וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים לקנות נכון: כך תרכשו ציוד לביה"ס ותחזרו בלי חור בארנק

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 11:02

איך יודעים שספטמבר מתקרב? מסתכלים סביב סביב ורואים שברחבות הקניונים צומחים דוכנים לממכר תיקים, ספרים וקלמרים ממותגים בכל צבעי הקשת. אז רגע לפני שאתם פותחים את הארנק ומשתתפים בפסטיבל ה"חזרה ללימודים", הקדישו כמה דקות לצרור עצות מעשיות שיעזרו לכם לקנות חכם

ילד יושב ליד שולחן בכיתה. ShutterStock
איפה הכי משתלם לקנות ציוד לביה"ס ואילו "עצות זהב" כדאי לאמץ?/ShutterStock

חשוב להגיע מוכנים

רגע לפני שתגשו לחנות הראשונה שמציעה לכם לרכוש ציוד לבית הספר "בזול" או "הכל במקום אחד" או כל הטיה שיווקית שגרמה לכם לבחור היכן להשאיר את כספכם - עשו לעצמכם טובה ותתפנו לקרוא עצות שיסייעו לכם לקנות בצורה חכמה ומושכלת.

ראשית, כדי לחסוך כסף בקניה הגדולה, חשוב לתכנן ולהגיע מוכנים. הילה קניסטר בר דויד אימא ל-3 מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" עם כל הטיפים הכי שווים שכל אימא ואבא חייבים לקרוא.

אישה כותבת בפנקס. ShutterStock
הכינו רשימה מסודרת של מה באמת צריך - והגיעו מוכנים לקניה/ShutterStock

בכל בית נשאר ציוד משנים קודמות

בנו רשימה חכמה לציוד לבית הספר - כדאי להתחיל ברשימה שמספק בית הספר, אולם מומלץ לקרוא אותה באופן ביקורתי תוך בדיקת מידת הנחיצות של כל פריט. עתה, שתפו את הילד במחשבותיכם על הרשימה: הקשיבו לרצונותיו ובקשותיו, בקשו ממנו לדרג את רמת החשיבות של כל פריט והציגו לו מראש מעקרונות לקניית הציוד.

בדקו מלאי קיים - לאחר שהרשימה קיימת ומוסכמת, יש לבדוק את המלאי הקיים, אל תדלגו על השלב הזה כי בכל בית יש ציוד רב שנשאר משנים קודמות. בדיקה דקדקנית של הקיים יכולה לחסוך לכם מאות שקלים! בקניית הציוד החדש. בדקו מה נשאר ומה במצב שמיש וניתן להעבירו מאחים בוגרים או מקרובי משפחה: בגדים, תיקים, מחברות, עטים, קלסרים וכדומה.

מחזרו ציוד משנה שעברה - שימוש חוזר במוצרים לא פוגע בחינוכו של אף ילד. הדברים נכונים לא רק לגבי דבק, מספריים וקלמר. גם אם הילד "התחיל" מחברת חדשה בסוף השנה, ניתן להסיר את הדפים הבודדים שכתב - והרי לכם מחברת כמעט חדשה ושיעור חשוב לילד על חשיבות המחזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ילדה מציירת ציור. ShutterStock
בדקו ציודים שנשארו תקינים משנה שעברה - בכל בית יש/ShutterStock

אל תשקיעו במותגים - העדפות של הילדים משתנות

ציוד ממותג מול לא ממותג - בכל פעם שמסי או יובל המבולבל מציצים מהמחברת או מהקלמר, אתם משלמים עליהם יותר. לכן, גם אם הילדים חובבי דמויות - עדיף להימנע מרכישת ציוד ממותג. מעבר לעובדה שתחסכו כסף בנקודת הזמן הנוכחית, תגדילו את הסיכוי שאותו פריט ישמש את הילדים גם בשנה הבאה, משום שההעדפות שלהם משתנות.

תלבושת אחידה - העבירו תלבושת אחידה מאח בוגר לצעיר. יש לכם בן בוגר ובת צעירה ולא ניתן להעביר חולצות? במאמץ קטן, תוכלו למצוא משפחה שאצלה זה הפוך ותוכלו להחליף ביניכן את החולצות.

ילקוטים - ילקוטים לא צריך לקנות כל שנה. אחרי כביסה הילקוט במצב מצוין, ילקוטו של הגדול במצב מצוין עבור הקטן, בשיחה משותפת עם הילדים, הגדירו את מספר השנים בהם יעשה ששימוש לילקוט לפני רכישתו של חדש.

ילקוט בית ספר. ShutterStock
תיק ביה"ס לא צריך לקנות כל שנה/ShutterStock

פיצול הקניה ימקסם את החיסכון

איפה אתם קונים? - ברשתות הגדולות של הציוד המשרדי, לעתים קרובות המחירים גבוהים. השוואת מחירי ציוד לבית ספר שביצעה בעבר המועצה לצרכנות, גילתה פערים גדולים בין חנויות שממוקמות בקניונים לבין חנויות באזורי תעשייה או במקומות אחרים.

קניית ציוד בי"ס באינטרנט - ניתן לרכוש את ציוד החזרה לבית הספר, גם און ליין. השוו היטב מחירים מכיוון שישנן רשתות שבהן המחירים און ליין גבוהים יותר מאלו שבחנות הפיזית.

קבוצות רכישה - בדקו בקבוצות הפייסבוק והווטסאפ, ועדי הורים או ביישוב בו אתם גרים וחפשו קבוצות כאלה.

פיצול קנייה - חנויות מגדירות חלק מהמוצרים של החזרה לבית הספר כ"לוס לידר", כלומר: מוצרים הנמכרים במחירים נמוכים במיוחד, מתוך הרצון לפתות את הצרכן לרכוש באותו מקום את שאר המוצרים הרווחיים יותר. זיהוי מוצרי ה"לוס לידר" ופיצול הקניה לרכישת אותם מוצרים בכל חנות, ימקסם את החיסכון ברכישה.

קניות ברשת. ShutterStock
ניתן לרכוש את ציוד החזרה לבית הספר, גם און ליין ולהשוות מחירים/ShutterStock

אל תתפתו למבצעים - אתם לא מחסן

הגיעו מוכנים - הכינו את הילד מראש למגבלת התקציב, ואפשרו לו, למשל, לבחור פריט ממותג אחד בלבד לפי בחירתו. אגב, ממש לא חייבים להביא את הילד למעמד הקנייה החגיגי - החנויות שותלות פיתויים יקרים הנועדים בדיוק לילדים.

שלחו את הילד לסקר מקדים - ציידו את הילד בפנקס ובעט ותנו לו משימה - לברר מחירים של סוגי מוצרים: כמה עולה ילקוט ממותג וכמה עולה ילקוט רגיל, מה המחיר של קלמר מסוים ברשת ומה מחירו בחנות קטנה יותר ולמדו אותו כיצד להשוות בין מבצעים ולזהות מבצעים לא משתלמים.

אחורה פנה - המוצרים הלא ממותגים והזולים יותר נמצאים בירכתי החנות. עוד כמה צעדים יחסכו לכם הרבה כסף.

מבצעים וקופונים - לא צריך לקנות בגלל מבצע, אולם התאימו את קניותיכם למבצעים האטרקטיביים של מוצרים שאתם באמת צריכים והשתמשו בקופונים באופן נבון.

אתם לא מחסן - למרות המבצעים, אין צורך לקנות ציוד בכמויות גדולות כדי שישמש לכל השנה. בהחלט ניתן להסתפק בכמות שתשמש אותנו לתחילת השנה ובהמשך להשלים ציוד על פי צורך.

ילד בחנות צעצועים אוחז ביד של אמא שלו. ShutterStock
חינוך פיננסי בכל גיל: אלו תובנות שילכו עם הילד לחיים/ShutterStock

תובנות צרכניות וכלכליות שילוו את הילדים לחיים

לסיכום, עם קצת חשיבה, תוכלו להפוך את מטלת ההצטיידות למשימה חווייתית בה הילד הוא זה שמבחין בין מה הוא "רוצה" ומה הוא "צריך" והוא זה שנדרש להציע פתרונות מעשיים. כך, תציידו את הילד לא רק בתיק מתאים, אלא בתובנות צרכניות וכלכליות שילוו אותו שנים רבות ויהפכו אותו לצרכן חכם יותר.

הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך". שי קדם,
הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך"/שי קדם

הילקוט מנקסט, הקלמר מעלי אקספרס והסניקרס מאמזון

אם תחליטו לרכוש אונליין, כדאי שתעשו זאת בימים הקרובים על מנת להבטיח שהציוד יגיע בזמן לתחילת שנת הלימודים.

גיא רוב, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל, אחראי על ניהול מערך הסחר מול אתרי הקניות הבינלאומיים ושילוח החבילות בארץ, מרגיש היטב את המודעות הגוברת של הצרכן הישראלי לפוטנציאל החיסכון שבקנייה באתרים מחו"ל: "יש דרכים פשוטות וזמינות לחסוך מאות שקלים גם על רכישת הציוד לקראת החזרה לבית הספר".

רוב מוסיף מתאר כי "הקניון הכי גדול והכי משתלם בעולם, פתוח וזמין 24/7, עם מגוון עצום של חנויות ומוצרים. אנחנו רואים שהישראלים לא נרתעים מפיזור הקניות בין כמה אתרים או אפילו כמה יבשות. כשהמשלוח הוא חינם או במחיר נגיש מאוד כמעט בכל אתר, קונים את הילקוט של אדידס בנקסט, את הקלמר והסרגלים בעלי אקספרס, ואת הסניקרס באמזון. הכל מגיע תוך ימים בודדים עד כמה שבועות, תלוי באתר, לכן כדאי להתחיל להיערך כבר עכשיו".

גיא רוב, סמנכ"ל הסחר דואר ישראל. רמי זרנגר,
גיא רוב, סמנכ"ל הסחר דואר ישראל/רמי זרנגר

ומה בנוגע לחשש מהחזרות?

רוב מסביר שבעיה ההחזרות כבר כמעט לא קיימת. "כשקונים מותגים או בגדים מאתרים מוכרים, בדרך כלל קיימת גם אפשרות להחזיר את המוצר בחינם או בעלות נמוכה, כשבמקרים רבים האתרים גם מספקים את המדבקה עם פרטי הנמען ואישור תשלום הגוביינא עבור ההחזרה. כל מה שנשאר זה להדביק ולמסור את החבילה למשלוח חזרה לחו"ל".

"היום אפשר להניח את החבילה להחזרה לא רק בסניפי דואר, אלא גם בכל בית עסק בשכונה שעובד עם 'דואר ישראל' כנקודת מסירה של חבילות - אפשר להניח את החבילה ב'מכולת של איציק', והיא כבר תוחזר לשולח. אבל כמובן, כדאי לוודא בכל אתר מהי מדיניות ההחזרה לפני שמבצעים את הקניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully