וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המטרות של הפיקוח על הבנקים: פיקוח על עמלות העו"ש

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 12:28

מוזילים את העמלות? הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מתכוון להטיל פיקוח על גובה העמלות שאנו משלמים על פעולות בסיסיות, כך עולה מטיוטת צו שהופצה להערות הציבור. האם הרגולציה תעשה את מה שלא עשתה התחרות?

תור בבנק. ShutterStock
מתכוון לפקח גם על עמלות הנגבות בגין פעולות שבוצעו על ידי פקיד/ShutterStock

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל פרסם להערות הציבור טיוטת צו פיקוח על עמלות עו"ש בסיסיות, במטרה להקפיא את רמת המחירים הקיימת. בין השירותים עליהם יורחב הפיקוח: "פעולה על ידי פקיד", "פעולה בערוץ ישיר", "מסלול מורחב" ומסלול מורחב פלוס".


נכון להיום, רק שירות ה"מסלול בסיסי" - שבאמצעותו ניתן לעשות עד פעולה אחת באמצעות פקיד, ועוד עשר פעולות בערוץ ישיר, הוא השירות הבנקאי שמחירו מפוקח, והוא מאפשר קבלת חבילת שירותים בסיסיים במחיר מוזל של עד עשרה שקלים.

בנק ישראל מתכוון להכניס שירותים בנקאיים נוספים לפיקוח, מתוך מטרה להקפיא את רמת המחירים הקיימת ולהבטיח כי לא יועלו מחירי העמלות על שירותים אלו ללא אישור הפיקוח על הבנקים. תאגיד בנקאי אשר יבקש להעלות את תעריף שירותים אלו, בהשוואה למחירים הקיימים במועד הוצאת הצו, יידרש להגיש למפקח על הבנקים בקשה מנומקת ולקבל את אישורו.

יאיר אבידן 3. ראובן קסטרו
המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יאיר אבידן: "הטלת הפיקוח נועדה לאפשר ללקוח לעשות שימוש בכספו בקלות, ובמחיר הוגן"/ראובן קסטרו

שירותים נפוצים, בסיסיים וחיוניים

שירותי העו"ש עליהם בנק ישראל מתכוון להטיל פיקוח הם השירותים הבסיסיים הנכללים בשירות "פעולה על ידי פקיד". כיום ממוצע תעריף השירות בבנקים על שירות זה עומד על 5.8 שקל לפעולה.

בנוסף, בבנק ישראל מתכוונים להטיל פיקוח על שירות "פעולה בערוץ ישיר" ובחבילות המסלולים השונות ("מסלול בסיסי", "מסלול מורחב" ו"מסלול מורחב פלוס") כיום ממוצע תעריף השירות בבנקים על שירות זה עומד על 1.9 שקל לפעולה.

בבנק ישראל מדגישים כי מדובר בשירותים נפוצים, בסיסיים וחיוניים לציבור לקוחות המערכת הבנקאית, אותם ניתן לקבל ברוב המקרים רק בבנק שבו מתנהל חשבון הלקוח ובלעדיהם הלקוח יתקשה לנהל את חשבונו ולקיים את פעילותו הפיננסית באופן תקין.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים פועל במגוון דרכים כדי לאפשר לציבור לצרוך שירותים בנקאיים חיוניים ובסיסיים, הן בסניפי הבנקים והן בערוצים הדיגיטליים השונים, במחיר הוגן. כדי להבטיח זאת החלטנו להכניס לפיקוח שירותי עו"ש נוספים.

הטלת הפיקוח נועדה לאפשר ללקוח לעשות שימוש בכספו בקלות, ובמחיר הוגן וידוע מראש ככל שיבחר בכך באחד מהמסלולים המפוקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully