וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: תגובת השוק לדחיית המתקפה בעיראק ולמינוי אפשרי של פרנקל לראשות האוצר היתה קיצונית מעט

אמיר טייג

21.2.2003 / 10:54

לאומי והפועלים ממשיכים להמליץ שלא להיכנס לשוק המניות – לא צופים התאוששות בקרוב



"לא מעט אנשים שפשפו את עיניהם השבוע בהביטם על מסכי הבורסה" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי לסיכום שבוע המסחר בבורסה, שבמהלך שלושת ימיו הראשונים עלה מדד המעו"ף ב-7.7%. העליות החדות שפתחו את שבוע המסחר נבעו מההודעה על דחיית המתקפה בעיראק ומהמגעים המתנהלים בין ראש הממשלה לנגיד לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל, על תיק האוצר.



כלכלני הבנק מעריכים כי תגובת השוק היתה קיצונית מעט. בכל אחד משלושת הימים הראשונים של השבוע עלה המעו"ף ביותר מ-2%, וביום רביעי ירד ביותר מ-2%. "למעט הימים שקדמו ל'באג 2000' והטלטלה בשווקים באוקטובר 98' לא היו בשנים האחרונות ארבעה ימי מסחר רצופים בהם היתה התנודה היומית במדד המעו"ף גבוהה מ-2%", מציינים כלכלני הבנק.



עוד מציינים בלאומי את מחזורי המסחר הגבוהים במהלך ימי העליות: "מתחילת השנה לא נרשם בבורסה מחזור גבוה מ-200 מליון שקל, בנטרול יום פקיעת אופציות. השבוע נרשמו יומיים כאלו".



בלאומי מצביעים על העובדה כי החגיגה בבורסה במחצית הראשונה של השבוע היתה בעיקר במניות המעו"ף. מדד ת"א 75 (75 המניות הגדולות אחרי מניות המעו"ף) רשם בתקופה זו עלייה של 2.3% בלבד מול עלייה של 7.7% במעו"ף. עמדת לאומי עשויה לרמז על פעילות יתר של שחקני המעו"ף במהלך תחילת השובע והשפעתם הרבה על רמת השערים בבורסה.



כלכלני לאומי מעריכים כי השוק ממתין לקיצוץ בתקציב, הרכבת הקואליציה והתפתחויות בעיראק. בסיכום סקירתם מעריכים כלכלני הבנק כי שוק ההון ימשיך להיסחר בעצבנות עד להתבהרות בנושאים אלו, ולכן אינו מתאים למשקיעים שאינם ספקולטיביים. "התאוששות במחזורי המסחר השבוע מעודדת, אך יש להמתין למגמה עקבית כדי ללמוד על חזרה של קונים לשוק שמצוי ברמות שערים נמוכות".



גם בבנק הפועלים מצטרפים לעמדה זו, ולא צופים בטווח הקצר התאוששות בשוק המניות המקומי. לכן ממליץ הבנק ללקוחותיו להמשיך להתמקד באפיקים הסולידיים, הנהנים היום מתשואות אטרקטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully