וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש לחבר'ה בים: ניצלו את החופש הגדול לתפוס ג'וב בהייטק

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 11:09

החופש הגדול עבור בני נוער הוא הזדמנות לבלות, לנפוש או סתם לישון עד מאוחר כי אפשר. אבל יש מי שבמקום למלצר ולבלות בים, בחרו לאייש משרות תכנות ופיתוח בהייטק כדי לצבור ניסיון בתחום. בפתיחות לא אופיינית, הם מספרים על עבודה חריגה לגילם ועל תרומתה לקריירה בעתיד

חופשת הקיץ הארוכה מאפשרת לצעירים רבים לנפוש ולטוס, לישון עד מאוחר, לבלות עד הבוקר, לפגוש חבריםלאורך כל הלילה כל הלילה ולשלב עבודה קלילה ולא מחייבת שתגדיל את התקציב החודשי שלהם לבזבוזים בתקופת החופש הגדול (והיקר).

אך בשונה ממרבית בני הנוער, יש מי שבחרו לעשות משהו למען עתידם והם מאיישים כיום משרות פיתוח ותכנות בענף ההייטק. שניים מהם הסכימו לשתף אותנו: מה הוביל אותם לבחור בתחום? מה המטרות ששמו לעצמם? ומה התרומה הצפויה מעבודה זו לעתידם המקצועי?

בני נוער מבלים. ShutterStock
החופש הגדול: הרוב מעדיפים לחגוג, אבל יש מי שמשקיעים בעתיד/ShutterStock

גור גלר, בן 18, עובד בחברת קיסתרה, המפתחת מערכת הפעלה לשיווק והפצה עבור חברות ביטוח רכב בארה"ב.

"בסיום תקופת הבגרויות, רציתי לנצל את הזמן שהיה לי עד הגיוס לצבא. רציתי לעשות משהו משמעותי עם הזמן שלי וכן, גם להרוויח קצת כסף", הוא מספר.

"יכולתי לטייל בחו''ל או לבלות כל היום עם חברים אבל בחרתי לעשות משהו שיקדם אותי גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, והחלטתי לא ללכת על האופציה הקלה, אלא על זאת שתקדם אותי. אני עובד כמו כולם במשרה מלאה ועד עכשיו אני מאוד מרוצה מהמקום, מהאנשים שעובדים איתי ומהתחום שהחברה מתמקדת בו''.

גור משתף שכבר מגיל צעיר, אהב לבנות דברים בתחום הטכנולוגי ונמשך מאוד לתחום: ''אם למישהו לא עבד משהו במחשב או בטלפון הם היו פונים אליי. התחלתי לתכנת כבר בגיל 12, מהכיוון של בניית אתרים ועד שהייתי צריך להוסיף דברים דרך כתיבת קוד".

"בתחילת כיתה ט' התחלתי את התואר הראשון במדעי המחשב במכללת נתניה. זו תכנית שמיועדת לבני נוער והיא נקראת 'פרחי היי טק'. הם מאפשרים לפרוס את התואר לחמש שנים כדי שיהיה אפשר ללמוד במקביל ללימודי התיכון, ובזכות התוכנית אני אהיה עם תואר כבר עכשיו, שזה מאוד משמעותי בשבילי".

הוא לא מרגיש שונה מכולם ובנוגע לגילו הצעיר הוא אומר: ''לפעמים עולות כל מיני תחושות של אחרים לגבי מה אני עושה פה, אבל אני מרגיש שייך וגם פער הגילאים לא ממש מורגש. מאוד מעריכים אותי בקיסתרה ואני מצליח להביע את דעתי ומקשיבים למה שיש לי להגיד. אני מציע לצעירים בגילי להתחיל לעבוד בגיל צעיר. זה יכול מאוד לעזור לקדם את ההתפתחות המקצועית גם לקראת הצבא''.

גור מסכם: ''אני בעיקר חוסך את הכסף עכשיו לקראת הצבא. אני לא מתפרע עם ההוצאות, כי אני מתכונן לקראת שירות ארוך בצה"ל".

גור גלר עובד חברת קיסתרה. אלה כהן,
גור גלר, עובד בחברת קיסתרה/אלה כהן

"מתנה שתפתח לי דלתות בעתיד"

עידו ברקן, בן 17 מכפר סבא, עובד במחלקת R&D (פיתוח ומחקר) בחברת Browsi. במקביל, לומד בתיכון במגמת סייבר ומדעי המחשב.

"מגיל מאוד צעיר התעניינתי בעולמות הסייבר ולקחתי חלק בחוגי תכנות", הוא מספר. "עכשיו בתיכון אני לומד במגמת סייבר ומרחיב גם 5 יח' מדעי המחשב. חשוב לי לתרום בצורה הטובה ביותר למדינה, אני חולם להגיע רחוק".

ברקן מספר שזו לא ההתנסות הראשונה שלו בעבודה בהייטק: "זו השנה השנייה שבמהלך חופשת הקיץ אני עובד בחברת סטארטאפ בתפקידי פיתוח. וזה לא חריג, גם שלושה מחבריי לכיתה עובדים בחברות הייטק שונות".

למה לעבוד דווקא בעבודה מחייבת כל כך בחברת סטרטאפ?

"לפני שנתיים עבדתי כמדריך בקייטנה וזה היה נחמד, אבל אני עדיין נער שמחפש עבודה לקיץ והזדמנות לחסוך קצת כסף בחופש הגדול ואם אפשר על הדרך גם לצבור ניסיון בעולמות הפיתוח והאוטומציה מגיל כזה צעיר, זו מתנה שאני מקווה בעתיד שתפתח לי דלתות".

איך בונים קו"ח למשרה כשאתה רק בן 17?

"בהחלט מאתגר לכתוב קו"ח כשאתה צעיר ואין לך רזומה מפואר עם ניסיון תעסוקתי, אז לנסח קורות חיים סטנדרטיים לא ממש יכולתי, מלבד חוגים בהם לקחתי חלק והמגמות בתיכון. אני מרגיש שיש לי הרבה מה לתרום מהידע והאמביציה, ומעבר לעבודה שיש לי תשוקה לעולם הסייבר.

"פתחתי חשבון בלינקדאין, התחלתי לחפש שם משרות סטודנט/ג'וניור. בהמשך ניסחתי מכתב שברצוני להשתלב בתפקידים בתחום בפיתוח. הייתי מאוד ממוקד במה שאני מחפש ובאילו תחומים אני חזק והדפסתי מכתבי המלצה ממורים ומעסיקים. במקרה חברת בראוזי היו הראשונים שחזרו אלי וזה היה מאוד ברור לשנינו שזה יעבוד ושהגעתי למקום טוב".

איך מתייחסים אלייך במשרד?

"מתייחסים אלי מאוד יפה, אני לא מרגיש את פערי הגילאים. אולי זה מקום העבודה שמאוד מאפשר, צעיר וכייפי. בשבוע הראשון חברי הצוות שלי ליוו אותי וסייעו. אפילו הזמינו אותי לערב גיבוש אחרי ימים בודדים שהגעתי. אנחנו יושבים לאכול יחד צהריים כל יום ולשתות קפה בבוקר והחוויה מדהימה".

עידו ברקן. browsi,
עידו ברקן: "אני לא מרגיש את פער הגילאים"/browsi

"תוכנית מתמחים צעירים", הכשרה לבני 13-17

בחברת "נילסן" העוסקת במדידות שוק ומתמחה בפיתוח פלטפורמות המספקות לחברות גלובליות תובנות צרכניות, מעניקים הזדמנות לבני נוער ומקיימים במהלך חודש אוגוסט "תוכנית מתמחים צעירים", תוכנית הכשרה לילדי העובדים בגילאים 13-17, המאפשרת להם לחוות כיצד עובדים בהייטק, תוך כדי העצמה של למידה ועבודה בתחום.

התוכנית כוללת מגוון תכנים רלוונטיים לתחומי העיסוק של החברה, כמו: איך קובעים רייטינג? איך עובד שוק הפרסום באינטרנט? מה זה פיתוח רכיבי UI ומשימת MAF? בנוסף, המתמחים הצעירים יבצעו משימות התורמות לפעילות השוטפת של החברה ויזכו לקבל גם צ'ופרים לפי תרומתם במשימות הרלוונטיות.

הדס כרמי מנהלת ה-hr בנילסן ישראל. עדי לם,
הדס כרמי מנהלת ה-hr בנילסן ישראל/עדי לם

"מה שלא לומדים בבית הספר המסורתי"

הדס כרמי, מנהלת ה-HR בנילסן ישראל ציינה כי: "השנה, החלטנו לקיים במשרדי החברה בישראל "תוכנית מתמחים צעירים" מתוך הבנה כי יש חשיבות אדירה בשילוב בני הנוער בתפקידי ההייטק השונים כבר מגיל צעיר".

"את התוכנית הזו אנו מקימים בפעם הראשונה והיא בלעדית למטה החברה בישראל שהוא מרכז הפיתוח של נילסן העולמית. המתמחים הצעירים יגיעו למספר ימים שלמים ומרוכזים וילמדו על שלל האספקטים השונים איתם הוריהם מתמודדים מידי יום ביומו ואף יבצעו משימות שונות ומורכבות".

"אנחנו רואים באותם בני נוער, את דור העתיד של ההייטק הישראלי ומה שהם לא יכולים ללמוד בבית הספר 'המסורתי', אנחנו רוצים לתת ולאפשר להם לרכוש ולקבל את הכלים הנדרשים. תוכנית המתמחים הצעירים קמה מתוך רצון העובדים לשלב את ילדיהם בעולם שלהם והם גם אלו שבנו ויובילו אותה, כל אחד בתחומו".

אנו רואים באותם בני נוער הון אנושי שאין חשוב ממנו ומצפים שכאשר יגיעו לגיל הנכון, יזכרו את ההכשרה הייחודית שזכו לה וייכנסו לענף ההייטק הישראלי ואף ישאירו חותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully