וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטוק של כסף: מקס סטוק תחלק דיבידנד של עשרות מיליונים

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 10:20

כנראה שמשתלם למכור בזול: מקס סטוק מסכמת את הרבעון השני של שנת 2022 עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות ותזרים תפעולי חזק, חרף ירידה ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. תחלק דיבידנד של 40 מיליון שקל

מקס סטוק 2. יח"צ,
חנות הדגל של מקס סטוק. גידול דו ספרתי ברווחים ודיבידנד חסר תקדים/יח"צ

רשת מקס סטוק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2022, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות וגידול בהכנסות מחנויות זהות.

החברה מציגה רווחיות גולמית של כ - 39.3%, בזכות הצטיידות מוקדמת במלאים, שמנעה פגיעה במכירות החברה על רקע משבר הקורונה והשיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית. מנגד, הגידול בהכנסות וברווח הגולמי קוזז על ידי עלייה בהוצאות התפעול, לרבות הוצאות המיוחסות לפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה.

מקס סטוק 1. יח"צ,
מקס סטוק. הפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף הקמעונאי בישראל/יח"צ

עיקרי הדוח

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-13% לכ-253 מיליון שקל, בהשוואה לכ-224 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה הדו-ספרתית בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת חנויות חדשות במהלך התקופה ומגידול של כ-3% בהכנסות מחנויות זהות.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2022 עלה בכ-16% לכ-99 מיליון שקל, בהשוואה לכ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-39.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-38.3% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נבעה מהגידול האמור בהיקפי הפעילות של החברה, לצד גידול ברווחיות הגולמית ברבעון בגין השפעה מיטיבה של עיתוי חג הפסח (חג הפסח חל ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חל החג ברבעון הראשון).

הרווח הנקי החשבונאי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-11 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הצמיחה בהכנסות, נבעה בעיקר מהגידול האמור בהוצאות התפעוליות.

הרווח הנקי המתואם לבעלי המניות (בנטרול תשלום מבוסס מניות) ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-15 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עיקרי תוצאות מחצית ראשונה של שנת 2022:

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 צמחו בכ-6% לכ-504 מיליון שקל, בהשוואה לכ-476 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מפתיחת חנויות חדשות במהלך התקופה, שקוזזה בחלקה על ידי ירידה של כ-4% בהכנסות מחנויות זהות.

הרווח הנקי החשבונאי המיוחס לבעלי המניות במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-37 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי המתואם לבעלי המניות (בנטרול תשלום מבוסס מניות) במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-33 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רשת מקס סטוק מפעילה כיום 55 סניפים בפריסה ארצית. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים ההחברה פתחה 3 חנויות חדשות בערים שדרות, נהריה ונוף הגליל; וכן חנכה 2 סניפים חדשים (במקום סניפים קיימים) בראשל"צ ובדימונה. במהלך השנה צפויה החברה לפתוח חנות בכפר סבא בשטח משמעותי של כ-5,800 מ"ר ברוטו במקום החנות הקיימת. כמו כן חתמה החברה על חוזים לפתיחת חנויות נוספות (בבארות יצחק בשטח של 3,300 מ"ר ברוטו ובמישור אדומים בשטח של 2,000 מ"ר ברוטו) הצפויות להיפתח במהלך החציון הראשון של שנת 2023.

סל ממוצע של לקוח - ברבעון השני של השנה נרשמה עלייה של כ-8.4% מול התקופה המקבילה אשתקד בסל הממוצע של לקוח בחנות בבעלות. הגידול בסל הממוצע הושפע לטובה מעיתוי חג הפסח. הגידול בסל הממוצע במחצית היה כ - 2.4%.

חלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות: במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-40 מיליון שקל שישולם ביום ה-6 בספטמבר 2022 (היום הקובע הוא ה - 22 באוגוסט 2022).

בנוסף, בחודש יוני האחרון, אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד 40 מיליון שקל, באמצעות החברה ולמשך שנה. הרכישות העתידיות יבוצעו מעת לעת כפי שיקבע דירקטוריון החברה. נכון למועד הדיווח, נרכשו במסגרת התוכנית מניות החברה בתמורה כוללת של כ-4.8 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו כשחקנית מובילה בתחום הסטוק"

אורי מקס, מייסד ומנכ"ל מקס סטוק: "אנו מסכמים את הרבעון השני של השנה עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות הן כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים והן מצמיחה במכירות חנויות זהות. בנוסף, ברבעון זה הצגנו שיפור בשיעור הרווח הגולמי ותזרים תפעולי חזק, על אף הסביבה המאקרו כלכלית המאתגרת. רשת מקס סטוק מונה כיום 55 חנויות בפריסה ארצית לאחר שבמהלך השנה האחרונה פתחנו 5 חנויות חדשות.

פתיחת החנויות החדשות השפיעה ברבעון גם על גידול בשיעור הוצאות התפעול מאחר שאותן חנויות טרם הגיעו להבשלה מלאה. אנו מאמינים שהשפעה זו תתמתן בהדרגה עם הבשלתן של החנויות החדשות במהלך הרבעונים הבאים. אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו כשחקנית מובילה בתחום הסטוק ובכוונתנו להמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית להגדלת היקפי הפעילות של החברה בדרך של פתיחת 3-5 חנויות חדשות מידי שנה. במקביל, חתמנו על הסכם עם קבוצת פורטרה, השותף המקומי שלנו בפורטוגל, להקמה וניהול של רשת חנויות מקס סטוק בפורטוגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully