וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי ההסתדרות והאוצר יחלו ביום א' המו"מ על הפיטורים בשירות הציבורי

חיים ביאור

21.2.2003 / 8:14

לטענת ההסתדרות, אין לפגוע במעמדם של 50 אלף העובדים הקבועים המועסקים במשרדי הממשלה ולכל היותר יש להפסיק את העסקתם של העובדים הזמניים



יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, והממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, ייפגשו בלשכתו של שני ביום א'. הפגישה מתקיימת ביוזמת ההסתדרות, על רקע התוכניות שגובשו באוצר לפטר אלפי עובדים בשירות המדינה.



פניית ההסתדרות לאוצר נעשתה במטרה לפתוח במשא ומתן בין שני הגופים, שבסיומו יבוטלו פיטורי העובדים. לטענת ההסתדרות, אין לפגוע במעמדם של 50 אלף העובדים הקבועים המועסקים במשרדי הממשלה ולכל היותר יש להפסיק את העסקתם של העובדים הזמניים, המועסקים באמצעות חברות כוח אדם ובמסגרת מיקור חוץ (אאוטסורסינג).



בפגישה שקיים אתמול שני עם ראשי האיגודים המקצועיים במגזר הציבורי הוא אמר: "כל ניסיון לכפות על העובדים במשרדי הממשלה את מלוא הנטל של פתרון הגירעון בתקציב המדינה - ייתקל בהתנגדות של ההסתדרות, האיגודים וועדי העובדים במקומות העבודה".



הוא הוסיף כי אם המו"מ עם נציג האוצר, שיחל ביום א', לא יניב פתרון של המחלוקות בין ההסתדרות לבין האוצר - יוקם מטה מאבק שהוא יעמוד בראשו. המטה יתכנן צעדים נגד הממשלה, כגון הפגנות, עיצומים ושביתה שיפגעו בפעילות הסדירה של המשק. "לא בטוח שתהיה מלחמה עם עיראק, אך בטוח שתפרוץ מלחמה בינינו לבין האוצר", אמר.



מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עייני, אמר בפגישה: "לא שמים עלינו ולא מתחשבים בנו בממשלה. מחליטים חד צדדית על קיצוץ שכולל פיטורי עובדים, בלי לדבר איתנו". הוא הזכיר שהאוצר כבר קיצץ במכסת השעות הנוספות של עובדי המדינה. "קיבלתי מאות פניות של ועדים ועובדים מהשורה הדורשים שנפעל מידית. קיימת תסיסה אדירה בשטח", אמר.



מזכ"ל הסתדרות האחיות, ח"כ אילנה כהן, אמרה כי "כל הזמן מקצצים עוד ועוד מהעובדים והגיע הזמן לשים לזה סוף - בלי קשר לשאלה מי יהיה שר האוצר הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully