וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה וקייט מידלטון כבר קנו: הקשר הישראלי של ילדי הסלבס

ד"ר מאיה גז

עודכן לאחרונה: 13.8.2022 / 8:44

מה משותף לילדים של מדונה, סשה ברון כהן, דייויד בקהאם, סיימון קאוול וקייט מידלטון? כולם לובשים בגדי ים שנולדו על שפת בריכת מלון בישראל. סיפור הסינדרלה של אמילי כהן-שוורץ וסברינה נגר הדהים אפילו את היזמיות. כהן-שוורץ: "הארמון אוהב את העיצובים שלנו"

אמילי וסברינה 3. Claire Nathan photography,
אמילי כהן שוורץ (משמאל) וסברינה נגר. סיפור הצלחה מטורף שהחל על שפת הבריכה במלון דן אכדיה/Claire Nathan photography

ילדיהם של מדונה, הזמרת גוון סטפאני, קלאודיה שיפר, ויקטוריה ודויד בקהאם, גווינית פלאטרו, סשה ברון כהן (בוראט) ואשתו איילה פישר, שלא לדבר על ילדי משפחת המלוכה הבריטית וילדי כוכבי הפרמייר-ליג, כל אלה צולמו מידי קיץ עם הוריהם המפורסמים בריזורטים יוקרתיים כשהם לבושים בבגדי הים של SUNUVA.

הילדים הללו היו הלקוחות הקבועים של בגדי הים והחוף לתינוקות, פעוטות וילדים של אמילי כהן-שוורץ, יהודייה כשרה למהדרין, בעלת קילומטרז' לא מבוטל בישראל.

כהן-שוורץ, יחד עם שותפתה, סברינה נגר, הקימה את מותג היוקרה SUNUVA (שילוב בין שמש לUVA באנגלית) אחרי שהשתיים נפגשו לפני 15 שנה על שפת הבריכה, בעת חופשת הקיץ במלון דן אכדיה בהרצליה. הילדים שלהן, שהלכו לאותו פעוטון יהודי בלונדון, זיהו זה את זה והאימהות החלו לקטר על כך שאין בגדי ים יפים לילדים.

על שפת אותה בריכה נולד המותג הייחודי שלהן, שבאותם ימים נתן מענה לאימהות עשירות ושיקיות, שרצו להלביש את הילדים בבגדי ים יפים שגם מגנים מפני הקרניים המזיקות של השמש.

בגדי ים של אמילי וסברינה 1. Claire Nathan photography,
בגדי ים של SUNUVA/Claire Nathan photography

מעשה בחמישה הדפסים

"התחלנו במחקר מאוד יסודי ומאוד ארוך. דיברנו על הרעיון", מסבירה כהן-שוורץ. "חקרנו את קונספט ה-UV ותוך ארבעה חודשים של בחינת השוק ראינו שאין אפילו מותג אחד שמציע בגדי ים יפים, מעוצבים, שמגנים מ-UV (SUNUVA אושרה על ידי ה- British Skin Foundation וקיבלה את החותמת הרשמית כיצרנית בגדי ים המגנים מהשמש, מ"ג). החלטנו שאת זה נציע לשוק".

השתיים קנו בדים מחברה איטלקית מהטובות ביותר לבגדי ים, זו שמוכרת לדולצ'ה וגבאנה ולראלף לורן. "הסברנו להם שהבד חייב לנשום, להגן מ- UV ולהתייבש מהר. הראנו להם את הדגמים שעיצבנו אבל הם לא ראו דבר כזה בחיים. לכל עיצוב שלנו לקחנו בד אחר שענה על הצרכים. הכנו קולקציה קטנטנה, של חמישה הדפסים, הכמות הקטנה ביותר שהמפעל איפשר".

כעבור מספר ימים, בעזרת חברה מקושרת והרבה מזל הבינו השתיים שיש להן פצצה מתקתקת ביד.

"חברה ארחה עבורנו מסיבה קטנה. חשבנו שיגיעו 20 אנשים אבל הגיעו 200. עשינו 10,000 פאונד בשעתיים. אלה היו כל האמהות מצפון-מערב לונדון, מנוטינג-היל, בלסייז פארק, הרבה ישראליות. היינו המומות. זה הרגע הזה בו את מבינה שעשית משהו נכון. אחת מהן הייתה קניינית בהרודס. למחרת הרודס התקשרו וכעבור שבוע כבר מכרנו אצלם".

לטובת מי שלא מעורה במדרג השופינג הבריטי, נבהיר כאן שחנות הכלבו הרודס נחשבת ליוקרתית ביותר ברחבי הממלכה המאוחדת, עד כדי כך שיש בריטים שנוהגים לרכוש שם את הפריט הזול ביותר, רק כדי שתהיה להם שקית ממותגת בה יאכסנו שופינג מחנות זולה יותר...

עד לפני פרוץ מגפת הקורונה השתיים החזיקו קולקציה מלאה ביותר מ-300 נקודות מכירה בעולם, בין השאר בהרודס, סלפריג'ס, הארווי ניקולס וברניז. הן מכרו באוסטרליה, יפן ובארצות הברית: ניו-יורק, לוס אנג'לס ודאלאס, בהיכלי קניות כמו בלומינגדיילז, ו-kitson בלוס אנג'לס. בכל הריזורט הגדולים, בין השאר ארבע עונות, ריץ-קרלטון, one and only, sandy lane בברבדוס, במלדיבים, במקסיקו, ובאי נקר בבעלותו של ריצ'רד ברנסון. עד לפני המגפה שליש מהעסקים שלהן נמצא בריזורטים.

מי שייעץ להן היה פיטר קניון, בעברו יו"ר קבוצות כדורגל צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, שכיהן קודם לכן גם בחברת אופנת הספורט "יומברו", והן גייסו בעידודו שלושה מיליון פאונד לצורך הרחבת העסק לפני מספר שנים. השתיים הכירו אותו אחרי שראו שלושה ילדים מתרוצצים סביב בריכה, לבושים בבגדי הים שלהן, והסתבר שאלה הם ילדיו.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
קייט מידלטון טום קרוז הנסיך ויליאם פרמיירת אהבה בשחקים: מאווריק לונדון. Max Mumby/Indigo, GettyImages
קייט מידלטון. כשאחת הנשים בעלות הטעם המשובח בעולם, קונה את המותג שלך לילדיה, אין סלב שלא ירצה גם/GettyImages, Max Mumby/Indigo

ואז הגיעה הקורונה

עתה מספרת כהן-שוורץ שהקורונה כמעט מוטטה להן את העסק. מה שבטוח, הדברים כיום נראים לגמרי אחרת מאחורי הקלעים, למרות שמבחינה עסקית הכל חזר למסלולו.

"תקופת הקורונה הייתה אסון אמיתי מבחינתנו ותודה לאל בשנה וחצי האחרונות אנחנו חוזרות לעניינים", מסבירה כהן-שוורץ. "בקורונה הפסקנו לסחור ונפגענו מאוד. הקורונה פרצה במרץ בעוד שאנחנו מקבלות את כל הסחורה שלנו בחודש מרץ. העולם הסתגר בתוך עצמו ומצאנו עצמנו עם סחורה בשווי 2 מיליון פאונד".

מה עשיתן?
"היינו בטוחות שאנחנו סוגרות את העסק. למעשה סגרנו את העסק לחמישה חודשים. בזמנו זה הרגיש כמו הסיוט הגדול ביותר. לא יכולתי לראות מטר קדימה. חמישה חודשים עצרנו ואז המשכנו הלאה, קדימה".

איך התאוששתן?
"היה לנו משרד גדול בלונדון ו-25 עובדים. היום אין לנו משרדים יותר ועברנו מ-25 עובדים לחמישה עובדים שעובדים מהבית. אנחנו מתמקדות באונליין, עובדות עם הרודס, סלפריג'ס, לא מתעסקות יותר עם בוטיקים עצמאיים אלא רק בתקציבים גדולים ועכשיו חזר להיות טוב אבל היה קשוח מבחינת פרספקטיבה עסקית.

אם היית אומרת לי לפני שנתיים וחצי שמישהי ממנצ'סטר רוצה לעבוד אצלנו מהבית, אפילו לא הייתי נפגשת איתה. יש לנו היום חמישה עובדים ורק שניים מהם גרים בלונדון ואני רואה שזה לא משנה".

למה הכוונה?
"מבחינתי הקורונה הייתה הבנה של דרך עבודה חדשה בחיים ובעולם. גיליתי שהעבודה מהבית היא הרבה יותר יעילה, כל הפגישות נעלמו, כל ביטול הזמן בלצאת ולהיכנס הביתה נעלם, זום מאפשר פגישות יותר מהירות וקצרות. זה היה שינוי משנה חיים לעסק אבל הדרך בה אנחנו עובדות היום היא משהו שהייתי אוחזת בו ולא מרפה. צוות קטן שעובד מרחוק זה נפלא".

אילו עוד שינויים עשיתן?
"שינינו את אופן עיצוב הקולקציות. הן יותר מהודקות וקטנות. אנחנו משקיעות בכל סגנון שאנחנו מעצבות ומאמינות בו ב-100% יותר מלעצב עשרות פריטים עם אותו מוטיב".

הקושי הגדול ביותר בקורונה היה מבחינתן המפעל ההודי בו הן מייצרות כבר 15 שנה מאז הקמת המותג. "היינו כל כך גדולות עד שהפכנו ללקוח היחידי שלהם. כיום אנחנו עובדות עם אותם ספקים ואותם מפעלים שהיה לנו יחסים איתם מאז שהתחלנו, ואם לא היו היחסים הנפלאים האלה לא היינו מסוגלות לעשות את מה שעשינו".

אני מניחה שהרבה עסקים סבלו מהקורונה באופן דומה.
"נכון. אבל להיות ביוקרה high end בגדי ים וחוף לילדים, זה מקום קשה כי אף אחד לא נסע, אף אחד לא קנה בגדי ים, כולם הסתגרו בבתים. אני גאה בנו כי עברנו את התקופה הזאת בלי חובות, בלי הלוואות מהבנק. הכל מאוד נקי וזה טוב להיות במקום כזה שהוא גם רווחי. זה היה מאבק עבורנו במשך שנים אבל ללא חובות זה מקום נפלא להיות בו אחרי קורונה".

ויקטוריה בקהאם, דיוויד בקהאם. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
הכירו את הבקהאמס. הצעירים שבחבורה כבר הספיקו להכיר מקרוב את בגדי הים של SUNUVA/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

החולצה שקייט מידלטון הלבישה לנסיך הקטן

בימים אלה הן מעצבות שוב בעצמן את הקולקציה, מייצרות שוב, מצלמות שוב, עובדות שוב עם משפחת המלוכה. הרומן שלהן עם קייט מידלטון החל אחרי שהלבישה את הנסיך ג'ורג' בתמונות יום ההולדת השלישי שלו, בחולצת פסים תכלכלה עם כיס כחול כהה תואם אותה ייצרו ומכרו השתיים באתר שלהן (www.sunuva.com) במחיר של תשעה פאונד. החולצה אזלה בתוך שניות.

"הארמון אוהב את העיצובים שלנו", אומרת כהן-שוורץ. "קייט היא אמא לשלושה ילדים ואנחנו עובדות איתה כמו עם סיימון קאוול, שבנו בן השמונה הוא לקוח גדול שלנו, אלסנדרה אמברוזיו דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט, קריסי טיגן וג'ון לג'נד, מארק וולברג. נפלא לחזור וככל שהילדים שלנו מתבגרים, כי כבר לא מדובר בפעוטות בני שנתיים אלא במתבגרים בני 17, הסטייל שלנו מתבגר. אנחנו עדיין מעצבות לילדים ולתינוקות אבל הקטגוריה שגדלה היא לנוער צעיר ולנוער.

האימהות רוצות שילבשו בגדים תואמי גיל אבל לנוער צעיר יש לו סגנון מאוד נוקדני בתקופה הזאת. בדיוק לפני שהם נכנסים לטופשופ ואורבן אאוטפיטרס, אנחנו מצליחים לתפוס אותם במקום השברירי והמעניין הזה".

מה לגבי השוק בישראל? בכל זאת, הכל התחיל כאן...
"אנחנו משווקות בישראל ומאוד מאוד מתלהבות ואוהבות את הקהל הישראלי. התחלנו לעבוד עם חברה ישראלית GLOBAL E שעושה משלוחים בעולם. עם הברקזיט מאוד קשה לשלוח מוצרים מחוץ לאנגליה והם מפשטים את עניין המכס והמשלוחים, בעיקר לקהל הישראלי".

אמילי וסברינה 2. Claire Nathan photography,
סברינה ואמילי. אלמלא השמש הישראלית (טוב, נו - גם קצת מזל), כל זה לא היה קורה/Claire Nathan photography

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully