וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועשר בחלבון: מי צריך את זה בכלל - ולמה לשלם יותר?

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 13:42

שוק המוצרים עתירי החלבון כובש בהדרגה לא רק את המדפים בסופרמרקט, אלא גם את הכיס של רובנו, אבל האם יש לו יתרונות בריאותיים? פרופ' אולגה רז: "לאנשים רגילים שצורכים חלבון במזון, התוספת לא משמעותית"

למה לשלם יותר על חלבון?/ליאת רון

בכל כמה שנים פורץ טרנד בריאותי שסוחף אחריו את הצרכנים. פתאום כולם מחפשים מוצרים ללא גלוטן, אחר כך ללא סוכר, עם תוספת פרוביוטיקה, בלי שומן, ועכשיו אנחנו נמצאים חזק תחת מתקפת ה- "פרו 20".

מקררי החלב מוצפים במוצרים עם 20 גרם חלבון, שמבטיחים לנו, במשתמע, בריאות, אריכות ימים, שרירים וגוף חטוב. הבעיה היא שרק מעטים מאתנו יכולים ליהנות באמת מהערך המוסף שלהם, אבל כל מי שקונה אותם משלם פרמיה גבוהה מאוד על מוצר שהוא לא בהכרח צריך.

די לקרוא את דברי ההסבר שמפיצה "שטראוס" למוצרי "דנונה פרו 20" הפופולריים שלה, כדי לחשוף את הרצון לשווק אותו לכולם: "כל היום אנחנו במרוץ של להספיק וכמה שיותר", כותבים בשטראוס. "אנחנו יוצאים לעבודה, מקפיצים את הילדים, חוטפים ארוחת צהריים על הדרך ומנסים גם לדחוס את האימון היומי או השבועי בין לבין.

"הצורך הזה שלנו להספיק הכל, דורש גם תזונה מתאימה. דנונה פרו 20 נוצר במיוחד עבור אורח החיים הקדחתני שלנו. למי שמתאמן בעצימות גבוהה או נמוכה, מי שעושה שינויים בסדר היום, מי שחוטף ארוחות על הדך ומי שמשקיע באימונים מדי יום".

ב"יוגורט תנובה ביו" הקלאסי, היוגורט "הפשוט", כמו במוצרי דנונה הבסיסיים, יש 5.3 גרם חלבון במאה גרם, ובגביע של 200 מ"ל, 10 גרם חלבון. במאה גרם של יוגורט פרו 20, או דנונה פרו 20 יש כמות כפולה של 10 גרם חלבון למאה מ"ל, ו- 20 גרם בגביע של 200 מ"ל.

דנונה פרו. שיק דיזיין,
דנונה פרו עשיר בחלבון. המוצר טוב, אבל אם התפריט שלכם כולל עוף, הודו, דגים וביצים, השוני היחיד הוא התוספת למחיר/שיק דיזיין

פרופ' אולגה רז, דיאטנית ומרצה בכירה באוניברסיטת אריאל, לא בטוחה שכלל ציבור הצרכנים זקוק ל- 20 גרם חלבון בגביע יוגורט ויכול להפיק ממנה תועלת.

"אם מדובר באדם מבוגר שזקוק לתוספת חלבון או באישה הרה או מניקה", אומרת פרופ' רז, "יש בכל תוספת חלבון ברכה. אבל לאנשים רגילים, שצורכים באופן שוטף עוף, הודו, דגים וביצים, תוספת החלבון הזאת היא לא משמעותית.

לאלה שמתאמנים הרבה וחזק, וזקוקים לבין 1.2 ל- 1.5 גרם לקילו גוף, אבקת החלבון תיתן מענה טוב יותר מיוגורט עם 20 גרם. צריך לציין, שאין נזק בצריכת עודף חלבון סבירה, חוץ מאשר לאנשים שסובלים מבעיה בכליות, אבל גם אין בה יתרון".

הצרכנים לא יצמיחו שרירים עבותים בזכות ה"פרו 20", אבל מי שיצמיח את שורת הרווח שלו הם היצרניות ורשתות השיווק. בבדיקה שערך עבורנו "המכון לחקר הקמעונאות" עולה, שמחיר היוגורטים מהסדרות המועשרות בחלבון למיניו, יקרים ב- 75% יותר מהיוגורטים "הרגילים" המכילים מחצית מכמות החלבון. מחירו של היוגורט "הרגיל מסדרת GO 200 מ"ל, עולה בשופרסל דיל 3.20 שקלים וגביע יוגורט 200 מ"ל מסדרת GO 20 עולה לצרכן 5.60 שקל, פער של 75%.

האם עוד כמה גרמים של חלבון שווים את הפער העצום במחיר? לא בטוח. מה שאפשר לומר בוודאות, שאנחנו משלמים הרבה יותר מדי על הגימיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully