וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: באיזה רשת מזון הכי משתלם לנו לקנות?

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 12:19

בדיקה שערכו משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה כי סל המוצרים שלנו הוזל מעט במהלך חודש יולי (בהשוואה לחודש הקודם). באיזו רשת נקנה את אותם מוצרים, אבל נשלם הכי מעט בקופה?

זוג צעיר עם ילדה עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
על פי הבדיקה, מחירי המזון ירדו מעט, אבל עוד ארוכה הדרך עד שהקנייה השבועית תחזור להיות חוייה מהנה לכל המשפחה/ShutterStock

התייקרות המחירים, אותה מרגיש כמעט כל אחד, מעלה את השאלה איפה נמצא את סל המוצרים
הזול ביותר ברשתות המזון.

לפי בדיקה שערכו משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבססת על נתוני המועצה לצרכנות - מתוך אתר פרייסז, עולה כי ממוצע סל המוצרים הבסיסי, עמד בחודש יולי 2022 על 948 שקל, ירידה בהיקף של 15 שקל, המהווה כ-1.5% ביחס לחודש יוני.

הסל שנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות הבאות: חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

רמי לוי. באדיבות רמי לוי,
רמי לוי. הרשת שנקראת על שמו ונמצאת בשליטתו שומרת על מעמדה כזולה ביותר מבין הרשתות שנבדקו על ידי משרד הכלכלה והלמ"ס/באדיבות רמי לוי

איפה נמצא את הסל הזול ביותר?

אז איפה הכי זול לקנות? מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש יולי הייתה רשת "רמי לוי שווק השקמה" עם עלות סל בגובה 842 שקלים.

לעומת זאת, מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש יולי היא "סופר יודה" - עלות הסל הנבדק בחודש זה עמדה אצלה על 1,137 שקלים.

במילים אחרות, פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי עומד על 35% שהם 295 שקלים.

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" (לרוב סופרמרקטים גדולים הממוקמים מחוץ למרכזי הערים)עומד על 7% שהם 59 שקלים.

מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 11% שהם 99 שקלים.

ביחס לחודש קודם, חלה ירידה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 65% מהרשתות הציגו ירידה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן ביולי והן ביוני).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully