וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מאבק ההסתדרות: מצטרפים לחרם על היבואנים היקרנים

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 9:09

ראשי הוועדים הגדולים במשק נענו ליוזמת יו"ר ההסתדרות והבטיחו כי יחרימו את מוצרי דיפלומט, שסטוביץ' וקימברלי קלארק - ולא יכללו אותם בחבילות השי לעובדים לקראת החגים. גם וואלה! נענה לאתגר: לא קונים מהיקרנים

די לעושק המחיה! דברי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד/דוברות ההסתדרות

אחרי הדיבורים, הגיע תור המעשים. במסגרת המאבק בעושק המחיה נפגש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם ראשי ועדים גדולים במשק לדון בהמשך הצעדים. ראשי הוועדים התחייבו שלא לכלול בחבילות השי לחג את מוצרי דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק.

בפגישה אמר בר-דוד: "הצלחנו אחרי שבוע של מאבק להכניס לתודעה של העובדים והאזרחים שאנחנו לא פראיירים. אי אפשר לשלוט בנו ולהעלות מחירים מתי שרוצים. אני מקבל תגובות מצוינות מהשטח. גל העליות נבלם, אבל זה לא מספיק. המהלך שלנו ארוך טווח. זו לא מחאה שלי אלא של כולנו.

לא ייתכן שבאירופה ובארה"ב המחירים זולים בשליש ובשני שליש לעומת ישראל. אנחנו הגוף האחראי והיציב במדינה, ואם הממשלה לא תייצר שינוי המחאה תגיע גם אליה. אני קורא לאזרחים: יש אפשרות לשנות, אל תשבו בבית. תקנו חכם, תקנו כחול-לבן".


יצויין כי בשבוע שעבר הודיעה דיפלומט לרשתות הקמעונאיות כי בכוונתה לבטל את ההנחות הניתנות להן, מהלך שלטענת הקמעונאים היה מוביל לעלייה של כ-25% במחירי מותגי היבואנית, ביניהם ג'ילט, חיתולי פמפרס, אוראו, ג'ייקובס, שוקולד מילקה, דגני קלוג'ס, מזולה, פרינגלס, אבקת כביסה טייד ועוד מותגים שנמצאים כמעט בכל בית בישראל.

לאחר מאבק קשה במספר רשתות קמעונאיות ובראשן שופרסל, במהלכו נטען כי החברה תמנע אספקה של מוצריה למי שלא יישר קו עם המחירים החדשים, הודיעה דיפלומט כי היא משהה את ההתייקרויות עד לחודש אוקטובר, אחרי חגי תשרי.

גם היבואן שסטוביץ', המחזיק במותגים: רבלון, קולגייט, אג'קס, או.בה, פסטה ברילה, טונה ריו-מארה, פלמוליב, ספיד-סטיק ומותגים נוספים. העלה בחצי השנה האחרונה את המחירים של חלק ניכר ממוצריו.

קימברלי-קלארק, מוכרת בעיקר מתחום הטואלטיקה עם המותגים: האגיס, קלינקס, ניקול, קוטקס, טיטולים, מולט ועוד, שחלק מהם התייקר בחודשים האחרונים - ועל חלק אחר הודיעה החברה לקמעונאים כי בכוונתה לייקר את המחירים.

חיתול חדש של מותג פמפרס. יח"צ חו"ל,
חיתול פמפרס. אחד המותגים החזקים של דיפלומט, שיזמה העלאת מחיר ונסוגה עד לאחר החגים/יח"צ חו"ל

בפגישה השתתפו: יאיר כץ (התעשייה האווירית), מיקו צרפתי (חברת חשמל), אייל אלי (מגה), פרוספר בן חמו (שירותי בריאות כללית), קרן אופק (פרטנר), יחיאל שמן (פלאפון), אלירן קוזליק (טבע), ואדים אבנשטיין (רשות המסים), רמי בן-גל (עיריית ת"א-יפו), אריאלה סיסו (שופרסל), מזל גולן (משרד הרווחה), ד"ר יובל מזר (בנק ישראל), מזל בובליל (אוצר החייל), רוני גרפונקל (בנק הפועלים), רפי קזלקופי (בנק דיסקונט), רוני רז (כלל ביטוח), אלי בדש (מנהל ומשק ופרא-רפואיים), משה חדד (רותם אמפרט), שמעון תורג'מן (איכילוב), קותי דרעי (מכון וינגייט), ירון צרפתי (ביטוח לאומי), לימור ליברמן לביא (בזק בינלאומי) ושרון בן יצחק (אל על).

יאיר כץ מהתעשייה האווירית אמר בפגישה כי "המאבק הזה צריך להגיע לכל האזרחים דרך העובדים שלנו. נוציא את המוצרים המוחרמים מכל הצרכניות שלנו ונשדר לעובדים לקנות חכם".

יובל מזר מבנק ישראל ציין כי "מדובר במאבק חשוב. אסור לתת לגיבורי מקלדת להרפות את ידינו ויש לשמור על תיאום בין הוועדים".

יחיאל שמן מפלאפון הוסיף כי "העובדים צריכים לצאת לרחובות. זו נקודת זמן קריטית ויציאה לרחובות תסייע למאבק החשוב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פסטה אורקייטה, ברילה. ברילה,
פסטה של ברילה, מותג של היבואן שסטוביץ'. גם היא ברשימת החרם עליו הכריזה ההסתדרות/ברילה

במקביל ממשיכים זה היום השני מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד לפקוד עשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ.

הפעילים מחלקים לצרכנים חומרי הסברה, חולצות ושקיות רב-פעמיות לרכישת מזון, מסבירים להם איך לקנות חכם ומסייעים בהרכבת סל מוצרים מוזל ונגיש.

אמש התקיימה עצרת מחאה מול ביתו של נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, וזאת לאחר שבסוף השבוע האחרון הפגינו עשרות נציגי ההסתדרות, פעילים ואזרחים מן השורה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט נועם וימן, והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "מפסיקים להיות פראיירים - קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה", "אני לא פראייר, ואני לא פראיירית", וכן "דיפלומט, שסטוביץ, קימברלי-קלארק - נגמרה החגיגה". השבוע צפויות עצרות מחאה נוספות.

ההסתדרות ממשיכה בקמפיין שכולל פרסום בטלוויזיה, פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות. מיליוני נהגים כבר נחשפו לקמפיין דרך אפליקציית ווייז. ההסתדרות ממשיכה לקבל פניות נוספות להצטרף למאבק מפעילים חברתיים, ועדים ואזרחים.

פגישת ראשי הוועדים הגדולים במשק עם יו"ר ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם ראשי הוועדים הגדולים במשק, שהבטיחו: עובדינו לא יקבלו כשי לחג אף מותג של היבואנים שהעלו מחירים/דוברות ההסתדרות

למה שער האירו הנמוך לא מוזיל את המחירים?

ליבואניות יש לא מעט סיבות-לכאורה לייקור המחירים. בהתחלה דובר על העלייה החדה במחירי השינוע, בעיקר אלה של התובלה הימית - אך אלה פחתו מאוד בחודשים האחרונים.

אחר כך הוסבר הצורך לייקור מחירים בעליית מחירי חומרי הגלם בחו"ל, חלק בשל המחסור שיצרה מגיפת הקורונה וחלק אחר בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. אלא שגם כאן חלו כבר תמורות במחירים, למשל מחירי הדגנים ששימשו בסיס לעליית מחירי הפסטה, כבר חזרו לרמתם ערב המלחמה.

ייאמר מיד: יש בהחלט מרכיבים בסעיף התשומות של היבואנים שהתייקרו מאוד, די אם נביט במחירי הדלק (שכבר ירד בחזרה לרמתו בחודש ינואר, אחרי עליה תלולה) או במחירי החשמל (בתייקרות של 8.6%, אחרי התייקרות מתונה יותר בתחילת 2022.

אלא שבמקביל לעליית המחיר של אלה, חלו תמורות שהיו לטובת היבואנים, דוגמא אחת ממש מהימים האחרונים: הירידה התלולה בשער היורו נוכח ההאטה באירופה. חלק גדול מהמותגים הנמכרים ביותר בישראל מקורם באירופה, כך שהיבואנים הרוויחו לא מעט כתוצאה מהתרסקות המטבע האירופי.

כאשר נשאלו על כך בעבר, טענו היבואנים כי אמנם חלק שינוי בשער החליפין לטובתם, אך הוא קיזז רק חלק מהעלייה בתשומות הייבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully