וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה מתחדשת: המהפכה של אנלייט ו- NewMed Energy

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 9:47

אנלייט ו-NewMed Energy חוברות להקמת מיזם מהפכני לקידום פרויקטי אנרגיה מתחדשת בצפון אפריקה ובמזרח התיכון. יוסי אבו: "כפי שהבאנו את מהפכת הגז למדינות האזור, כך נשאף להביא את המהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות"

דלק קידוחים משנה את שמה 2 המנכ"ל יוסי אבו על רקע המצגת. שלומי יוסף,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy/שלומי יוסף

אנלייט אנרגיה מתחדשת ו- NewMed Energy דיווחו כי חתמו על מזכרי הבנות לשיתוף פעולה בלעדי לייזום, פיתוח, מימון, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיה מתחדשת במרוקו, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, ערב הסעודית, מצרים וירדן.

על-פי מזכר ההבנות, אנלייט אנרגיה מתחדשת, NewMed Energy ויוסי אבו יפעלו בהובלת אנלייט, לייזום, פיתוח והקמה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת לרבות, פרויקטים סולאריים, פרויקטי רוח, אגירת אנרגיה, וכן סגמנטים נוספים של אנרגיה מתחדשת ככל שיהיו רלוונטיים. שיתוף הפעולה מביא לידי ביטוי את ההתמחות וההובלה של אנלייט בתחום האנרגיה המתחדשת וכן את ניסיונה הרב, הובלתה והתמחותה של NewMed Energy בפעילות בתחום האנרגיה במדינות היעד. אנלייט תחזיק באמצעי שליטה הן בשלבי ההקמה והן בתקופת ההפעלה של הפרויקטים.

שילובו של אבו במבנה הבעלות של הגוף המשותף נעשה מתוך הכרה בניסיונו הייחודי ובמערכת הקשרים הענפה שיצר בשנים האחרונות במדינות האזור כחלק מפעילותו כמנכ"ל NewMed Energy. הפעילות תתבצע דרך שני תאגידים ייעודים: תאגיד בהחזקה של אנלייט (70%) ויוסי אבו (30%), אשר יפעל בשיתוף פעולה עם NewMed Energy, בשיעור אחזקה של 66.67% (אנלייט-אבו) ו- 33.33% NewMed Energy.

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט. אנלייט,
גלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט/אנלייט

חברת אנלייט היא חברה בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת עם פעילות ענפה באירופה, ארה"ב וישראל ובעלת יכולות יזום, פיתוח, מימון, הקמה ותפעול של פרויקטים של אנרגיה מתחדשת.

NewMed Energy היא שותפות מובילה ופורצת דרך בתחומה וניסיונה הרב בשוק האזורי והידע המקצועי המוכח בפעילותה יסייעו לקידום פרויקטים של אנרגיות מתחדשות במדינות האזור.
שיתוף הפעולה בין NewMed Energy ואנלייט מביא את יתרונותיהן וניסיונן הרב של השתיים בתחום האנרגיה ויסייע לקידום המיזם המשותף במדינות האזור.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "בשנים האחרונות הולכת ונוצרת באזורנו הזדמנות חסרת תקדים, שהחלה בתחום הגז הטבעי, וניתן להרחיבה לתחום האנרגיות המתחדשות. להערכתנו, מבנה השת"פ שבנינו מביא לידי ביטוי בצורה מיטבית את היכולות המגוונות של הצדדים, מציף השלמה ממשית בין תחומי ההתמחות של החברות, וייצור סינרגיה משמעותית. שילוב הכוחות הינו בעל פוטנציאל ייחודי להניב פעילות בהיקף גדול מאוד בתחום האנרגיה המתחדשת באזור".

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "אנחנו מיישמים את תוכניתנו האסטרטגית וכפי שהצהרנו רק לפני כחצי שנה - נכנסים לתחום האנרגיות המתחדשות. NewMed Energy היא גוף אנרגיה חדשני ומוביל ובדיוק כפי שהבאנו את מהפכת הגז למדינות האזור, כך נשאף להביא את המהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות, יחד עם שותפתנו אנלייט אנרגיה.

NewMed Energy היא עוגן אנרגיה מרכזי ומשמעותי בזירה האזורית ואנו נמשיך לפעול למיקסום הערך בנכסי הליבה שלנו לצד פיתוח אפיקי פעילות נוספים שיישאו ערך למשקיעים. ברמה האישית, אני נרגש לקחת חלק בפרויקט שיקדם אנרגיות מתחדשות במדינות האזור, יחד עם שני הגופים המובילים והמקצועיים ביותר במשק האנרגיה הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דלק קידוחים משנה את שמה. יוסי אבו המנכ"ל ויצחק תשובה חושפים את הלוג החדש. שלומי יוסף,
לפני חצי שנה: יוסי אבו ויצחק תשובה מסירים את הלוט מעל הלוגו החדש של NewMed Energy/שלומי יוסף

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת
נוסדה ב- 2008, היא חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת. החברה נסחרת בבורסה לני"ע בתל אביב ללא גרעין שליטה, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור.

פעילות החברה מתפרסת כיום על פני למעלה מ-10 מדינות בשלוש יבשות - אמריקה אירופה ואסיה. החברה צומחת באופן מהיר בזכות פעילות מגוונת בתחומי הליבה של האנרגיה המתחדשת בעולם: אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח ואגירת אנרגיה ובעלת רקורד מוכח של פיתוח פרויקטים והבאתם לידי מימוש והפעלה מסחרית.

ההון עצמי של החברה עומד כיום על כ- 2.7 מיליארד שקל, ופורטפוליו הפרויקטים שלה על פני כל שלבי הפיתוח הינו בהיקף כולל של מעל ל- 17 גיגה ואט בתחום הייצור, וכ- 17 GWH בתחום האגירה, מתוכם מעל 1,000 מגה ואט מניבים, וכ- 2,800 מגה ואט נוספים בהקמה, לקראת הקמה ו/או עם הסכמי מכירת חשמל חתומים.

NewMed Energy
היא גוף האנרגיה הגדול, הוותיק והמנוסה ביותר בישראל. בעשרים השנים האחרונות קנתה לעצמה השותפות שם בתחומי החיפוש וההפקה של גז טבע, כאשר עמדה במרכז גילויים של כל שדות הגז הטבעי בישראל (תמר 2009, לוויתן 2010, תנין 2011, כריש 2013 ועוד), והיתה שותפה מרכזית לפיתוח ולהפקת הגז הטבעי מפרוייקטי ים-תטיס, תמר ולוויתן.

הקשרים הענפים שיצרה באזור הם אלו שאפשרו להגיע להסכמים חסרי תקדים במסגרתם מייצאים מאגרי הגז בישראל כמויות משמעותיות של גז טבעי ללקוחות בירדן ובמצרים.NewMed Energy מחזיקה ב45% ממאגר לוויתן וב30% בשדה הגז אפרודיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully