וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סויה OUT, שיבולת שועל IN? התחרות הסמויה בשוק תחליפי החלב

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 14:56

קטגוריית תחליפי החלב בישראל הפכה בשנים האחרונות למיינסטרים. הביקוש בעלייה, מוצרים חדשים מצטרפים למגוון ונראה כי בתוך הקטגוריה התפתחה תחרות סמויה, לאו דווקא בין המותגים, אלא בין המוצרים. איך עקפה שיבולת השועל את הסויה ומה הפך את טעמה למועדף על טעם השקדים?

שיבולת שועל. ShutterStock
שיבולת שועל. טעימה יותר ומעניקה תחושת שובע/ShutterStock

יותר ויותר צרכני קפה מעדיפים להשתמש בתחליפי חלב מהצומח בטעמים שונים, כאשר אנחנו רואים בשוק היצע מגוון של משקאות על בסיס שונה, כגון: שיבולת שועל, סויה או שקדים.

קטגוריית תחליפי החלב החלה כנישה, אך צמחה להיות מיינסטרים והיא ממשיכה לצמוח בשיעור דו ספרתי מדי שנה, עם 12% גידול בשנה האחרונה.

לפי נתוני סטורנקסט, הסגמנט הגדול ביותר בתוך עולם תחליפי החלב הוא סגמנט המשקאות (כלומר, לא גבינות או תחליפי בשר מן הצומח) עם גידול של 15% בשנה האחרונה.

בשנים הראשונות להופעת תחליפי החלב, הבסיס למשקה היה סויה, אולם עם השנים התפתחו בסיסים נוספים ובשנת 2020 הציגה תנובה לשוק את משקה שיבולת השועל של Alternative. לאט לאט משקאות שיבולת השועל החלו לעקוף במכירות את משקאות הסויה, כאשר 20% מכלל מוצרי תחליפי החלב כיום מבוססים על שיבולת שועל. שיבולת השועל הפכה לבסיס הצומח ביותר מבין הבסיסים למוצרי שמדמים חלב.

חלב שיבולת שועל. ShutterStock
תחליף חלב על בסיס שיבולת שועל דחק את משקה הסויה שחדר ראשון לשוק/ShutterStock

התחזית: המכירות יוכפלו ויגיעו להיקפים של 700 מיליון דולר

צריכת המשקאות המבוססים על שיבולת שועל נמצאת במגמת צמיחה גם בעולם וזאת בשל הטעם והערכים התזונתיים המאפיינים אותו.

על פי מחקר של FMI (Future market insight) התחזית היא כי עד 2027 מכירות משקאות מבוססי שיבולת שועל בעולם יגדלו כמעט פי 2 לכ-700 מיליון דולר לעומת 372 מיליון דולר בשנת 2019.

השימוש בשיבולת שועל כבסיס למשקאות תחליפי חלב ומעדנים צובר תאוצה בכל העולם בזכות תחושת השובע והמרקם העשיר ששיבולת השועל מעניקה והטעם "החלבי" הניטראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בקבוקוני אלטרנטיב ביו. יח"צ תנובה,
בקבוקוני אלטרנטיב ביו/יח"צ תנובה

מחזיקה ב-63% מנתח השוק בקטגוריית המשקאות המשפחתיים

לדברי מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה: "צריכת מוצרים מבוססי שיבולת שועל נמצאת במגמת עלייה בעולם ובישראל וצרכנים רבים מבקשים לשלב שיבולת שועל כחלק מהתזונה היומיומית שלהם".

"מאז שנכנסה תנובה לתחום, היא הכפילה את המכר בקטגורית משקאות שיבולת שועל והביאה לגידול של 5% בנתח השוק של תנובה Alternative בקטגוריית המשקאות המשפחתיים, לשיעור של 63%. כעת, אנו ממשיכים להרחיב את סל המוצרים הקיים במטרה לתת מענה לביקוש הגובר".

מיכל בצר. רמי זרנגר,
מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה/רמי זרנגר

מגוון המוצרים המוצע לצרכנים בישראל גדל בהתאם לביקושים

תנובה מתפארת במגוון מוצרים על בסיס שיבולת שועל ובחברה מדגישים שהיד עוד נטויה. המוצרים של תנובה Alternative שמוצעים כיום על מדפים בסופר הם:

משקה שיבולת שועל בריסטה: תחליף החלב הנמכר ביותר בישראל בשנת 2022 ובנוסף מקום 13 במכירות בקרב כלל מוצרי החלב בעולם החלב, הישג יוצא דופן לתחליף חלב.

אייס קפה שיבולת שועל בטעם קרמל: המשקה, על בסיס שיבולת שועל ושכולל קפה אמיתי, הושק ב-2020 כמהדורה מוגבלת לקיץ וזכה להצלחה רבה בגלל החיבה של ישראלים לקפה קר ובשילוב פתרון טעים שמבוסס על תחליף חלב. לאור ביקוש הצרכנים תנובה החליטה להחזיר אותו למדפים כמהדורה מוגבלת.

משקה שיבולת שועל בטעם אגוזי לוז: המשקה בעל טעם מתקתק וניחוח נהדר של אגוזי לוז ומקציף מעולה בקפה.

בקבוקוני BIO על בסיס שיבולת שועל ושקדים: מועשרים בויטמינים ובסידן: הסדרה מגיעה במארז של 6 בקבוקונים 100 מ"ל כל אחד, והם מכילים חיידקי יוגורט וביפידוס, מועשרים בסידן ובוויטמינים 12B, C ו-D ולהם מרקם דומה למשקה החלבי האהוד על ילדים.

משקה שיבולת שועל. יח"צ תנובה,
משקה שיבולת שועל של תנובה Alternative/יח"צ תנובה

יתרונות בריאותיים בהשוואה לדגנים אחרים

לדברי טליה לביא, דיאטנית קלינית המייעצת לחברת תנובה, ישנם יתרונות בריאותיים רבים לשיבולת שועל: "בהשוואה לדגנים אחרים היא עשירה יותר בחלבון, סיבים תזונתיים, ובמינרלים כמו ברזל, אבץ ומגנזיום, ובוויטמינים E, B1 וחומצה פולית".

"בנוסף, שיבולת שועל מגבירה התפתחות חיידקים "טובים" התורמים לבריאות מערכת העיכול. כמו כן, אכילת שיבולת שועל תורמת לתחושת שובע גבוהה בזכות הרכּב הסיבים, המאטים את התרוקנות הקיבה, ומשפיעים על רמות הורמוני השובע", מוסיפה לביא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully