וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפריה: אלקו קרובה להכנסה של 20 מיליארד שקל בשנה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 12:17

אלקו מסכמת את המחצית הראשונה של 2022 עם צמיחה נוספת בהכנסות וברווחים; קצב ההכנסות השנתי - מתקרב ל-20 מיליארד שקל. ההכנסות ברבעות השני: 4.7 מיליארד שקל, ההכנסות למחצית 2022: 9.6 מיליארד שקל, עם עלייה של 140% ברווח הנקי, שמתקרב לחצי מיליארד שקל

מימין: מיכאל (מייקל) ודניאל (דני) זלקינד. ישראל הדרי,
ירשו אימפריה ומאז רק מרחיבים את גבולותיה. האחים מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד/ישראל הדרי

אף אחד לא חשב באמת שהדוחות הכפסיים לרבעון השני של אלקו יבשרו על האטה - ובכל זאת, המספרים מדהימים. החברה שבשליטת האחים מיכאל (מייקי) ודניאל (דני) זלקינד, ממשיכה לקבע את מעמדה כאימפריה של עסקים, בוודאי בקנה מידה ישראלי.

אלקו מסכמת את המחצית הראשונה של 2022 עם צמיחה נוספת בהכנסות וברווחים; קצב ההכנסות השנתי - מתקרב לכ-20 מיליארד שקל. הקבוצה סיימה את המחצית עם צמיחה של כ-49% בהכנסות לכ-9.6 מיליארד שקל ועם עלייה של כ-140% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-480 מיליון שקל
ברבעון השני של השנה רשמה אלקו צמיחה של כ-36% בהכנסותיה לכ-4.7 מיליארד שקל וגידול של כ-75% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-180 מיליון שקל.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק. אורן קהן,
מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק/אורן קהן

החברות שמרכיבות את הפאזל של האחים זלקינד

קבוצת אלקו עוסקת בייזום, פיתוח והכוונה של חברות ומיזמים עסקיים. הקבוצה פועלת למימוש הזדמנויות עסקיות, בארץ ובחו"ל -הן בתחומי העיסוק של חברות הקבוצה והן במגזרים נוספים.

עיקר פעילותה של החברה מתבצעת באמצעות חברות הבת להלן: אלקטרה (48%), פועלת בתחום שירותים למבנים ותשתיות בארץ ובחו"ל, ובכלל זה: התקנה ושירות של מערכות מיזוג אויר מרכזי, מעליות, תברואה, תשתיות, ביצוע והקמה של מתקני תשתיות לאומיות, פתרונות אבטחה ומיגון משולבים, חשמל וצנרת, בניה, פיקוח וניהול נדל"ן, ייזום נדל"ן, ניהול ותחזוקת נכסים ובתחום התחבורה הציבורית.

אלקטרה נדל"ן (60%), עוסקת בתחום רכישה, ניהול והשבחה של דיור להשכרה בדרום מזרח ארה"ב - המוחזקים ישירות ע"י החברה וע"י קרנות להשקעה בדיור להשכרה בארה"ב.

אלקטרה מוצרי צריכה (48%), פועלת בתחום ייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים, בהפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי חשמל, ורשת קמעונאות מזון.

Dream Group holdings (100%) (לשעבר אלקו מדיה), פועלת בתחום הפעלת מתחמי קולנוע בפריסה ארצית הכוללת, בין היתר, מכירת כרטיסי קולנוע, מזון ומשקאות במזנונים, השכרת אולמות קולנוע ושטחים מסחריים למטרות שונות ומכירת מדיה (פרסום על מסכי קולנוע).

דיסקונט השקעות (29.8%) המחזיקה חברות בתחום הנדל"ן (נכסים ובניין), הסלולר (סלקום), יזמות הייטק (אלרון) חקלאות ובתי קירור (מהדרין).

סופרגז אנרגיה (62%), פועלת באמצעות סופרגז, וכוללת בין היתר שיווק גפ"מ וגז טבעי ללקוחות תעשיה, מסחר, חקלאות ומשקי בית פרטיים, לצד הקמה ותכנון של מערכות גפ"מ וגז טבעי.

דניאל ומיכאל זלקינד מכהנים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר. יח"צ,
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר/יח"צ

"נמצאת בתנופת פעילות"

אבי ישראלי, משנה למנכ"ל אלקו: "אלקו ממשיכה להציג צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים גם במחצית הראשונה של שנת 2022, ונמצאת בתנופת פעילות בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה להבטיח את המשך צמיחתה בשנים הבאות.

"באלקטרה נדל"ן נרשמו במחצית תוצאות שיא, המשקפות את יישומה המוצלח של אסטרטגיית החברה, הממוקדת בניהול קרנות Private Equity המשקיעות בנכסי בסיס איכותיים בשווקים בארה"ב ובבריטניה.

הון המשקיעים המנוהל על ידי קרנות החברה ממשיך לגדול ועומד על כ-4.3 מיליארד דולר, ושוקי היעד העיקריים של החברה נותרים איתנים, בעיקר בשל ביקוש חזק למגורים בשכירות באזור "Sunbelt" בארה"ב המתאפיין בעודף ביקוש על ההיצע הקיים. החברה ממשיכה לפעול לגיוס כספים ממשקיעים בארץ ובחו"ל בקצב גבוה, וממשיכה לבסס את מעמדה כשחקנית מובילה בשווקים בהם היא פועלת.

באלקטרה מוצרי צריכה נמשכים התהליכים לפיתוח מנועי הצמיחה של החברה לשנים הבאות. בתחום המזון החברה פועלת באינטנסיביות להשלמת ההיערכות להשקת רשת Carrefour בישראל, ולפתיחת החנות הראשונה של ELEVEN-7 בהמשך השנה הנוכחית.

במקביל, החברה מגבשת בימים אלה תכנית התייעלות וארגון מחדש שעשויה להביא לשיפור ביצועי רשת יינות ביתן כבר במהלך החודשים הקרובים. בתוך כך, בתחום האופנה החברה מרחיבה את פעילותה באמצעות רכישת הזיכיון לחנויות אדידס בישראל. בנוסף, החברה חתמה החודש על הסכם אסטרטגי להקמת מועדון כרטיסי אשראי, שיהיה הגדול בישראל, בשיתוף עם כ.א.ל ובנק הפועלים. המועדון יחזק את הקשר עם לקוחות החברה במגזרי הפעילות השונים של החברה ויתרום לרווחיה".

החברה נערכת, בין היתר, גם להתחלת העבודות בפרויקט הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל-אביב, שהיקפו הכולל עומד על כ-9 מיליארד שקל, ושיהיה אחד מפרויקטי הדגל של אלקטרה בשנים הקרובות. ברבעון השני הושפעו תוצאות אלקטרה, בין היתר מרווח לפני מס בסך כ-87 מיליון שקל שנרשם ממכירת החזקותיה בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע.

חברת סופרגז, שוקדת כיום, בהובלת מנכ"לה החדש, על יישום האסטרטגיה העסקית להפיכתה לספקית אנרגיה רב תחומית מובילה תוך האצת הצמיחה ושיפור הרווחיות, בישראל ובארה"ב".
קבוצת אלקו פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022, המלמדים על גידול משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים - עלייה בהכנסות, ברווחיות התפעולית ובשורה התחתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully