וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראם נכנסת לתחום אגירת אנרגיה, חתמה על מזכר הבנות עם חברת איי סטורג' אנרג'י

18.8.2022 / 9:13

ראם חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת איי סטורג' אנרג'י להקמת מתקן אגירת חשמל בסוללות בשטח המתקן שראם מתכננת להקים במישור רותם

פעילות ראם בדרום. יחצ,
למען הסביבה. פעילות ראם בדרום/יחצ

חברת ראם, שמביאה לישראל את הפתרון האופטימלי לטיפול בפסולת פלסטיק ולהשבת אנרגיה, באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, מודיעה על כניסה לתחום "החם" של אגירת אנרגיה. ראם חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת איי סטורג' אנרג'י להקמת מתקן אגירת חשמל בסוללות בשטח המתקן שראם מתכננת להקים במישור רותם.

במזכר ההבנות נקבע כי ראם ואיי סטורג' יקימו תאגיד משותף בחלקים שווים שמטרתו תהא קידום הקמת מערכת אגירה מול הרשויות (השתתפות בהליך תחרותי שצפוי להיות מפורסם על ידי רשות החשמל, קידום האישורים הרגולטורים וכדומה).

מערכת אגירת אנרגיה סינרגטית מאוד לפעילות ראם וצפויה לשפר ולייעל את ניהול משק החשמל בפרויקט של החברה, תשפר את ההכנסות והרווחיות מכלל הפרויקט ותהווה דריסת רגל בתחום חדש אשר מקודם מאוד על ידי המדינה ומוסדותיה.

איי-סטורג' אנרג'י הינה חברה פרטית, יזמית ויבואנית של ציוד של מתקני אגירת אנרגיה בטכנולוגיות ליתיום ובעלת ידע וניסיון רגולטורי וכלכלי בתחום האנרגיה ופעילה בשוק האנרגיות המתחדשות.

ז'ק סבג. יחצ,
מנכ"ל ראם ז'ק סבג/יחצ

חברת ראם משתמשת בטכנולוגיה סינרגטית, המאפשרת שימוש בפסולת הפלסטיק שכיום תופסת נפח הטמנה יקר בדרום ישראל לאנרגיה כחול לבן. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על תהליך הפירוליזה, פסולת פלסטיק שיועדה להטמנה תשוב כאנרגיה למשק, בעזרת פצלי שמן, וכך תספק רותם אנרגיה אלטרנטיבה סביבתית-כלכלית שתעשה שימוש ב- 20% מפסולת הפלסטיק בישראל ותהפוך אותה לאנרגיה. המתקן המתוכנן יפעל בהתאם למדיניות של האיחוד האירופי המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת (Waste to Energy), ובהתאם לאסטרטגיית כלכלה מעגלית עד שנת 2050 של המשרד להגנת הסביבה, ויהווה מרכיב חשוב בתשתית הלאומית לטיפול בפסולת בתהליכי השבת אנרגיה. ראם הוקמה בשנת 2016 והונפקה בבורסה בשנת 2018. ראם עומלת בימים אלה על הכנת תסקיר השפעה על הסביבה לפי הנחיות שהתקבלו מהמשרד להגנת הסביבה ואושרו בוועדה מחוזית דרום ב - 5/2021 התסקיר יוגש יחד עם התב"ע של המתקן לאורגנים הרלוונטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • תשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully