וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרת: רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר לצים

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 16:24

צים דיווחה על רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר ברבעון השני, תוך שהיא ממשיכה להציג שיעורי רווחיות תפעולית גבוהים מאד. החברה הגדילה את תשלום הדיבידנד הרבעוני ל-30% מהרווח הנקי והכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון השני של שנת 2022 בסך של כ-571 מיליון דולר

צים אחריות חברתית. יח"צ,
לא עוצרת. צים ממשיכה להפליג באוקיאנוס של רווחיות/יח"צ

בחודשים האחרונים רבו הדיווחים על ירידה-לכאורה בביקוש להובלה הימית, אחרי השיא שאליה טיפסה במהלך הקורונה ועם החזרה לשגרת חיים, אבל אם היה מי שסבר שהדבר יפגע ברווחים הפנומנליים שמציגה "צים" בשנים האחרונות, הרי שהוא התבדה. צים ממשיכה להרוויח במיליארדי דולרים - ומי בכלל זוכר היום את מצבה עת נרכשה על ידי איש העסקים עידן עופר?

צים דיווחה על רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר ברבעון השני, תוך שהיא ממשיכה להציג שיעורי רווחיות תפעולית גבוהים מאוד. החברה הגדילה את תשלום הדיבידנד הרבעוני ל-30% מהרווח הנקי והכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון השני של שנת 2022 בסך של כ-571 מיליון דולר, 4.75 דולר למניה.

דגשים עיקריים לרבעון השני של שנת 2022:

• הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-1.34 מיליארד דולר (לעומת 888 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), עלייה של 50%, או רווח מדולל למניה בסך 11.07 דולר (לעומת 7.38 דולר בתקופה המקבילה אשתקד).

• ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-2.10 מיליארד דולר, עלייה של 57% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-1.76 מיליארד דולר, עלייה של 52% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-3.43 מיליארד דולר, עלייה של 44% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• צים הובילה 856 אלף מכולות (TEU) ברבעון השני, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 3,596 דולר, עלייה של 54% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• יחס מינוף נטו1 (Net leverage ratio) של 0.1x ליום 30 ביוני 2022, בהשוואה ליחס מינוף של 0.0x ליום 31 בדצמבר 2021.

• החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-571 מיליון דולר, או 4.75 דולר למניה, סכום המייצג 30% מהרווח הנקי לרבעון השני והשלמה חד-פעמית של 10% מהרווח הנקי לרבעון הראשון לשנת 2022.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים. RAPOPORT private news productions,
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים/RAPOPORT private news productions

המשכנו לחזק את מעמדה של צים כמובילת חדשנות

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "דיווחנו היום על תוצאות מצוינות לרבעון השני של 2022, כולל רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר, כמו גם, תוצאות שיא לחציון הראשון של שנת 2022 עם שיעורי רווחיות יוצאי דופן, מהגבוהים בתעשייה. בתקופה זו, המשכנו לחזק את מעמדה של צים כמובילת חדשנות דיגיטלית בענף ההובלה הימית, תוך שמירה על ביצועים חזקים, גמישות ומחויבות לצמיחה רווחית.

הודות לאמונתנו ביכולתה של צים לייצר רווחיות לאורך זמן, אנו מגדילים את שיעור הדיבידנד הרבעוני שמשלמת החברה מ-20% ל-30% מהרווח הרבעוני הנקי. בכך אנו מאפשרים לבעלי המניות של החברה ליהנות מהתוצאות החזקות של החברה באופן ישיר יותר ועל בסיס רבעוני. במקביל, אנו משמרים את מדיניות הדיבידנדים שלנו, לפיה בעלי המניות יוכלו לקבל עד 50% מהרווחים השנתיים".

גליקמן הוסיף, "בשבועות האחרונים, נרשמה ירידה הדרגתית במחירי ההובלה, לרבות בקווי הסחר באוקיינוס השקט על אף הביקושים והעומס הנמשך בנמלים, הנובעת מגורמי אי-יציבות מקרו-כלכליים וגיאופוליטיים. מגמה זו משקפת את האופי הדינמי של הענף ואת החשיבות של המשך ההתמקדות באסטרטגיית הליבה של צים ובחוזקות המפתח שלה.

אסטרטגית הנישה הגלובלית (global-niche) שלנו מתמקדת בזיהוי הזדמנויות צמיחה אטרקטיביות והתאמת גודל הצי לתנאי השוק המשתנים. דוגמא בולטת לכך היא פעילות הובלת הרכבים שלנו, אשר גדלה מאוניה אחת להובלת רכבים לפני שנתיים ל-10 אוניות כאלו היום. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו תמשיך לשרת אותנו נאמנה גם כאשר מחירי ההובלה ירדו מרמות השיא".

גליקמן סיכם, "למרות אתגרים שונים בסביבה העסקית שלנו, בהתבסס על הביצועים החזקים של החברה עד כה השנה, בשילוב עם מחירי הובלה שוטפים (spot) ומבוססי חוזים הממשיכים להיות מאוד רווחיים, אנו מאשררים את התחזית שלנו לשנת 2022, אשר צפויה להיות עוד שנת שיא ברווחיות.

במבט לעתיד, אנו משוכנעים שהאסטרטגיה המבדלת שלנו, הצעדים שנקטנו לחיזוק מעמדנו המסחרי ולהבטחת קיבולת הובלה באמצעות הסכמים לחכירת אוניות חדשות וחסכוניות, כמו גם המשך השקעה בחדשנות דיגיטלית ובטכנולוגיות פורצות דרך, ימצבו את צים כמובילה בתעשייה שלנו ויאפשרו לנו להשיא ערך לבעלי המניות שלנו לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully