וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, כמה שילמתם על רדיד אלומיניום בשנה שעברה?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 13:53

בכל הקשור לפסטה או לטונה, למדנו להיות צרכנים מודעים, אבל כאשר מעלים את מחירי מגבות הנייר, רדיד האלומיניום או החיתולים, אנחנו שותקים. היום אמורות להיכנס בתוקף עליות המחירים של מוצרי קימבלרי-קלארק, אבל ההערכה שלנו: הן יידחו בשבועיים וייטמעו בין מבצעי החגים

סופרמרקט, וואלה לא פראיירים. דורון שיינר, ShutterStock
סופרמרקט, וואלה לא פראיירים/ShutterStock, דורון שיינר

חברת קימברלי קלארק ישראל (או "חוגלה" כפי שרבים מהצרכנים מכירים אותה) היא אחת מעשר חברות הענק בישראל שמובילות את המגמה הריכוזית בשוק מוצרי הצריכה, עם מותגים מובילים ודומיננטיות בתחומי הפעילות שלה.

קימברלי קלארק מחזיקה במספר מותגים ידועים כגון האגיס, קלינקס, קוטקס, לילי, טיטולים, מולט, דיפנד וניקול. כל מוצרי החברה מתמחים בסגמנט מוצרי העזר לניקוי והטיפוח, חיתולים לילדים ולמבוגרים, מגבונים ומטליות לחות, מטליות וכריות ניקוי, מוצרי נייר טישו, נייר טואלט ומגבות נייר. לחברה לא רק אחיזה נאה בשוק הקמעונאי, אלא גם בשווקים המוסדיים והמקצועיים וכמו כן בשוק הפרא-רפואי.

המתחרה הגדולה של קימברלי קלארק בישראל היא החברה הדרומית לשיווק, חברת סנו - שמתחרה מולה בסגמנטים כגון מוצרי הנייר והאירוח, מטליות ומגבונים לחים, כריות וספוגיות ועזרי בישול ואפייה, בעיקר עם מותגים כמו סנו סושי, ליטופים וסנו סופט, שרמות המחירים שלהם הן די דומות. בניגוד לקימברלי-קלארק, סנו לא הודיעה על העלאת מחירי מוצירה לציבור ואף הבהירה כי אין בכוונתה לעשות כן בקרוב, אלא אם יחול שינוי משמעותי בשוק.

אך סנו וחוגלה אינן השחקניות היחידות בשוק, ישנם מותגים פחות ידועים שמצליחים פה ושם להתחרות, מתוצרת חברות כמו: חברת הנמל, חברת דנשר וחברת מיקה - וכמו כמו סדרות המותגים הפרטיים שמציעים פתרונות זולים ב- 25% מהמותגים של קימברלי.

לעומתם יש סגמנטים קשים יותר, כמו במקרה של מותג החיתולים האגיס, ששולט במכירות החיתולים בישראל בזמן שהמותג הידוע של דיפלומט, פמפרס ומותגים חדשים כגון בייביסיטר, אינם מצליחים לצמצם את הפערים, אולי כי גם בשוק של החיתולים המוזלים חוגלה מעורבת בעזרת המותג טיטולים פרמיום, שנותן מענה זול יותר ומהווה מותג מוביל במגזר החרדי.

גם התחרות במוצרי היגיינה נשית מצומצמת, כאשר בה מי שמובילה את השוק היא דווקא דיפלומט עם המותג אולוויז אולדייז ורקאחריה המותג קוטקס של קימברלי.

המשותף לשתי הקטגוריות האחרונות הוא כוחם של המותגים, בשוק שבו הצרכנים נוטים פחות להתגמש: מי יחסוך על החיתול שצמוד לעור התינוק שלו?

עליות מחירים מוצרי קימברלי קלארק אוגוסט 2022. ללא, מערכת וואלה!
מעדיפים מטליות לחות בחדר השירותים? תתכוננו לעלייה של כמעט 10. התייקרות מותגי קימברלי-קלארק לפי סגמנטים/מערכת וואלה!, ללא

זאת אולי הסיבה שבעוד שאנו נוטים לזעוק כאשר משתנה מחיר הפסטה או הטונה, בשוק מוצרי הניקיון ובעיקר ההגיינה והטיפוח, אנחנו נוטים להיות צרכנים פחות מודעים. כאשר עלה מחיר הטונה לפני כמה שבועות, עלו הצרכנים על בריקדות והכריחו את היצרנים, היבואנים ורשתות השיווק להציע טונה במחירים מופחתים. כמובן שכמה ימים מאוחר יותר, כשהיינו כולנו שקועים במהדורות החדשות, שמנו לב יותר לעלות השחר ולא לעלות יוקר המחיה בישראל - ומחירי הטונה שוב קפצו...
אבל שם לפחות ניסינו: את שקיות האשפה, חבילת החיתולים או גלילי מגבות הנייר, אנחנו פשוט מניחים בעגלה מבלי לבדוק את המחיר.

כלל המוצרים של קימברלי קלארק מתייקר בימים אלה - ולפחות מועד ההתייקרות מעיד על מחשבה יתרה, שלא לומר - חוכמה: ההתייקרות נכנסת לתוקף היום, באמצע אוגוסט, אבל עד שתבוא לידי ביטוי במדפים, נהיה כבר עמוק אל תוך מבצעי ראש השנה, תקופה של הנחות ודילים מיוחדים שתטשטש את העליות. מי מאתנו מסוגל לזכור בכלל כמה שילם בפעם האחרונה על רדיד אלומיניום או נייר אפייה?

במדגם שערכנו בתנודות המחירים לצרכן המחירים של חברה קימברלי קלארק התייקרו השנה ביותר מ- 2% לצרכן וזאת ללא הצהרות של עליות המחירים לצרכן אלא בעקבות שינויי הקמעונאים או שינויי תמהיל ההנחות של הספק.

לטענת קמעונאי וותיק בשוק, נציגי החברה אינם קשובים לצרכים של העסקים הקטנים והבינוניים וחלק לא מבוטל מסל המוצרים לעסקים הקטנים, נמכר במחיר יקר יותר מהמחירים לענקיות המזון ומותיר את השחקנים הקטנים ללא רווח ולעיתים קרובות אף בהפסד, רק על מנת לשמור על קהל הלקוחות.

עוד אמר אותו מקור: "על מוצרי התינוקות לא ניתן להרוויח כסף. קמעונאים רבים נאלצים ללכת ולרכוש פיזית מרשתות השיווק הענקיות שבהן המוצרים במבצע, על מנת לתת מענה ללקוחות החנות. כעת, עם הדרישה להעלאת מחירים, קמעונאים רבים ממתינים לראות איך ינהגו הרשתות הגדולות. כל זאת לא מטיב עם הצרכן שמשלם יותר - והולך לשלם הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully