיתופי פעולה בין ארגונים ובין מגזרים ותכנון קהילתי; ועוד תחומים רבים ומרתקים. אוניברסיטת אריאל היא כר פורה ללימודים כמעט בכל תחום עניין ומחקר שקייםלסטודנטים מובטחים לא רק לימודים אקדמיים מתקדמים אלא גם יחס אישי, חיי חברה עשירים, קמפוס מתקדם ברמתו ואת המרצים המובילים ביותר.

ההרשמה לשנת הלמודים האקדמית הבאה בעיצומה, הצטרפו ל-17,000 הסטודנטים והסטודנטיות שכבר הבטיחו מקום בשנה הקרובה כי באמת יש פה הכל מהכל. ב-7/9 יתקיים יום פתוח שם תוכלו לפגוש את ראשי המחלקות ולהתרשם משלל מסלולי הלימוד, לפרטים נוספים היכנסו לאתר אוניברסיטת אריאל.

בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully