וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבינוי והשיכון תובע 8.5 מיליון שקל משתי חברות קבלניות

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 16:20

משרד הבינוי והשיכון טוען כי שתי החברות, אזורים וארזי הנגב צריכות לשלם לקופת המדינה תשלום בגין הוצאות פיתוח על קרקע בשכונת רמות בבאר שבע. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב

שכונת רמות באר שבע. ראובן קסטרו
שכונת רמות בבאר שבע. מתי יש לשלם בגין עבודות הפיתוח?/ראובן קסטרו

לא בכל יום משרד ממשלתי מגיש תביעה לבית המשפט - ועוד על סכום גובה של כמעט שמונה וחצי מיליון שקל. היום זה קרה: בצעד חריג, משרד הבינוי והשיכון הגיש תביעה נגד שתי חברות הבנייה אזורים בניין בע"מ וארזי הנגב ייזום ובניה בע"מ.

מכתב התביעה שהגיש המשרד עולה הטענה כי אזורים הייתה אמורה לשלם את הוצאות הפיתוח בגין הוצאות פיתוח שנעשו על ידי רשות מקרקעי ישראל בשני מגרשים בשכונת רמות בבאר שבע.

טענה נוספת שמשרד הבינוי והשיכון מופנית כלפי חברת ארזי הנגב, זאת משום שהאחרונה רכשה את המגרשים מאזורים בשנת 2016, בעסקה אשר הוסתרה מהמדינה (כך נטען בתביעה).

עוד טוענים במשרד כי לאחר רכישת המגרשים פעלה ארזי הנגב להוציא היתר בנייה על המגרשים, זאת על מנת להקים עליהם 58 יחידות דיור - ומשכך גם היא צד לתביעה.

בית משפט - אילוסטרציה. ShutterStock
לא בכל יום מגיש משרד ממשלתי תביעה נגד חברות קבלניות/ShutterStock

הוצאות פיתוח

סוגיית הוצאות הפיתוח היא סוגיה משפטית שעולה וצפה בפני בתי המשפט בשנים האחרונות. בדרך כלל מדובר בעבודות פיתוח שהמדינה עושה על מנת שהקבלן שזכה במגרשים יוכל לבנות עליהם דירות.

השאלה המשפטית האופיינית למקרים שכאלה היא מתי המדינה יכולה לגבות את התשלום בעבור אותן עבודות פיתוח. במקרה הזה, משרד הבינוי והשיכון טוען כי יש בידיו פסק דין של בית המשפט העליון שקבע באופן מפורש, כך נטען, שיש למדינה זכות לגבות את הוצאות הפיתוח במועד בו נהנה בעל הזכויות מעבודת הפיתוח שבוצעו על ידי המדינה - ולכן על אזורים מוטלת חובה לשפות את המדינה בגובה הוצאות הפיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully