וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לראש השב"כ: אירוע פרישה בעלות של כמיליון שקל?

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 15:19

אירוע הפרישה של ראש השב"כ בדימוס, נדב ארגמן, איש צנוע בדרך כלל, עלה קרוב למיליון שקל עם קייטרינג יוקרתי והופעה של שירי מימון. הבעיה: אירועי הפרישה של הרמטכ"ל, אביב כוכבי, יעלו כנראה יותר. עם כל הכבוד שאנו חבים לבכירי מערכת הביטחון, האם זה לא קצת מוגזם?

שירי מימון. יוסי זמיר, פלאש 90
הופיעה באירוע הפרידה של ראש השב"כ. שירי מימון/פלאש 90, יוסי זמיר

לפני עשרה חודשים, ב- 13 באוקטובר 2021, התכנסו במטה השב"כ כמה מאות מבכירי המדינה לדורותיהם, כדי להיפרד מראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן. על המדשאה במתחם המאובטח היו נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת, בכירי מערכת הביטחון, ראש השירות לדורותיהם, פורום מטה השירות, משפחות חללי השירות ואורחים נוספים.

האווירה הייתה מכובדת, האירוע היה מתוקתק והתנהל בנינוחות. יתכן והיה עובר מתחת לרדאר, לולא תקרית צורמת שקיבלה כותרות בתקשורת בבוקר שלמחרת: כשעלה נתניהו לברך את ארגמן, והקריא את רשימת המכובדים והתעלם במפגיע מראש הממשלה, בנט, שכבר צבר פז"ם של ארבעה חודשים בתפקידו, וישב מולו.

בקהל לא נשארו אדישים וצעקו לעברו "סליחה, יש פה גם ראש ממשלה". ראש הארגון הנכנס, רונן בר, לא התעלם מהתקרית ואמר בנאומו, "קואליציה, אופוזיציה, במבצר הדמוקרטיה, בחצר של השב"כ, אין פוליטיקה" וזכה למחיאות כפיים סוערות.

ובחזרה לתכנית האמנותית: המעמד צוין באירוע רב משתתפים, הופעה של שירי מימון, קייטרינג יוקרתי ועוד.

אין ספק שלארגמן, איש רב זכויות, מגיע אירוע ראוי אחרי עשרות שנות שירות. יתרה מזאת, הארגון ממנו פרש רק לפני עשרה חודשים, הוכיח יכולות מרשימות מאוד במהלך מבצע "עלות השחר", כך הפירגון - הן לו והן לראש השב"כ הנוכחי, לא רק מגיע בדין, אלא גם חיוני.

ולמרות זאת, על פי דיווחים שהגיעו לוואלה!, תג המחיר של מסיבת הפרידה ממנו עמד על קרוב למיליון שקלים, סכום שזעזע רבים במסדרונות השב"כ, שלא הבינו מדוע צריך להוציא כל כך הרבה כסף מהקופה הציבורית, עבור ערב אחד, חשוב ככל שיהיה. "איפה הצניעות?", שואל עובד השירות. "על מה הוציאו כל כך הרבה כסף?".

חילופי ראשים בשב"כ: רונן בר מחליף את נדב ארגמן

בווידאו: טקס חילופי תפקידים בשב"כ/צילום: עומר מירון/לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

תגובת השב"כ: "כך נהוג למעלה מארבעה עשורים"

בשב"כ לא מכחישים את העובדות, אם כי טוענים שהסכום של מיליון שקלים "לא מדויק". עוד מסבירים בארגון, שהאירוע שנערך לכבוד ארגמן, אינו שונה מאירועי פרידה דומים שנערכים לבעלי תפקידים בכירים בארגוני בטחון אחרים, דוגמת רמטכ"ל וראש המוסד. מה שמעלה את השאלה, האם בכל פעם שבכיר עוזב, צריכה מדינת ישראל לפזר סכומי עתק שיכלו לשמש למטרות חשובות יותר?

"כמקובל בשב"כ, כמו בארגוני ביטחון אחרים", נמסר מהשב"כ בתגובה, "התקיים לפני שנה אירוע פרידה מראש השירות היוצא ברחבת הדשא במטה השב"כ. אירוע זה מתקיים אחת לחמש שנים וכך נהוג למעלה מארבעה עשורים".

עמדת השב"כ מעלה שוב לדיון את נושא אירועי הפרישה לבכירים. הנה לקט מהשנים האחרונות:

בשנת 2015 חשפה התנועה לאיכות השלטון כי אירוע הפרידה מהרמטכ"ל בני גנץ, יעלה למשלם המסים קרוב ל-600 אלף שקל.

ממש באותה שנה הוערכו עלויות הפרידה של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, בקרוב ל-400 אלף שקלים.

בהמשך, בשנת 2016, צוין לטובה אירוע הפרישה הצנוע-יחסית של ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו, שעלותו הוערכה ב-230 אלף שקל.

לפני כחודשיים פרסם עיתון "הארץ" כי הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף אביב כוכבי, משקיע "מיליוני שקלים" באירועים סביב סיום תפקידו בצה"ל.

ברור שהימים שבהם ניתן היה להסתפק בקומזיץ מסביב למדורה כדי להיפרד מאישיות ביטחונית בכירה, חלפו לבלי שוב. הבעיה היא שעם השנים עולה התקציב של האירועים האלה, שהפכו להפקות גרנדיוזיות כולל הופעות, הוצאות הגברה ותאורה, קייטרינג איכותי ועוד, בסכומים של מאות אלפי שקלים (במקרה הטוב).

הכרת התודה לה זכאים מי שהקדישו עשרות שנים מחייהם לביטחון מדינת ישראל היא בהחלט במקום, השאלה היא האם הפקות ענק שכאלה, לא הפכו למפגני ראווה של האליטה הביטחונית, בעיקר בימים שבהם נדרשים אזרחי ישראל להידוק החגורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, נפרד מראש השב"כ היוצא נדב ארגמן. אוקטובר 2021. ארגמן מתואר בפי כל כאיש צנוע, אלא שהוא לא הבעייה, רק סימפטום לטקסי פרידה בתקציב מנופח/שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully