וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש הטוב של קרנות ההשתלמות: מי הרוויחה הכי הרבה?

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 8:59

אחרי חודשים של הפסדים, התהפכה המגמה בשוקי ההון וחודש יולי הביא לעליות בקרנות ההשתלמות. יחד עם זאת, חשוב לזכור: מקדם אי הוודאות עדיין גבוה

אנשי עסקים. ShutterStock
קרנות ההשתלמות. יולי 2022 היה קרן אור ראשונה אחרי חצי שנה/ShutterStock

כבר צדו את הדוב אך עדיין רחוקים מלחלק את השלל: מגמת הירידות בוול-סטריט התהפכה מעלה, וקרנות ההשתלמות הישראליות שנבחנו על ידי וואלה כסף! ומעריב עסקים סיימו את חודש יולי בעלייה ממוצעת של כ-3.12%.

העלייה מחקה מעט מהפסדי עמיתי הקרנות בחצי השנה האחרונה, שעדיין נותרו בתשואה שלילית ממוצעת של כ-4.38%- מתחילת השנה.

היפוך המגמה חל בעקבות מומנטום חיובי שעיקרו בשווקי המניות, שנבע, בין היתר, מהבנת השווקים כי הבנקים המרכזיים יצליחו להשתלט על האינפלציה, וכי הריבית ככל הנראה לא תגיע לגבהים שהשווקים כה חששו מהם.

המדדים המרכזיים בארה"ב כדוגמת מדד הנאס"דק ומדד ה-S&P500 לדוגמא, עלו ב-12.34% ו-9.11% בהתאמה לאותה תקופה, ובעוד המדדים המרכזיים בישראל, כדוגמת מדד ת"א 35 ומדד ת"א 90, סיימו את החודש השביעי של השנה גם כן בעליות, אך נמוכות יותר שעמדו על 6.53% ו-6.94% בהתאמה.

קרנות השתלמות יולי 2022. ללא, מערכת וואלה!
יולי נצבע בירוק, אבל המשקיעים מלקקים עדיין את פצעי החודשים האחרונים/מערכת וואלה!, ללא

בית ההשקעות שהכי נהנה מהיפוך המגמה הוא אלטשולר שחם, שמוביל את טבלת תשואות ההשתלמות לחודש יולי השנה עם תשואה של 4.26% בקרן ההשתלמות מסלול כללי, הגבוהה ב-1.14% מהממוצע של שאר קרנות ההשתלמות באותו מסלול, וב-1.53% מקרן ההשתלמות של חברת הביטוח מגדל, החותמת את הטבלה מלמטה.

אלטשולר שחם מנהל כ-55 מיליארד שקל בקרן זו, שהינה הגדולה מבין קרנות ההשתלמות לאותו מסלול שמנהלות חברות הביטוח ובתי ההשקעות ונבחנו על ידנו.

עם זאת, בית ההשקעות ספג במהלך החודשים האחרונים פדיונות של מיליארדי שקלים בשל תשואות חלשות שהשיג לעומת מתחריו, וגם קרן ההשתלמות מסלול כללי שבניהולו הצטמצמה במיליארדי שקלים.

בנוסף, בית ההשקעות עדיין מוביל את הטבלה מלמטה בבחינת פרק הזמן שמתחילת השנה עם תשואה שלילית העומדת על 7.15%-.

בשוק ההון מעריכים כי עיקר העליות שחוותה קרן ההשתלמות במסלול כללי של בית ההשקעות אלטשולר שחם בחודש יולי נבעו מאחזקותיה הגבוהות, יחסית לשאר קרנות ההשתלמות באותו מסלול, במניות חברות הנסחרות בחו"ל ובאג"ח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יוסי דורי, מנכ"ל כנף ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים. סיון פרג',
יוסי דורי, מנכ"ל כנף ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים. מקום שני ביולי, מקום ראשון בטבלת חמש השנים האחרונות/סיון פרג'

חברת הפינטק שהגביהה את הקרן

לעומת אלטשולר, מי שמובילה את הטבלה עם התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה היא קרן ההשתלמות של חברת הביטוח כלל, שהשיגה תשואה שלילית של 3.33%- לאותה תקופה, ומובילה גם את התשואה המצטברת ל-5 שנים, העומדת על 35.27%.

זו האחרונה נסקה, בין היתר, הודות לאחזקותיה בחברת הפינטק הישראלית פאגאיה טכנולוגיות, שזינקה בכ-493.77% במהלך יולי, ונסחרה בפתיחת יום המסחר של יום שלישי האחרון בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי של כ-14.5 מיליארד דולר.

קרן ההשתלמות של חברת הביטוח מגדל סיימה את יולי עם תשואה מכובדת של 2.73%, אך חתמה את הטבלה מלמטה כתשואה הנמוכה ביותר מבין הקרנות, בשל בניית תיק דפנסיבי, שבחודש יוני האחרון המליך אותה כמובילת הטבלה.

בשוק ההון מעריכים כי החשיפה המעטה יחסית של חברת הביטוח לאג"ח בכלל, ובישראל בפרט, שעלו באופן משמעותי במהלך יולי, תרמה לעלייה המתונה יותר בתיק שלה מאשר בשאר תיקי ההשקעות של הקרנות שנבחנו.

בנוסף, החשיפה של מגדל לנדל"ן ותשתיות לא סחירים, המוערכת כגדולה יותר משאר הקרנות, עתידה להניב תשואות רק בטווח הארוך, וזאת למרות שהיא מייצרת יציבות בתיק ההשקעות במיוחד בתקופות תנודתיות כגון זו שהשווקים חווים מתחילת השנה. זו גם אחת הסיבות לכך שמגדל הצטיינה בבחינת התשואה החצי שנתית.

לעת זו נראה כי גם אוגוסט עתיד להסתיים עם תשואות חיוביות לאור המשך המגמה החיובית בשווקים, במסגרתה מדד הנאסד"ק עלה בכ-5.58% מתחילת החודש, ומדד ה-S&P500 עלה גם הוא בכ-4.23%, נכון לעיתוי בו נבדקו על ידנו במהלך אמצע השבוע.

עם זאת, יש לציין כי אי הודאות, גם אם הצטמצמה מעט, עדיין אופפת את השווקים ולא ברור עדיין אם מדובר בהיפוך מגמה או קורטוב של תקוות המשקיעים לקיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully