וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו באב: הזוגות שלא מפחדים לערבב עסקים באהבה

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 16:07

אומרים שלא כדאי לערבב בין אהבה לעסקים, אבל הזוגות הבאים מוכיחים שלפעמים זה כן מצליח. לכבוד ט"ו באב פגשנו ארבעה זוגות שהכניסו את הרגש לתוך מערכת היחסים המקצועית

זוג מאוהב. ShutterStock
הזוגות שלא מפחדים לערבב עסקים עם אהבה/ShutterStock

"זוגיות במקום העבודה זה עסק מורכב"

ארז ברקנר, מנכ''ל חברת לומיגו, עבד בחברת צ'ק-פוינט בין השנים 2004-2014, שם הכיר את אשתו (לעתיד) בינת, כשהיא עבדה במחלקת ההדרכה והוא בפיתוח. "מאוד קשה להכיר בארגונים גדולים מאחר ואין באמת ממשק בין המחלקות", הוא מספר. "ברגע שזה הולך להיבטים הפחות המקצועיים, צריך לדעת שאתה תיאלץ לראות אותה במטבחון או במטבח ומדובר באתגר. מצד שני, יש יותר תחומי עניין משותפים ונושאי שיחה".

בתקופה הזו היה לה חבר והקשר ביניהם נשאר מקצועי - אבל עשר שנים אחרי, ב-2015, ארז היה מנהל פיתוח מוצר וסוף סוף היה ביניהם ממשק, מאחר שהיא הייתה אחראית על ההדרכות של המוצר.

הסיפור ביניהם התחיל במקרה: כשהיו שניהם בארה''ב מטעם העבודה, יצא להם להיפגש. בינת חגגה יום הולדת, סיפרה שהיא חושבת לנסוע לניו יורק והציעה שיפגשו שם. זה היה הדייט הראשון שלהם.

ארז ברקנר: "זוגות במקום העבודה זה עסק מורכב, בגלל החשש מדחייה או מפרידה כשיש המון מעגלים משותפים מקצועיים. לשמחתי, זה לא קרה - ואנחנו היום נשואים ובהיריון שני".

טיפים לזוגיות במקום העבודה: "דבר ראשון, בשביל להימנע מהמורכבויות שיש, אני חושב שהדרך הנכונה היא לעשות את זה מאוד לאט ובצורה מבוקרת, כשכל הזמן יש פידבק חיובי", מייעץ ארז ומוסיף, "בתחילת הקשר, עדיף לשמור די בדיסקרטיות. לא כדאי להפוך לרכילות של החברה לפני שזה נהיה רציני. דבר שלישי, חשוב לחשוף את הקשר למנהלים בשלב שזה נהיה רציני. בנוסף, להיזהר ממצב של יחסי מרות ולפתוח את הנושא מול האדם המתאים בארגון בשלב מוקדם".

ארז ברקנר. פרטי,
ארז ברקנר ואשתו בינת: "חשוב לחשוף את הקשר למנהלים בשלב שזה נהיה רציני"/פרטי

"אנחנו רואים נכס וכבר מדברים עם העיניים"

אריה ומרים שחורי, הבעלים של חברת R.me חברת השקעות לאנשי קבע ופורשים, "בחרנו לעבוד יחד. וזאת סגירת מעגל יפה ומרגשת כי ההיכרות שלנו התחילה בעבודה משותפת בצבא", הם מספרים.

לאחר הפרישה של אריה בתום 23 שנות שירות בהן היה מפקד לוחם בצנחנים מג"ד בחטיבת כפיר, האהבה למדינה פינתה יותר מקום לאהבה המשותפת, וכך אחרי ארבעה ילדים נולד לו פרויקט משותף, הילד החמישי, שהפך למדויק כשכל צד נתן את החלק שלו".

חלוקת התפקידים בחברת R.me - מנתבת את הכישרון הטבעי של כל אחד מבני הזוג לאפיק אחר. מרים מעצבת פנים שיודעת להשביח נכס, ובכלל, השבחה זה שלה - מנכסים ועד לאנשים. בכל זאת משקית ת"ש. "הכישרון שלי זה אנשים ובעיקר לראות מעבר", היא אומרת "אריה בנושאי פיננסים, אסטרטגיה תכנון לטווח רחוק ומאד משימתי".

"זה מדהים, אנחנו רואים נכס וכבר מדברים עם העיניים אם זה מתאים או לא לנו ולמשקיעים שלנו. כשיש משמעות אמיתית - האתגרים ויש לא מעט כאלו, נפתרים. כי אנחנו ביחד. מה יותר חזק מאהבה? אהבה שפוגשת שליחות".

אתגר שצלחתם לאחרונה? "הראשון הוא המעבר לחיות יחד. לאחר 23 שנות פיקוד צבאי. בנוסף האתגר האמיתי - מי אני ביום שאחרי הצבא? זאת הסיבה שהקמנו את r.me, בדיוק לתת מענה ובית לאותם אנשי קבע שבתהליך הפרישה. ועכשיו הקורונה - שנתיים בסיר לחץ, גם בבית עם ארבעה ילדים מתבגרים וגם לנהל נכסים שנמצאים מעבר לים - מאתגר! אבל אחרי שמצליחים את זה.. גדלים והקושי הופך לכאבי גדילה משותפת. זה לא 'תשמע מה היה לי בעבודה', זה 'וואו מה עברנו ביחד!' וכמות החוויות שעברנו ביחד בשנים האחרונות באמת לא נתפסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אריה ומרים שחורי. גבריאל פינטו,
אריה ומרים שחורי, הבעלים של חברת R.me/גבריאל פינטו

"יש הבנה מלאה של העבודה והיומיום אחד של השנייה"

עונג וגדי פריד, שניהם עובדים בקבוצת K-Logic. עונג, לשעבר מנהלת לקוחות, כעת בחל"ד ואמא במשרה מלאה. גדי, משמש כסמנכ"ל לקוחות.

"עבדנו ביחד באותה המחלקה, והתחלנו את הזוגיות בצורה סודית למשך החודש הראשון והקריטי, שזה המינימום שגדי רצה", מספרת עונג. "לאחר מכן כבר סיפרנו לכמה אנשים. משם ידענו שכל החברה תדע".

על היתרונות והחסרונות: "מצד אחד, מאוד כיף כי אפשר לדלג על בבית על שיחות 'איך היה לך בעבודה? יש הבנה מלאה של העבודה והיומיום אחד של השנייה וזה מייצר שקיפות. מצד שני, יש כאן קו עדין של איזון שנשבר בין זוג לקולגות, שיכול להיות מאוד מסוכן. קשה להפריד בין הסתכלות מקצועית לזוגית. למשל, כשעדים לוויכוח של קולגה בעבודה עם בן או בת הזוג, יש את התהייה של האם להתערב או לא".

"מה שהכי עזר לנו", משתפת עונג, "היה לשמור על תקשורת מאוד פתוחה, שקופה ומלאה. הבנו שיש אותנו בעבודה ושמרנו על ההתפתחות המקצועית והאישית של כל אחד, אל מול החיים מחוץ למשרד. זוגות שיצליחו לשמור על תקשורת טובה יחד עם המשולש הקדוש של ניהול זמן - זמן לזוגיות ודייטים ללא עבודה, זמן לעצמי לבד וזמן עם חברים/משפחה, לגמרי יוכלו ליהנות מהסיטואציה".

עונג וגדי פריד. סטודיו לופי,
עונג וגדי פריד: מדלגים על שיחות "איך היה בעבודה"?/סטודיו לופי

"העסק, הזוגיות וגם המשפחה כולה שזורים זה בזה, וזו - גאווה של ממש"

מיכל וארז ישכרוב, בעלים משותפים של תילתן המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית, גם הם הכירו במקום העבודה.

"הכל מתחיל בעובדה שגם בבית אנחנו פשוט אוהבים אחד את השנייה", הם מספרים. "הרווחנו עוד המון שעות של אהבה יחד. היתרון הגדול שאי אפשר להתלונן כלפי בן הזוג שהוא יותר בעבודה מאשר בבית, ארוחת הצהריים המשותפת היא הזדמנות להביא את הבית אל העבודה, אבל אסור לעשות את ההיפך. בבית לא מדברים על עבודה. מצד שני, אי אפשר ככה להתלונן על הבוס. בטח לא בבית".

האתגר המרכזי: "יש קושי של ממש ביציאה לחופשות משותפות. אז אתה תלוי בעובדים טובים שאתה משאיר מאחוריך. כיון שאנחנו עובדים בעסק שהוא שלנו, האחריות גדולה עוד יותר. לשמחתי, יש לנו עובדים כאלו וכל חופשה כזו היא באמת חופש של ממש".

"החיבור הזה עובד בזכות כמה גורמים", אומר ארז ומוסיף, "ראשית, הגדרת תפקידים ברורה, חלוקת אחריות ברורה ולכן גם ברור מראש מי מוותר בכל מחלוקת. אבל, חשוב יותר, זה פשוט העסק שלנו, הבית שלנו. לא פעם, ברגעי שיא, גם הילדים שלנו כאן אתנו, לוקחים חלק במשימות. כששואלים אותי מי הבעלים, יש לי תשובה קבועה: 'אני הבעל של חצי הבעלים של חצי'. אני באמת לא זז בלי החצי השני שלי. תילתן קמה, צריך לזכור, כי מיכל רצתה ללמוד גרפיקה ממוחשבת, ואני, כמי שהיה חלק מהצוות שהקים את ההדב"מ בבה"ד 10 הבטחתי לה שאקים עבורה בית ספר שראוי שהיא תלמד בו. השאר היסטוריה".

"אני לא יכול לדמיין את תילתן או את החיים שלי אחרת", הוא מוסיף. "העסק, הזוגיות וגם המשפחה כולה שזורים זה בזה, וזו - גאווה של ממש. אני חי חיים מושלמים בזכות החצי האחר שלי. אנחנו זוכרים את זה כל השנה, לא רק בט"ו באב".

מיכל וארז ישכרוב. פרטי,
מיכל וארז ישכרוב: "הרווחנו עוד המון שעות של אהבה יחד"/פרטי

מיכל תמיר וגיל שנברג, נשואים + 3. מיכל: "לפני 11 שנים הייתי סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בחברת טריטו והוטל עליי למצוא סמנכ"ל מוצר מנוסה. חיפשתי וחיפשתי ובסוף מצאתי את גיל שהיה ב- WIX שהצטרף אלינו לצוות. מה שלא ידעתי זה שבעצם מצאתי גם את בעלי לעתיד".

"שנתיים היינו קולגות וחברים טובים, ואז החברות הלכה והתגברה עד שהפכה לזוגיות ולמשפחה. לפני כ- 5 שנים עזבנו את מקום העבודה והקמנו ביחד את SUPERFY שיושבת כיום במתחם WeWork ברמת גן. גיל היזם החולם והיצירתי אחראי על השיווק והמוצר, ואני המנהלת הפרקטית שדואגת שדברים יצאו לפועל, המנכ"לית".

האם נתקלתם באתגרים? "אנחנו מהמעצבנים האלה שיכולים להיות כל היום ביחד גם בבית וגם בעבודה בלי בעיה. ביחד עובד לנו מעולה. עם זאת, ההתמודדות העיקרית היא שכאשר עובדים ביחד ה work-life balance הוא עוד יותר מורכב כי העבודה הולכת איתנו הביתה 24/7 ואנחנו מוצאים את עצמנו מדברים על עבודה כל הלילה".

אז איך בכל זאת שומרים על הזוגיות? "למרות שכביכול כל הזמן נמצאים ביחד דואגים לקבוע לעצמנו דייטים כדי שבכל זאת יהיה לנו זמן איכות".

מיכל וגיל. פרטי,
מיכל תמיר וגיל שנברג, נשואים + 3/פרטי

טליה צוברי ועמית יניב הכירו במתחם WeWork לונדון מיניסטור ובימים אלו עוברים לגור יחד:
כחלק מתפקידה בצוות ניהול הקהילה ב WeWork, טליה קבעה שיחת רבעון קבועה עם עמית, CEO ו- co-founder של חברה שיושבת במתחם ומשם התגלגל לו סיפור אהבה.

איך הכרתם? טליה: "החברה של עמית שכרה משרד במתחם כ-חודש אחרי שהגעתי, ככה שלא ממש יצא לי להכיר אותם כי עוד ניסיתי להתאפס על התפקיד החדש שלי. איכשהו לא הייתה לי יותר מדי אינטראקציה עם עמית ביום יום חוץ מ"בוקר טוב" ו"שלום" בפינת קפה, ולא ממש הכרתי אותו מעבר למה החברה שלו עושה ומה התפקיד שלו בחברה. אחרי כמה חודשים קבעתי עם עמית שיחה של 15-20 דקות כדי לשמוע מה החוויות של החברה במתחם עד כה. מפה לשם, השיחה התגלגלה והתחלנו לדבר על החיים האישיים במשך שעה וחצי.

דייט בחסות העבודה? "חזרתי לפרונט דסק והצוות שלי שאל אותי לאן נעלמתי, עניתי "נראה לי שהייתי בדייט" חצי צוחקת חצי רצינית. אחרי התלבטויות ארוכות ושלום מבוייש מהצד שלי בכל בוקר, חברת צוות דחפה אותי לעשות צעד ולשלוח לו הודעה. התלבטתי המון כי חשבתי "מה אם הוא ידחה אותי ואני אצטרך לראות אותו בכל בוקר".

האם סיפרתם מיד? "בעבודה לא ידעו עלינו, חוץ מהקולגה שדחפה אותי לשלוח לו הודעה בהתחלה, והיינו מסתירים את זה. פחדתי שידברו על זה ולא אוכל להתרכז בעבודה שלי וזה יפגע בי. זה לא היה קל.".

טיפ לשילוב בין החיים האישיים לעבודה? "לא להביא דברים אישיים שקרו בבית לעבודה ולהיפך. לדעת לתת ספייס במשרד שכל אחד יכול לעבוד בצורה הכי טובה ואז להשקיע בהפסקת קפה כיפית יחד באמצע היום".

טליה ועמית. פרטי,
טליה צוברי ועמית יניב הכירו במתחם WeWork/פרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully