וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם מימון בהיקף של 2.7 מיליארד שקל למתקן ההתפלה באשדוד

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 15:47

שפיר ו-GES הנשלטת ע"י ג'נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעו היום על ביצוע סגירה פיננסית לפרויקט רכישת מתקן ההתפלה באשדוד - הכולל את שיפוצו, שיקומו והפעלתו. הפרויקט כולל גם הקמת תחנת כוח לצד מתקן ההתפלה

אילוסטרציה. ShutterStock
מתקן התפלה/ShutterStock

870 מיליון שקל תמורת מסירת המתקן לידי שפיר-GES

השתיים חתמו על הסכם מימון עם קונסורציום מממנים בהובלת מזרחי והפניקס, בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, הקובע מספר מסגרות אשראי בהיקף כולל של כ-670 מיליון שקל לטובת הרכישה ועוד כ-2 מיליארד שקל לטובת שיקום המתקן, הקמת תחנת בכוח והחלפת החוב הקיים בחוב חדש עם תנאים מיטביים.

בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים ותהליכים טכניים בעיקרם, נקבע מועד השלמת הרכישה ליום 25 באוגוסט 2022 במסגרתה תשלם שותפות ההתפלה את התמורה בגין רכישת חברות הזכיין והתפעול של הפרויקט, בסכום של 870 מיליון שקל והמתקן יימסר לידי שפיר-GES.

יתרת המימון הנדרש לשותפות ההתפלה להשלמת הרכישה, בסך 200 מיליון שקל, תועמד על ידי שפיר ו-GES בחלקים שווים. בנוסף, יעמידו שפיר ו-GES לחברת תחנת הכוח את ההון העצמי הנדרש להשלמת המימון להקמת התחנה בסך כ-76 מיליון שקל.

עוד סוכם, כי שפיר ו-GES יעמידו ערבויות כנגד חלקן במסגרת האשראי של שותפות ההתפלה, בסך של כ-115 מיליון שקל כל אחת וכן ערבויות נוספות למדינה ולזכיין בסך כולל של כ-170 מיליון שקל כל אחת.

במועד השלמת העסקה, יהיו כל חמשת מתקני ההתפלה העיקריים בישראל בידיים פרטיות. חמשת מתקני ההתפלה מספקים 80% ממי השתייה בארץ, כאשר עד 2024 צפויים להיבנות שני מתקני התפלה נוספים, זאת בחסות מכרזים ממשלתיים שכבר פרסם אגף החשב הכללי במשרד האוצר.

מתקן התפלת מים, אשקלון. ShutterStock
מתקן התפלת מים/ShutterStock

לדברי ארז בלשה, מייסד ומנכ"ל ג'נריישן קפיטל ויו"ר GES: "כזרוע המים, השפכים והסביבה של הקרן, GES צמחה בשנים האחרונות באופן ניכר, ומהווה כיום גורם מוביל בישראל בתחומים אלה, תוך מיקוד בפרויקטי תשתית לאומיים גדולים בשיטת ה-PPP. לאחר רכישת מתקן ההתפלה באשדוד, יהיו תחת ניהולה של GES שני מתקני התפלה לאומיים (מתוך ה-5 הפועלים בישראל) המייצרים כשליש מהמים המותפלים בארץ, כאשר מתקן זה גם ייהנה מחשמל זול שיסופק מתחנת כוח שתוקם בחצר המתקן, שעתידה לספק את כל צרכי האנרגיה של המתקן , לספק זמינות למשק החשמל תוך אפשרות למכור עודפי חשמל למנהל המערכת. ל-GES ושפיר יחד יש את סט היכולות המשלימות שמאפשרות לנו לבצע פרויקט חשוב זה".

לדברי שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה: "תחום החשמל והמים הינו תחום חדש ומשמעותי לפעילות שפיר. רכישת המתקן באשדוד, ביחד עם פרויקט המרכזים הלוגיסטיים של הצבא והרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב מהווים נכסים מרכזיים, שהחברה מפתחת ומאפשרים תחומי פעילות חדשים ומגוונים, שהינם סינרגטיים לפעילויות הקיימות של החברה. השלמת הסגירה הפיננסית הינה הוכחה נוספת ליכולות הקבוצה להשלים עסקאות מורכבות עם שותפים מובילים, כמו GES, ומממנים מהשורה הראשונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי זינגר וארז בלשה. אייל טואג,
יוסי זינגר וארז בלשה/אייל טואג

קיבולת ייצור של 140 מיליון מ"ק בשנה

מתקן ההתפלה באשדוד הינו בעל קיבולת ייצור מקסימלית של 140 מיליון מ"ק וזיכיון לייצור של 100 מיליון מ"ק בשנה, על פי הסכם זיכיון המסתיים בסוף שנת 2038.

במסגרת הפרויקט שותפות ההתפלה תשקם ותשפץ את המתקן, במהלך תקופה של עד 18 חודשים ממועד השלמת הרכישה, ובכלל זה מתוכננת, בין היתר, החלפה של מערך הטיפול המקדים במים הנשאבים מהים, החלפת מערכות הבקרה של המתקן ועוד.

בנוסף, תוקם בחצר המתקן תחנת כוח שתספק אנרגיה למתקן ההתפלה ולרשת החשמל על פי תנאי המכרז, ואשר צפויה להוזיל משמעותית את עלויות האנרגיה של המתקן. הזיכיון להפעלת תחנת הכוח יהיה לתקופה שתעמוד על המוקדם מבין 20 שנים ממועד הפעלת תחנת הכוח או 25 שנים ממועד השלמת הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully