וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכם פשרה: סינמה סיטי תמכור פופקורן ב-10 שקלים

9.8.2022 / 9:33

הרשת תמכור גביעים ב-10 שקלים כבר בשבוע הבא למשך ארבע שנים. זאת, כחלק מהסכם פשרה במסגרת תביעה נגדה ונגד רשתות בתי קולנוע אחרות

סינמה סיטי באר שבע. עידן אסלן,
סינמה סיטי באר שבע. פופקורן ב-10 שקלים לארבע השנים הקרובות/עידן אסלן

החל מיום שני הקרוב תחל רשת הסינמה סיטי למכור גביע פופקורן קטן ב-10 שקלים למשך ארבע שנים במזנוני האוכל בכלל מתחמי הקולנוע של הרשת ברחבי הארץ (גלילות רמת השרון, ראשון לציון, ירושלים, חדרה, באר שבע ואשדוד). זאת, במסגרת הסכם פשרה בתובענה ייצוגית, שאושר בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרתו התחייבה הרשת שלא להיקשר בהסכמים שבמסגרתם תיאסר מכירת פופקורן על בתי עסק אחרים.

בנוסף, החל מחודש ספטמבר יימכרו כלל גדלי גביעי הפופקורן במזנון בהנחה בגובה 35% למשך שלוש שעות ביום אחד בשבוע, למשך שנה וחצי (פרטים יפורסמו בהמשך באתר החברה). התביעה הוגשה כנגד מספר בתי קולנוע, אולם ההסדר שאושר הוא מטעמה של סינמה סיטי בלבד, בעוד התביעה ממשיכה להתנהל מול המשיבות האחרות. הצדדים הגיעו להסדר פשרה זה מבלי שהודו האחד בטענות משנהו.

אישה אוכלת פופקורן בקולנוע. ShutterStock
פופקורן, סרט מלחמה/ShutterStock

הבקשה לתובענה הוגשה ב-2018. המבקשת מלי פרידמן טענה כי בתי הקולנוע יצרו הסדר כובל שלא אושר כדין, לפיו במתחמים בהם הם פועלים ייאסר על מכירת פופקורן טרי בכל מקום שאינו מזנון הקולנוע. המשיבים טענו כי ההסכם חוקי, מאחר שבתי הקולנוע הם אלה שמייצרים את "חווית הפופקורן".

קבוצת התובעים הוגדרה ככוללת את "כלל הצרכנים אשר רכשו פופקורן במזנונים של בתי הקולנוע של המשיבה, או אשר נמנעו מרכישת פופקורן במזנונים אלה בשל מחירו, וזאת החל משבע שנים שקדמו להגשת הבקשה לאישור ועד חתימת הסכם פשרה זה".

יש לציין כי התביעה הוגשה כנגד מספר רשתות ותיאטראות, אולם תביעות נגד "תיאטראות קניום בע"מ" ו"גלובוס מקס בע"מ" נמחקו בפברואר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully