וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כ"ץ: "אלחם במונופולים החזקים, לא באזרחים הפשוטים"

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 10:45

הכסף מדבר: שר האוצר לשעבר ומי שמעוניין לשוב לתפקיד, ישראל כ"ץ, ענה לשאלות וואלה כסף!. מה יעשה ביומו הראשון בתפקיד, אם ישוב לאוצר - והאם יש לו גם מילה טובה לאביגדור ליברמן?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ בישיבת ממשלה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
לוחש על אוזנו של בנימין נתניהו. האם ישוב לכהן כשר אוצר אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה?/רויטרס

ח"כ ישראל כ"ץ מכיר את מסדרונות האוצר מבפנים, במשך קרוב לשנה הוא היה שר האוצר בממשלת החירום הלאומית בראשות נתניהו וגנץ, שם כיהן כשנה בתפקיד, על רקע משבר הקורונה. לפני כן, בממשלות נתניהו, הוא היה שר התחבורה ולאחר מכן כיהן כשר החוץ.

הפנינו אל כ"ץ את אותן השאלות שהפנינו לחברי הכנסת שעוסקים בנושאים כלכליים ורוצים להעמיד למבחן הציבור את תפיסת העולם הכלכלית שלהם גם לקראת הבחירות לכנסת הבאה.

מהו הדבר הראשון שתעשה ביומך הראשון בקדנציה השנייה בתפקיד?

"אפעל להורדת יוקר המחיה. המפתח הוא הגברת הצמיחה במשק ע"י תחרות מול המונופולים, הסרת חסמים וצמצום הרגולציה. להמשיך לעודד את הקטרים המובילים כמו ענפי ההייטק, הבנייה, העסקים הקטנים וכו'".

איך תילחם ביוקר המחיה?

"אלחם במונופולים החזקים ולא באזרחים הפשוטים. בדיוק כמו שעשיתי כשר תחבורה כאשר הובלתי רפורמות חסרות תקדים. אני הלכתי מול הגורמים הכי חזקים, פיצחתי את המונופולים. התעמתי עם הנמלים, עם הרכבות, עם התעופה. ניצחתי את החזקים, לא את החלשים. מהרגע שנכנסתי למשרד האוצר במאי 2020 פתחתי במסע של הידברות עם המוחים, באותם ימים היו מאות אלפי מפגינים ברחובות, הזמנתי אותם אלי, שמעתי אותם.

ומה גיליתי? שברוב הדברים הם צדקו. הקריטריונים היו כאלה שלא אפשרו להם לקבל סיוע - אז שיניתי את זה! גם תוך כדי עימותים עם פקידי האוצר שניסו בכל דרך לטרפד את העברת הכספים לאנשים שזקוקים להם כמו אוויר לנשימה.

לא ויתרתי, הכיוון השתנה לחלוטין ואנשים קיבלו סיוע. רוקנתי את הרחובות ממפגינים. הכנתי רפורמות שיורידו את יוקר המחיה והממשלה הנוכחית לא מבצעת אותן. אולי הם מפחדים להתעמת עם ציבורים חזקים, עם יבואנים ועם אנשים חזקים במשק הישראלי".

ישראל כ"ץ. ששון תירם,
ח"כ ישראל כ"ץ: "רוקנתי את הרחובות ממפגינים"/ששון תירם

מהו החזון שלך לכלכלת ישראל, לשנים הבאות?

"בראש ובראשונה - חייבים להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי, לעצור את עליית המחירים המטורפת. כשר אוצר, לצד ההחלטה להעניק סיוע נרחב למובטלים ולעצמאים, הכנתי במקביל תוכנית סדורה להוזלת יוקר המחיה, שבמרכזה תחרות ומאבק מול המונופולים והסרת חסמים ורגולציה מעכבי צמיחה והאצת בנייה ותשתיות.

במקום ליישם את התוכנית שהוכנה, הממשלה הנוכחית העלתה מיסים וייקרה מחירים וגרמה לזינוק באינפלציה וביוקר המחייה. האינפלציה בישראל טיפסה כבר למעלה מ-4% - שיא שלילי מאז 2011. הזהרנו את הממשלה מפני הטלת מיסים והעלאות מחירים, שיזניקו את האינפלציה ויוקר המחיה.

הכל מתייקר - הדלק, החשמל, המים, הדיור, המזון - וכח הקנייה של הציבור בישראל נפגע קשות. השארנו כלכלה מזנקת, עם מעל 8% צמיחה, גרעון צונח, דרוג אשראי גבוה ואבטלה נמוכה - והם הורסים את הכל".

ולבסוף, יש גם מילה של פירגון לשר האוצר הנוכחי?

"ההחלטה להעלות את קצבת השלמת ההכנסה לקשישים - זו פעולה נכונה שאני משבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully