וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנית שתכשיר את הדור הבא של הרבניות בקהילות היהודיות באירופה

4.8.2022 / 7:28

הרבנית ימימה מזרחי מונתה לנשיאת תכנית ההכשרה שמטרתה להכשיר ולתת תמיכה לתפקידה של אשת הרב בקהילה בועידת רבני אירופה. במחזור הקרוב צפויה הרבנית מזרחי ללוות כ-40 רבניות צעירות שיזכו לכלל הכלים הדרושים כדי לקחת חלק בהנהגת הקהילה היהודיות

הרבנית ימימה מזרחי מונתה לנשיאת התכנית להכשרת רבניות צעירות בוועידת רבני אירופה. כנשיאת הארגון תלווה הרבנית מזרחי את הרבניות הצעירות, באמצעות הרצאות ושיעורים פרטניים, הדרכה אישית ומענה על שאלותיהן בסוגיות היום יום של ניהול הקהילה היהודית בעירם. תכנית הרבניות הצעירות של ועידת רבני אירופה מציעה שני מסלולים שמטרתם להכשיר ולתת תמיכה לתפקידה של אשת הרב בקהילה.

הראשון הוא מסלול חונכות, בו כל רבנית צעירה תקבל הדרכה צמודה מרבנית מבוגרת ומנוסה יותר. המסלול השני הוא תכנית לפיתוח קהילה מקצועית שבה הרבנית תקבל הכשרה הנוגעת להנהגת הקהילה היהודית שכוללת כלים לעמידה מול קהל, ראיונות באמצעי התקשורת ופיתוח יכולות ניהול כמנהיגה בקהילה היהודית. בתום ההכשרה הרבניות הצעירות יזכו להכרה בעבודתן בתוך הקהילה היהודית ויוכלו לסייע במתן ייעוץ אישי, משפחתי ואינטימי לחברי הקהילה, הדרכת נשים במקווה, ייעוץ פדגוגי לילדים וכו'.

ימימה מזרחי. אריק סולטן,
הרבנית ימימה מזרחי/אריק סולטן

הרבנית ימימה מזרחי נולדה בקזבלנקה לאליהו נתן ותרצה רוטשילד. אביה, היה ממשפחת רוטשילד השווייצרית, וסבה מצד אמה, רבי חיים רפאל שושנה, היה רב ודיין במרוקו ובבאר שבע והיא נינת הרב יעקב דהאן ממרקש. היא למדה באולפנת חורב ושירתה בשירות לאומי כמטפלת בקשישים. לאחר שירותה הוסמכה כטוענת רבנית, ולאחר מכן למדה משפטים באוניברסיטה העברית, ועבדה כעורכת דין.

ב-2001 החלה למסור שיעורים בביתה וזכתה להצלחה אדירה בקרב נשים דתיות לאומיות, חוזרות בתשובה, חרדיות ואף חילוניות מסורתיות. ב-2015, הקימה עם בעלה את ישיבת "אבני קודש" במושב עמינדב, המשמש בית חם לנוער נושר. החל מאמצע 2017.במקביל הרבנית מזרחי מנחה ומעניקה פינות קבועות בתכניות רדיו בכאן מורשת, רדיו קול ברמה ורדיו קול חי.

תכניות הכשרת הרבניות הצעירות הינה כחלק מתכנית 'העתודה הרבנית של אירופה' של הארגון שבו מדי מחזור מכשירים למעלה משלושים רבנים צעירים ממדינות שונות ברחבי אירופה, בכדי להכשיר אותם לשמש כראשי הקהילות היהודיות באותה עיר ולהיות אמונים על נושאים כמו : בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, בירור יהדות מקדים ועוד. כך גם מקבלים הרבנים הכשרה מקצועית וכלים לפיתוח וניהול הקהילה בתחומי; תקשורת, מנהיגות, בניית הקהילה , ניהול וגיוס כספים, הופעה בפני קהל ועוד.

מנכ"ל ועידת רבני אירופה, גדי גרוניך: "אנו שמחים על הצטרפותה של הרבנית ימימה לארגון, התכנית הוכנה כזו בצורה שתעניק מענה מלא לצרכים של הרבניות ושל הנשים בקהילות היהודיות השונות באירופה. הרבניות העניקו במרוצת השנים סיוע לקהילות היהודיות במגוון רחב של נושאים כמו טהרת המשפחה, שיעורי תורה לנשים וסיוע בקן המשפחתי ללא שום הכרה רשמית. מדובר במהפכה של ממש שמטרתה לגרום לקהילות היהודיות באירופה להכיר בפעילות הרבנית כעבודה לכל דבר ועניין הכרוכה בזמן, הערכה ותגמול ראוי. אני מקווה שבעוד כמה שנים כאשר הקהילות היהודיות שיחפשו את האנשים שינהיגו אותם, יחפשו רב ורבנית שיעמדו ביחד בהנהגה ולא לחוד".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully