וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר רויטרס: מחירי הנפט צפויים לצנוח בכ-10 דולר במחצית השנייה לאחר מלחמה בעיראק

סוכנויות הידיעות

21.2.2003 / 18:36

ירידה חדה במחירי הנפט תהווה תמריץ לכלכלות המערב; כלכלנים מעריכים שעלייה של 10 ד' במחיר חבית מפחיתה שיעור הצמיחה של כלכלת העולם בכ-0.5%



למרות שמחירי הנפט זינקו לאחרונה לשיא של שנתיים אל למעלה מ-35 דולר, קובע סקר רויטרס חדש כי הם עתידים לצנוח בכ-30% במחצית השנייה לאחר מתקפה אמריקאית הצפויה על עיראק.



הסקר, שכלל 14 אנליסטים ויועצים, חוזה נפילה של כ-10 דולר במחירי החוזים לחבית נפט מסוג ברנט ל-22.46 דולר במחצית השנייה של 2003. מחירה הממוצע של החבית עתיד לרדת, להערכת הנסקרים, ל-24.3 דולר במחצית השנייה, בהשוואה ל-30.98 דולר מאז תחילת 2003.



השביתה המתמשכת של פועלי הנפט בונצאולה והחשש ממתקפה בעיראק הביאו בחודשים האחרונים לזינוק חד במחירי הנפט. אנליסטים צופים כי מחירי הנפט יצנחו בחדות בחודשים הקרובים לאחר מלחמה קצרה של ארה"ב בעיראק.



ירידה חדה במחירי הנפט תהווה תמריץ מבורך לכלכלות המערב החוות כעת צמיחה מגומגמת. כלכלנים מעריכים כי כל עלייה של 10 דולר במחיר חבית הנפט מפחיתה את שיעור הצמיחה של כלכלת העולם בכ-0.5%.



מנגד, צפתה החודש לשכת המידע לענייני אנרגיה של ארה"ב כי מחיר חבית הנפט מסוג טקסס מתוק בארה"ב יוותר מעל ל-30 דולר עד לסוף השנה, חרף התחזיות השכיחות להיצע עודף בשוק הנפט ברבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully