וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרוס: רכישת אינווייב - צעד חיובי אך מסכן הדרך לרווחיות עבור אלווריון

שירלי יום-טוב

21.2.2003 / 16:36

צופה הכנסות של 5-6 מיליון דולר ברבעון לאינווייב ומעלה תחזית להכנסות של 108 מיליון דולר ב-2003; חוזר על המלצת "החזק" לאלווריון



בעקבות רכישתה של חברת אלווריון הישראלית את חטיבת אינווייב של אי.סי.איי טלקום , חוזר האנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל על המלצת "החזק" לאלווריון ומציין כי לצד היתרונות הטמונים ברכישת אינווייב, מסכנת כעת אלווריון את הדרך לרווחיות, בשל צפי לעלייה בהוצאותיה התפעוליות.



אייזנשטיין מציין כי למרות מספר ניסיונות שביצעה אינווייב בעבר, היא לא הצליחה להציג מוצר "אמיתי" לגישה אלחוטית בפס רחב. "לאינווייב בסיס לקוחות רחב מאוד הכולל 60 מפעילות טלקום, רובם ILECs (ספקיות תקשורת עיקריות, מעין "בזק" הישראלית. ש.י) בפולין, אפריקה, סין, ארגנטינה וברזיל. אולם, בימים אלו, רוב הלקוחות הללו אינם פעילים וברבעון הרביעי החזיקה אינווייב רק ב-15 לקוחות פעילים".



ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסותיה של אינווייב ב-6 מיליון דולר. אייזנשטיין צופה כי ב-2003 יסתכמו הכנסותיה ב-5-6 מיליון דולר לרבעון, ולכן הוא מעדכן את תחזית ההכנסות עבור אלווריון. זו מדברת כעת על הכנסות של 108 מיליון דולר ב-2003, בהתבסס על תרומה של 16.7 מיליון דולר מאינווייב.



לאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של אלווריון, הציע בית ההשקעות אוסקר גרוס למשקיעי אלווריון לעקוב אחר מספר נושאים הקשורים לפעילותה של אלווריון, אחד מהם היה "פעילות מיזוגים ורכישות שעשויה לא להועיל לחברה". איזנשטיין מציין כעת כי עסקת אינווייב אינה שייכת לקטגוריה זו, וכי בהתבסס על נכסיה של אינווייב, הכוללים מוצרים שזכו להכרה על ידי השוק, ניתן לצפות להחזר ההשקעה באינווייב בעתיד הנראה לעין.



יחד עם זאת, כאמור, מדובר גם בהשפעה של רכישת אינווייב על השורה התחתונה של אלווריון. זו צפויה בשל תוספת של כ-30% בכוח האדם של אלווריון, על רקע הצטרפותם של עובדי אינווייב. "אנו מאמינים כי הנהלת אלווריון בהחלט מודעת לאספקט זה, ופועלת כדי לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגיע לרווחיות", מציין איזנשטיין.



נקודה נוספת שמעלה האנליסט היא כרית המזומנים הנוחה שאלווריון מחזיקה - 152 מיליון דולר לאחר הרכישה. איזנשטיין סבור שאלווריון צריכה לשקול תוכנית רכישה חוזרת רחבה יותר של מניות החברה לאור מחירה הנמוך של המניה, וזאת כחלק מאסטרטגיה שמטרתה הגדלת הערך עבור משקיעי החברה. "אלווריון צריכה גם להמשיך להיות זהירה מאוד בכל הקשור לפעילות מיזוגים ורכישות", הוא אומר.



לסיכום, הוא מציין כי צמיחתה של אלווריון תלויה בשני פרמטרים אקסוגניים לחברה. האחד, שיפור בשוק הטלקום והשני, תהליך הדה-רגולציה העולמי בשוק התקשורת. "בנקודת זמן זו, איננו מזהים שינוי מהותי בשני פרמטרים אלו, שעשוי לתרום לאלווריון בעתיד הקרוב, ולכן אנו חוזרים על המלצת 'החזק'".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully