וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה? הארנקים הדיגיטליים אחראים ל-10% מסכום הקניות שלנו

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 11:01

על פי נתוני שב"א לחודש יולי, נמשכת הצמיחה בהוצאות ובשימוש בארנקים דיגיטליים בישראל: כ-10% מהסכום שהוציאו הישראלים ברכישות פיזיות בחודש יולי, כמעט 1.6 מיליארד שקל, התבצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים

ארנק דיגיטלי. ShutterStock
גידול של כמעט 20% מהחודש שעבר וגידול של כמעט פי 6 בתוך שנה. מתי יהפכו הארנקים הדיגיטליים לאמצעי התשלום העיקרי כמו בחו"ל?/ShutterStock

על פי נתוני שב"א לחודש יולי, נמשכת הצמיחה בהוצאות ובשימוש בארנקים דיגיטליים בישראל:
כ-10% מהסכום שהוציאו הישראלים ברכישות פיזיות בחודש יולי התבצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים
היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים צמח ביולי ב-19.6% לסכום כולל של 1.579 מיליארד שקל.

ההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו בחודש שעבר 9.6% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות. השאלה מה גרם לזינוק נשארת כרגע פתוחה, אך אפשר שחופשות משפחתיות או בילויים של בני נוער, שנוטים לשלם בארנקים אלקטורנים או להשפיע על ההורים לשתמש בהם, הם מהתורמים לתופעה.

ואולי זו גם החשיפה לחו"ל, בעיקר לאירופה. אם פעם היה נהוג להמיר כסף למט"ח לפני הנסיעה, נדמה שבקיץ 2022, הבעייה של הטסים למערב אירופה היא מה לעשות עם המזומן שאותו לא הייתה להם הזדמנות להוציא בחנויות או במסעדות: זה לא שהשימוש בארנק האלקטרוני הוא אמצעי התשלום העיקרי בהן - ברובן הוא אמצעי התשלום היחיד שמקובל על בית העסק.

טלי הולנברג. רעות אשכנזי,
סמנכ״לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשב״א, טלי הולנברג/רעות אשכנזי

גידול של כמעט פי 6 בתוך שנה

במהלך השנה האחרונה צמחו היקף הרכישות באמצעות ארנקים דיגיטליים ביותר מפי 5.7 מסכום של 274.6 מיליון שקל בחודש יולי 2021 לסכום של 1.579 מיליארד שקל ביולי 2022.

בנוסף, נתוני שב"א מראים כי הנתח של ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) הגיעו במהלך יולי לשיעור של 9.6%. במהלך יולי עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 16.469 מיליארד שקל.

על פי נתוני שב"א, בחודש יולי נמשך גם הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הסתכמו ב-31.291 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 38.697 מיליארדשקל.

מדובר בכך ש80.9% מההוצאות מתבצעות דרך מערכת ה-EMV. 40.8% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי התבצעו באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס) שסכום ההוצאה בהן עמד ביולי על 6.721 מיליארד שקל. עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש מאי היקף חדירת מסופי ה-EMV לבתי העסק בישראל עלה ל-84%.

סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשב"א, טלי הולנברג: "טכנולוגיות התשלומים המתקדמים חודרות למעגלים חדשים בישראל וזו הסיבה לזינוק בהיקפי ההוצאות באמצעות הארנקים הדיגטליים. הציבור הישראלי, שהוא מאוד מוכוון טכנולוגיה, אימץ והטמיע את השימוש בארנק הדיגיטלי תוך פרק זמן קצר. אנחנו צופים שתשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי, דרך הטלפון הנייד או השעון החכם, ימשיך לצמוח ולשבור שיאים גם בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully