וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיית הביוטי בשיאה: המכשירים החדשים לטיפוח ויופי

קובי טיריפינטו

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 15:10

ענף הביוטי עובר ממכירת מוצרים למכירת "חוויה" ושירותים. בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, שהתקיימה בלאס וגאס, התרחבה משמעותית נוכחותם של יצרניים קוסמטיים שהציגו פיתוחים ופטנטים תחת המושג "ביוטי-טק", שתכליתם לסייע בשמירה על העור, השיער והפנים

virtual try מייבלין ניו יורק. יח"צ,
virtual try מייבלין ניו יורק/יח"צ

העולם שסוגד לנעורים מאמץ פטנטים טכנולוגיים

למבקרים בתערוכת האלקטרוניקה CES של CTA, ביתני ענק של יצרניות קוסמטיקה, כבר אינם בגדר מחזה מפתיע, אלא שלפני שבע שנים, כשהגיחו לראשונה ניצני ה"ביוטי טק" ל-CES, נדהמו המבקרים בתערוכת האלקטרוניקה להיתקל בביתנים של לוריאל, של פרוקטר אנד גמבל וניוטרוג'ינה.

תערוכת 2018 CES היוותה למעשה את אות מהפכת ה"ביוטי טק", עת הצהירה קארן צ'ופקה - ראשת הוועדה המארגנת של התערוכה, כי לוריאל היא הזוכה בפרס Best of CES, על פיתוח חיישן זעיר המוצמד לציפורן, מודד את רמת החשיפה לקרני ה-UV ושולח את האינפורמציה לאפליקציה ייעודית, שמתריעה על הנזק שנגרם לעור, ועל הדרך ממליצה על מקדם הגנה או תכשיר משקם ליום שאחרי, מבית אחד ממותגי הקבוצה כמובן.

בעולם שבו סוגדים לנעורים, זה היה רק עניין של זמן עד התרחבות המגמה לשלל מכשירים קוסמטיים המנכסים לעצמם תועלות ופטנטים שמקורם בעולם הטכנולוגי התזזיתי.

שירות vto לוריאל פריז. יח"צ חו"ל,
שירות vto לוריאל פריז/יח"צ חו"ל

וכך, וכחלק ממעבר כולל של ענף הביוטי ממכירת מוצרים למכירת "חוויה" ושירותים, מצאו עצמן יצרניות הקוסמטיקה שוקדות על פיתוח תכשירים ומכשירים שיאפשרו מחד חוויית קנייה מקיפה מהאונליין לחנויות ומאידך הן עמלות תדיר על פיתוח שירותים שמטרתם לסייע לצרכן לגלות למשל מהו התכשיר הקוסמטי האולטימטיבי ומתי להשתמש בו.

פלטפורמת NakedPoppy לדוגמה משתמשת בביג דאטה כדי לאפשר לדעת אילו רכיבים נמצאים בתמרוקים השונים והאם הם רעילים.

שירותים וירטואליים נוספים מבקשים לסייע בבחירת האיפור הרלוונטי, שירות הייעוץ באתר GA-DE מאפשר לטעון תמונת פנים ולקבל התאמת איפור. שירות אחר מסייע בבחירת גוון המייק-אפ המדויק, לדוגמה שירות ar-tist של אלגופייס, הנחשבת לאחת הבולטות בתחום של למידת מכונה עם תוכנה, המאפשר מריחה וירטואלית של איפור תוך מיפוי הגוון המדויק של העור, ויש שירותי Virtual Try On (VTO) גם ל-MAC ושירות דומה בשם Foundation Finder לאסתי לאודר.

שירותי VTO זמינים גם למתלבטות בבחירת צבע השפתון באפליקציה של מייבלין ניו-יורק, ואם מתחשק לכן לבחון איזה צבע שיער יתאים לגוון העור שלכן עומדת לרשותכן אפליקציה ייעודית של לוריאל פריז.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'ייד התאמת מוצרים. יח"צ,
ג'ייד התאמת מוצרים/יח"צ

שבבים לאבחון התאים

קונצרן לוריאל, נחשב לכוכב התחום, החברה על שלל מותגיה מציעה מערכות מקצועיות לאבחון העור. בלנקום מוצע שירות SKIN SCREEN, המבוסס על טכנולוגיית אור תלת-קוטבית המשלבת אור סטנדרטי ואור מקוטב-צולב עם הבזקים אולטרה-סגולים משולבים באלגוריתמים מתקדמים, המבצע ניתוח של שמונה פרמטרים בעור, תוך הדמיה ונתונים על מצב הלחות והרפיון בו.

בוישי -SKINCONSULT, מערכת אבחון אונליין בשלושה שלבים המתיימרת להגיע לרמת דיוק של 95%, שבהתאם לתוצאותיה מתאים המותג שגרת טיפוח אישית. Kiehl's מנגיש אף הוא מערכת דומה, DERMA READER, זאת מבצעת אבחון על פני העור ומתחתיו תוך ניתוח ואיתור בעיות גלויות וסמויות: נקבוביות סתומות, נזקי קרינה, כתמים חומים בהתהוות ואזורים אדומים.

ל"ביוטי־טק", מתברר, השלכות מכריעות על הענף. עם התרחבות מגמת המכשור האסתטי, זלגו הטכנולוגיות שהיו בעבר מנת חלקו של השוק המקצועי, גם לשימוש ביתי וכך נאלצו הקוסמטיקאיות לחשב מסלול מחדש.

בנוסף, חלה עלייה משמעותית בצריכת תמרוקי גברים, ככל הנראה משום כשנחסכה מהם הטרחה להיוועץ בדיילת יופי בפארם, כמו גם בנכונותם להשתמש בתמרוקים שכחלק מתהליך הפרסונליזציה הותאמו ומותגו כמוצרי נישה גבריים ושווקו באריזת "הייטק", על אף שבחלק מהמקרים אין מדובר כלל בטכנולוגיה חדשה או ייעודית לגברים.

תכשירים לכתבה. יח"צ חו"ל,
תכשירים לכתבה/יח"צ חו"ל

מטרת העל של הביוטק: עידוד תהליכים ביולוגים

"הטיפול הקוסמטי המסורתי במכון עבר טרנספורמציה", מבהירה הקוסמטיקאית גיל דורמן ומוסיפה: "הוא מתקדם, איכותי יותר ומשלב טכנולוגיות רבות. אם בעבר, כדי לקבל שינוי משמעותי, נדרש המטופל לפנות למנתח לפרוצדורה רפואית, הרי שכיום הטיפולים הקוסמטייםמשולבים עם מכשור מתקדם, מספקים מענה יעיל ומקיף בבעיות עור רציניות ואף מזרזים משמעותית תהליכי ההחלמה של הרקמה".

דורמן מרחיבה כי: "טכנולוגיות ה'ביוטי-טק', מעודדות תהליכים ביולוגיים שנוצרים בעומק הרקמה ומספקות מענה יעיל לבעיות עור ששום קרם, במריחה טופיקלית לא יצליח לספק, ולכן ככל שנקדים להסתייע במכשור שכזה, נצליח לשמור על העור במראה צעיר ולהפחית נזקים עתידיים כדוגמת פיגמנטציה, צלקות, קמטוטים או נקבוביות מורחבות".

הזליגה של המכשור האסתטי מהשוק המקצועי לצרכן הביתי, נזקפת לזכותו של המותג השוודי FOREO המציע שלל גאדג'טים, למשל מכשיר לעיסוי העיניים המבוסס על תורת האקופונקטורה המשלב צ'יפ הגורם לגירוי כלי הדם והנימים, מאיץ את מחזור הדם, מגביר את אספקת החמצן לעיניים, ובכך מרגיע את הלחץ עליהן ומסייע בהפגת עייפות ובהפחתת הנפיחות של העור שמסביב לעיניים.

aigain - אייגן- מכשיר קוסמטי רפואי לשימוש בייתי מבוסס טכנולוגיית פטנט. עדי אורני,
aigain - אייגן - מכשיר קוסמטי רפואי לשימוש בייתי מבוסס טכנולוגיית פטנט/עדי אורני

בוננזה במהפכת ה"ביוטי-טק": כפות הידיים

בדומה לתכשירים המיועדים לפנים, החלו יצרני תחליבים להוסיף להם מסנני קרינה וחומרים נוגדי חמצון לרבות רטינול, חומצות אלפא הידרוקסיות, קולגן ודומיהם, אך גולת הכותרת היא האינטרפרטציה הביתית לטיפולי הפראפין המקצועיים. ברשת ד"ר גב למשל מציעים אמבט לשימוש ביתי הכולל שעווה היפו-אלרגנית, לשימוש בכפות הידיים, הרגליים והמרפקים.

אם הקמטים מטרידים אתכם, כבר לא חייבים להזדרז אל המכון, היום כבר ישנם אינספור פיתוחים לשימוש ביתי, המבקשים לספק מענה לצורך. NEWA מבית EndyMed הוא אחד מהם, מדובר במכשיר בטכנולוגיית RF (גלי רדיו) המיישם טכנולוגיה הפועלת על עיקרון חימום שכבות העור להגברת ייצור הקולגן והאלסטין.

מכשירים לכתבה. יח"צ,
מכשירי ביוטי טק לסיוע בשמירה על עור הפנים וכפות הידיים/יח"צ

גם הקוסמטיקה מצטרפת לטק

לצד חדירתם של כלים ומכשירים טכנולוגיים לענף, ולצד מהלכים חשובים שהוחלו על תכשירי טיפוח, למשל תקנה הדורשת שעל האריזה ועל המוצר יופיע כיתוב המציין את משך השימוש המומלץ בתמרוק, בוחרות יצרניות להסתייע בשילוב פטנטים טכנולוגיים המשפיעים על פונקציונאליות השימוש במוצר.

קרם הצוואר של פאיו למשל מתהדר בשפופרת אגרונומית המתוגברת בגלגלת מתכת המשחררת בנגיעתה בעור קומפלקס עשיר הנספג בו, ממלא אותו וגורם באמצעות תנועת עיסוי למיקרוסירקולציה של הדם. הגלגלת פותחה בהשראת תרגילי הפנים המיתולוגיים של ד"ר נדיה פאיו, מייסדת המותג, ואלו מעטרים את אריזת המוצר באיורים ברורים הממחישים כיצד להשתמש בו.

הקוסמטיקאית פולה בליק בחרה להצמיד לסרום מתוצרתה כוס סיליקונית להחדרה מיטבית של הרכיבים הפעילים. פיתוחה של הכוס הושאל מפרקטיקה עתיקה בכוסות רוח, שתומכיה מאמינים כי היא משפרת את זרימת הדם. ואכן, לאחר מריחת הסרום הכוס תשאב לאט את העור עד שדם יתחיל לזרום לתוכה תוך המרצתו.

חשוב לציין כי גוון עור עמום ונטול ברק, נגרם לרוב בשל זרימת דם חלשה. בנוסף, כאשר זרימת הדם ונוזלי הלימפה בפנים חלשה, הנקבוביות עשויות להיחסם, מחזור התאים הופך איטי והפנים עשויות להיראות מבוגרות יותר ממה שהן באמת, כך שהסינרגיה בין הכוס לסרום - הכרחית לעידוד התחדשות העור ולהזרמת דם רענן ושופע בחמצן.

טיפול בכוסות רוח. ShutterStock
פרקטיקה עתיקה בכוסות רוח: משפרת את זרימת הדם?/ShutterStock

טכנולוגיות עיסוי בשילוב תכשירים פעילים

ב-LIERAC בחרו לנצל את אלמנט העיסוי לטובת מיגור צלוליט. ערכת "בודי סלים" כוללת גלגלת חיטוב ייעודית הפועלת מעל לקרם ייחודי. השניים מבוססים על פטנט קריוקטיב המקרר את העור, מתוך הנחה שתאי שומן תת עוריים נוטים להתפרק בחשיפה לקור, כי הם רגישים יותר משאר רקמות הגוף, וכך העיסוי בגלגלת מייצר אפקט מרענן ומקרר הפועל לשחרור שומן מואץ, ולהפחתה ניכרת בצלוליט.

טכנולוגיית העיסוי שכיחה גם בתכשירי העיניים של אליזבת ארדן וג'יגי, כל אחד מהמותגים מציע תכשיר מועשר בנוגדי חמצון המתהדר באפליקטור בעל מבנה ארגונומי בקצהו,המייצר תחושת קרירות ומיצוק, ממריץ את זרימת הדם ומגביר את החדרת הקרם לעור.

למותג HIKARI סדרת מסכות פנים המגובה במכשיר עיסוי בפקק התכשיר. כל המסכות מכילות מרכיב אנטי-אייג'ינג ייחודי, ™NAD NOBEL, הפועל להחלקת קמטוטים ומיצוק העור. ראש ידית העיסוי משלב רטט אולטרסוני רוטט בתדר של שלוש מגה-הרץ, הנחשב למספיק גבוה כדי לייצר מעברים מיקרונים בשכבה הקרנית בעור לטובת מעבר של מולקולות גדולות ולהגברת חדירת רכיבי התכשיר.
בנוסף, הראש ניחן גם בטכנולוגיה של אור אדום באורך גל של 800-650 ננומטר, שהוא הטווח המומלץ לטיפול למטרות אנטי אייג'ינג.

ואם בעוצמות אור עסקינן, הכירו את MedAll - פטנט שוויצרי מבית ביופטרון המיועד לטיפול ביתי לחידוש העור באור פוטותרפי. המכשיר מספק כמות עצומה של קרני אור בספקטרום שמעורר ריפוי טבעי, בטוח ונטול כאבים. התמקדות של שמונה דקות עם המכשיר על העור תשפיע על הפיברובלסטים (התאים ברקמת החיבור בעור) לטובת ייצור מוגבר של תאים תוך עידוד ייצור הקולגן.
סקרנים? לכו תמצאו את הביוטי שלכם!

מסכת פנים היקארי. יח"צ חו"ל,
מסכת פנים היקארי, מגובה במכשיר עיסוי המצוי בפקק התכשיר/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully