וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GE תתעלם מהשפעת רווחי קרנות הפנסיה שלה על השורה התחתונה בחישוב שכר מנהליה הבכירים

סוכנויות הידיעות

21.2.2003 / 18:26

קונצרן התעשייה נענה לקריאת בעלי מניות ויערוך רפורמה בדרך חישוב שכר הבכירים; ב-2001 תרמה תוכנית הפנסיה כ-10% מהרווח הנקי הכולל של החברה



ג'נרל אלקטריק הסכימה לערוך שינויים באופן בו היא קובעת את שכר מנהליה הבכירים ותתעלם מעתה מההשפעה שיש לתוכניות הפנסיה של החברה על רווחיה, מדווח "וול סטריט ג'ורנל".



GE מחשבת כיום את שכר מנהליה הבכירים על פי פקטורים הכוללים רווח למניה, עובדה המאפשרת לה ולחברות רבות אחרות לחשב כהכנסה את ההפרש בין התשואה המוערכת של נכסי הפנסיה לבין עלותה הנוכחית של תוכנית הפנסיה.



דובר החברה אמר לג'ורנל כי ב-2002 תרמה תוכנית הפנסיה לחברה רווח אחרי מס של 1 מיליארד דולר. ב-2001 תרמה התוכנית 1.4 מיליארד דולר לרווח הנקי של החברה שהסתכם אז ב-14.1 מיליארד דולר.



GE אימצה את הרעיון בתגובה להצעת עובדי התקשורת של אמריקה (CWA), ארגון הכולל אלפי עובדים וגימלאים של החברה המשמשים כבעלי מניות בה.



לדברי העיתון, מתכוונת GE להסביר את מערכת השכר החדשה בחודש הבא. לשינוי יהיה השלכה על תוכנית תמריצי השכר ארוכת הטווח לתקופה בת שלוש השנים שתחל השנה. דובר החברה אף מסר כי הוועדה לקביעת שכר המנהלים תבחן את נתוני הרווח הנקי בניכוי ההכנסה מקרן הפנסיה כשתשקול את הבונוסים הניתנים למנהלים.



למרות הירידות שנרשמו בשנים האחרונות בשוקי המניות, ממשיכים רווחי תוכניות הפנסיה להעלות תרומה משמעותית לשורה התחתונה של חברות רבות, היות ולרבות מהן יש עדיין נכסים פנסיונים משמעותיים ועודפים. חוקי החשבונאות הקיימים מאפשרים אף לחברות לפזר את השפעת ירידת ערך הנכסים לאורך מספר שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully