וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלב על הזמן: למה לשלם יותר על חלב מועשר בסידן?

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 12:27

צרכנים רבים מתפתים לשלם כ-33% יותר עבור חלב "מועשר", מתוך אמונה שריכוז הסידן הכפול יעשה טוב לגופם, ימנע בריחת סידן ויסייע לחיזוק העצמות. אלא שלדעת אנשי המקצוע, אין לכך שום השפעה. אז למה בכל זאת אנחנו משלמים יותר? כתבה ראשונה בסדרה

חלב מועשר מול חלב רגיל. דניאל מאלאחובסקי,
חלב מועשר מול חלב רגיל. שווה את ההפרש במחיר?/דניאל מאלאחובסקי

כמה פעמים יצא לכם לגשת למדף החלב בסופרמרקט, לחפש את החלב המפוקח שאתם צובעים אתו את הקפה של הבוקר - ולגלות שהמדף ריק? יש להניח שלא מעט.

במקרי חירום כאלה, העיניים נודדות לכיוון בקבוקי הפלסטיק או קרטוני החלב שאינו בפיקוח, ובלית ברירה אנחנו מכניסים אחד מהם לסל ומשלמים עליו מחיר מופקע בקופה.

אבל יש כאלה שבוחרים בחלב היקר יותר, כמו החלב המועשר, מתוך אמונה שלמה שהוא יעניק לגופם ערך מוסף ויתרום תרומה משמעותית לבריאותם. בפועל, מתברר שמדובר בתוספת שולית של סידן, שמקפיצה משמעותית את המחיר, אבל לא תורמת הרבה, אם בכלל, לבריאות.

מבדיקה שערך ד"ר חזי גור מהמכון הישראלי לקמעונאות, עולה שהחלב המועשר בסידן של "יטבתה" שמייצרת חברת שטראוס, הוא לא רק הפופולארי ביותר בקטגוריה, אלא תופס נתח שוק של 18% מכלל מכירות החלב בישראל.

מחירו של חלב מועשר בסידן עומד על 7.90 שקלים, יקר ב- 33% מהחלב המפוקח (שיעלה בקרוב למחיר של 6.23 שקלים). גם החלב המועשר של טרה ותנובה נמכר במחיר של 7.90 שקלים.

אולגה רז. יחסי ציבור,
פרופ' אולגה רז: "לא מכירה נוסחה פלאית כזאת. חלב מועשר לא יכול להיות התשובה לאוסטופורוזיס"/יחסי ציבור

יוצא שאנחנו משלמים תוספת של 33% במחיר על תוספת הסידן. בחלב המפוקח ערך הסידן עומד על 100 מ"ג סידן ל- 100 גרם משקה ובמועשר ערך כפול: 200 מ"ג סידן ל- 100 גרם משקה. השאלה היא האם תוספת של 100 מ"ג סידן מצדיקה בריאותית את ההפרש העצום במחיר? האם כלל הצרכנים זקוק בריאותית לתוספת סידן בדרך הזו - והאם יתכן שצריכת מזונות או תוספים אחרים, בדרך אחרת - תהיה אפקטיבית ומשתלמת יותר?

פרופ' אולגה רז, דיאטנית ומארצה בכירה באוניברסיטת אריאל, אומרת שתוספת סידן היא חשובה, ולראיה - גם במים המינרליים יש כמה עשרות מ"ג של סידן ואפילו למים המותפלים מוסיפים סידן.

"אם אדם שותה פעם-פעמיים ביום כמות קטנה של חלב מועשר בקפה", מסבירה פרו' רז, "אין משמעות בריאותית לתוספת הסידן, כי הוא לא יכול למלא את הצורך היומי, אלא אם שותים ליטרים של חלב ולרוב זה לא קורה".

ומה לגבי אנשים שסובלים מבריחת סידן?
"הכמות שיש בחלב מועשר לא יכולה לסייע בריאותית, ולכן הם צריכים לקחת תוספים ולאכול מוצרי חלב אחרים, טחינה, סרדינים וביצים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
מי לא מכיר את הסיטואציה? אתה מחפש את החלב הרגיל, לא מוצא - ובסוף בוחר מאלה של "הביוקר"/ShutterStock

"סידן ברח, איננו, התפוגג"

בשנת 2003, עם עליית המוצר למדפים, יצאה תנובה בפרסומת שבה רואים פקידה עונה לטלפון, "גוף האדם שלום", "סידן נמצא?" שואל הגבר שצד השני.

"לא" עונה הפקידה - "סידן ברח, איננו, התפוגג. אתה לא מכיר את סידן" ומיד אחר כך מופיע ההסבר שהנוסחה של הסידן בחלב מסייעת לו להישאר בגוף. אבל מסתבר שגם ההנחה הזאת היא יותר אגדה מעובדה.

"אני לא מאמינה בניסים", אומרת פרופ' רז, "ולא מכירה נוסחה פלאית כזאת. בריחת סידן היא תגובה של השלד המזדקן וכדי לבנות את העצם צריך לקחת תרופות חדשות שיודעות לסייע בתהליך. חלב מועשר לא יכול להיות התשובה לאוסטופורוזיס".

ואנחנו נוסיף: אבל זו בהחלט יופי של דרך להוציא כסף מצרכנים תמימים שבטוחים שהם קונים משקה שיכול לסייע לבריאותם, כשהם מוהלים אותו בקפה היומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully