וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי או רונלדו - האם בינה מלאכותית תתאים שחקנים לקבוצות?

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 11:09

ב-2021 נרשמו כ-18 אלף העברות שחקנים בין 211 איגודי כדורגל שרשומים תחת FIFA, עליה של 5.1%. תחום זה מתנהל ברובו על פי תחושות בטן של מקבלי ההחלטות. הסטארט-אפ הישראלי Rankset בא לשנות את חוקי המשחק. הערכה: שוק הבינה המלאכותית בספורט יעלה ל-19 מיליארד דולר

כדורגל. ShutterStock
משנים את חוקי המשחק: הסטארט-אפ הישראלי Rankset יתאים שחקני כדורגל לקבוצות/ShutterStock

טכנולוגיה ישראלית מבוססת בינה מלאכותית שפיתחה חברת הסטארט-אפ Rankset מאפשרת לבחון ולשפר התאמה של שחקנים לקבוצות כדורגל.

המאגר שבנתה החברה כולל 220 אלף שחקני כדורגל ברחבי העולם, על פי פילוחים וחתכים שונים והאלגוריתם מייצר לכל שחקן ניתוח על בסיס מערכת דרגים ייחודית המכילה נוסחאות מתמטיות, אירועים וסיטואציות שהשחקן והקבוצה שלו לקחו בהן חלק ועוד מספר פרמטרים בלעדיים, כך שימקסם את ההישגים האישיים ואת תרומתו לקבוצה בה הוא משחק.

כאמור, בשנת 2021 נרשמו 18,068 העברות שחקנים בין 211 איגודי הכדורגל בעולם, הרשומים תחת FIFA, סטטיסטיקות העבר מצביעות על כך שכמחצית מהעברות השחקנים לא מצדיקות את עצמן ונרשמות ככישלון מסיבה כלכלית או של פיתוח הקריירה.

רגליים של כדורגלן במגרש וכדור כדורגל. ShutterStock
המערכת מנגישה פירוט מנומק לרמת ההתאמה של שחקן למועדון/ShutterStock

המטרה: לאפשר למועדוני כדורגל ליצור סגל שחקנים מקצועי ומאוזן

הכלים הטכנולוגיים במערכת של RankSet יוצרים אינטגרציה בין מקורות מידע רבים ומגוונים, וכך מאפשרים למועדונים תכנון הרכב סגל שחקנים אופטימלי לפני כל עונה, שאיתו יוכלו להגיע להישגים הטובים ביותר, זאת בעזרת שילוב של נתונים סטטיסטים, משוואות מתמטיות ייחודיות, סטטיסטיקות של חברות הימורי ספורט ואנליסטים בכירים מעולם הכדורגל.

המערכת מנגישה באופן אוטומטי פירוט מנומק לרמת ההתאמה של שחקן למועדון ושל המועדון לשחקן. המשימה של החברה היא לפתח כלים מתקדמים לבניית קריירה מקצועית לשחקני כדורגל צעירים ובוגרים, לסמן את נתיב הצמיחה האופטימלי עבורם ומינוף ערך כרטיס השחקן שלהם בטווח קצר וארוך ובאותה עת, לאפשר למועדוני כדורגל ליצור סגל שחקנים מקצועי ומאוזן.

הסטארטאפ Rankset הוקם על ידי אריאל סמואל, אנליסט ומאמן כדורגל בהכשרתו. מנכ"ל החברה הוא כפיר סטוקול, אשר שימש מנהל בחברות ביטוח ומנתח בחברת איסוף נתוני כדורגל, ולצידם יועצים מתחום הכדורגל, מפתחים ואנשי אלגוריתמיקה וסטטיסטיקה. החברה נמצאת כיום במהלך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אריאל סמואל. רנקסט. ליה יפה,
אריאל סמואל. רנקסט/ליה יפה

ערכה של הבינה המלאכותית בתחום הספורט עתיד לזנק לכ-19 מיליארד דולר

המערכת של Rankset כבר משמשת מועדוני ספורט וסוכני שחקנים המקצועיים ביותר בישראל, אנגליה, בלגיה, סרביה, רומניה וכן בסיירה לאון, ניגריה, גינאה וסנגל.

החברה מייצרת הכנסות כבר בחלון ההעברות הנוכחי עם מספר החתמות באמצעות סוכנים. במדינות אפריקה, החלה רנקסט בנוסף לפעילות הטכנולוגית, לשתף פעולה ולייעץ לאקדמיה המאתרת כשרונות צעירים ומשקיעה בשחקנים שהיא מזהה כבעלי כישרון ופוטנציאל לפתח ולטפח קריירה בינלאומית.

לדברי אריאל סמואל: "היקף שוק הבינה המלאכותית העולמית בתחום הספורט הוערך ב-1.4 מיליארד דולר בשנת 2020, ועתיד לזנק עד ל-19.2 מיליארד דולר בשנת 2030. כיום מועדונים משלמים אלפי אירו בשנה עבור איסוף נתונים יבשים, שאין בהם אינטגרציה או ניתוח אנליטי שמניע לפעולה".

"היתרון בשימוש במערכת מבוססת בינה מלאכותית הוא עיבוד הנתונים הרבים ואובייקטיביות הניתוח, שנטול הטיות אנושיות. היא יכולה להיות כלי עזר דומיננטי ואף מכריע בקבלת החלטות ולקצר משמעותית את התהליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully