וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שיש האטה בהייטק? כדאי שתקשיבו לציפיות המנהלים

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 12:55

על רקע האטה ואף פיטורים בענף, שנחשב עד לא מזמן לבעל תנאי ההעסקה הטובים ביותר, מפרסמת הלמ"ס מפרסמת נתונים מפתיעים באשר למה שחושבים המנהלים על גיוס עובדים

עבודת צוות במשרד. ShutterStock
מנהלים בחברות הייטק (אילוסטרציה). ההאטה בענף לא פגעה בתקווה לעתיד/ShutterStock

הקיצוצים בענף ההייטק מדאיגים רבים במשק הישראלי. על רקע זה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) סיכום של סקר שנשלח למנהלים בענפי התעשייה והשירותים במשק הישראלי.

תוצאות הסקר מלמדות על הציפיות לגיוס עובדים, לשינוי בפעילות הכלכלית של החברה שאותה הם מנהלים בשנה הקרובה וכן לציפיות לגיוס הון אשראי בשנה הקרובה, ולציפיות גובה השכר של העובדים.

ביחס לציפיות לגיוס עובדים, יותר מ-40% מהמנהלים בענפי ההייטק בתעשייה ובשירותים צופים שהיקף גיוס העובדים בחברתם יגדל בשנה הקרובה, לעומת כ-21% מהמנהלים ביתר ענפי התעשייה.

לעומת זאת, שאר המנהלים בענפי ההייטק בתעשייה ובשירותים צופים ירידה בגיוס העובדים (29% ו-17%, בהתאמה), לעומת פחות מ-9% מהמנהלים ביתר ענפי התעשייה והשירותים.

ביחס לציפיות לשינוי בשכר העובדים, השינויים באינפלציה בישראל ובעולם משפיעים על משתנים כלכליים רבים ובהם גם על שכר העובדים. בסקר נשאלו המנהלים על השינוי הצפוי להערכתם בתשלומי השכר לעובדים בשנה הקרובה לעומת השנה הקודמת.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
העובדים בהייטק יכולים להיות מרוצים. למרות מה שנראה בהתחלה כגל פיטורים, רבים מהמנהלים צופים לא רק עלייה בפעילות, אלא גם בשכר העובדים/ShutterStock

צופים עלייה בפעילות ובשכר

מהנתונים עולה כי יותר מ-55% מהמנהלים בענפי ההייטק (בתעשייה ובשירותים) צופים שתשלומי השכר יעלו בשנה הקרובה וכי פחות מ-4% מהמנהלים צופים ירידה בתשלומי השכר בשנה הקרובה, למעט המנהלים בענפי התעשייה שכ-10% מהם צופים ירידה בתשלומי השכר לעובדים.

ביחס לציפיות לשינוי בפעילותה הכלכלית של החברה שהם מנהלים בשנה הקרובה, עולה כי בכלל הענפים שנכללים בסקר, ניכר אחוז גבוה יותר של מנהלים הצופים עלייה בפעילות הכלכלית של החברה בשנה הקרובה מאשר מנהלים הצופים ירידה בפעילות הכלכלית.

כך שבעוד שכ-52% מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צופים גידול בפעילות הכלכלית בשנה הקרובה, רק 22% מהמנהלים בענפי התעשייה (ללא הייטק), סבורים כך.

בכלל הענפים ניכר שככל שהחברה מעסיקה יותר עובדים, כך הציפיות של המנהלים שלה לגבי השינוי הצפוי בפעילות הכלכלית - חיוביות יותר. כ-18% מהמנהלים בענפי התעשייה צופים ירידה בפעילות הכלכלית, וכ-13% ענו שאינם יודעים כיצד תשתנה הפעילות הכלכלית שלהם בשנה הקרובה.

ביחס לציפיות לגיוס הון ואשראי בשנה הקרובה, ניכרת שונות גדולה בין ענפיי ההייטק בשירותים לענפי ההייטק בתעשייה לגבי גיוס הון:

בעוד שכ-42% מהמנהלים בענפי הייטק בשירותים צופים המשך עלייה בגיוס ההון בשנה הקרובה, רק כ-4% מהמנהלים בענפי ההייטק בתעשייה צופים גידול בגיוס ההון, וכ-19% צופים ירידה בגיוס ההון בהשוואה לשנה הקודמת.

עם זאת, יותר מ-50% מהמנהלים בכלל הענפים צופים שגיוס האשראי יישאר ללא שינוי בהשוואה לשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully