וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאלצתם להוציא דרכון זמני? יש מצב שמגיע לכם כסף בחזרה

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 14:20

תביעה ייצוגית על סך מיליונים הוגשה נגד משרד הפנים, שמערך רישום האוכלוסין שלו קרס ולא הצליח להנפיק או לחדש דרכונים בזמן סביר. אחרי שבשבוע שעבר פסק המחוזי פיצוי בתביעה דומה, נפתחה הדרך לכולם

דרכון ישראלי. ShutterStock
דרכון ישראלי. האם נפגעה זכות יסוד בגלל שמשרד הפנים לא נערך היטב?/ShutterStock

ניסיתם להזמין תור ולחידוש דרכון ולא הצלחתם? זכיתם להגיע ללשכת האוכלוסין וההגירה אחרי כמה חודשים, אבל הדרכון שלכם התעכב בדואר ונאלצתם לשלם אגרה נוספת על חידוש דרכון זמני? העצבים שלכם הגיעו לשלב המשפטי ויתכן שתפוצו על עוגמת הנפש.

תביעה ייצוגית בסך ארבעה מיליון שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה, בגין "התרשלות ומחדלים בשירות לאזרח, שגרמו להמתנה רבה לקביעת מועד לחידוש דרכונים, קבלת דרכונים, תשלום אגרה שלא כדין לדרכון זמני, וכן קנסות ביטולים ודחיית טיסות כתוצאה מהעיכובים".

התביעה שהוגשה על ידי עו"ד האני טנוס, ממשרד חוריה, ג'מאל וטנוס מחיפה, מצטרפת לתביעה קטנה שהוגשה לבית המשפט בנצרת, שבה דרש אב לשתי קטינות לחייב את רשות האוכלוסין וההגירה להחזיר לו את סכום האגרות ששילם בנתב"ג עבור הנפקת דרכונים זמניים, אחרי שדרכונים הקבועים לא הגיעו במועד.

בית המשפט קיבל את התביעה באופן חלקי, והורה לרשות האוכלוסין לפצות את התובע ב- 830 שקלים בגין תשלום אגרות עבור הזמנת הדרכונים הזמניים ועוד 500 שקלים הוצאות משפט, אך דחה את דרישת התובע לשלם לו פיצוי עבור הוצאות דלק והפסד ימי עבודה.

עומסים בנתב"ג 13 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
עומסים בנתב"ג בתחילת עונת הנסיעות. רבים התחילו את המסע עוד הרבה לפני כן, בניסיון למצוא תור פנוי לחידוש הדרכון. האם המדינה תפצה?/פלאש 90, אבשלום ששוני

משרד הפנים הפר זכות יסוד

בתביעה הייצוגית טוענים התובעים שמשרד הפנים הפר זכות יסוד וכתוצאה מכך גרם נזק לציבור והתנהל ברשלנות, וכלולים בה שלוש קבוצות: כלל האזרחים שרצו לחדש דרכונים, נאלצו להמתין לתור ולקבלת הדרכונים, אלה שנאלצו לשלם אגרה על דרכון זמני, ואלה שנאלצו לבטל טיסות, או שילמו קנסות על דחיית טיסות בגלל האיחור בקבלת הדרכונים.

"הסכום עליו הוגשה התביעה בשבוע שעבר קטן יחסית והוא לא כובל אותנו בגובה הפיצוי", אמר עו"ד טנוס בראיון לרדיו צפון, 104.5 FM, "אנחנו דורשים ממשרד הפנים את אופן ההתנהגות שהמדינה מצפה מאתנו לנהוג.

משרד הפנים היה אמור להיערך לתקופה של עומס בהזמנת דרכונים אחרי שנתיים שלא חודשו. יש פה עבירה על חוק יסוד חופש התנועה, כי זכותם של אנשים לנוע כרצונם ממקום למקום. איפה נשמע שכדי לתכנן נסיעה לחו"ל, צריך להיערך שמונה חודשים מראש?

"כדי להוסיף חטא על פשע, אנשים נאלצו לשלם אגרות כפולות, כי הדרכון הקבוע שהזמינו לא הגיע בזמן והם היו חייבים להוציא דרכון זמני. ככה המדינה מתעשרת על חשבון התושבים. גובה הפיצוי שנדרוש יהיה תלוי בעובדות, בנסיבות ובמידע שנקבל ממשרד הפנים וכמו כן, נדרוש פיצוי נוסף לכל האזרחים על עוגמת הנפש והטרטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully