וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד: הקלות הבלתי נסבלת של שביתת פתע יקרה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:44

לעובדי נמל אשדוד יש מחלוקת עם הנהלת הנמל בנוגע לפתיחת קורס מקצועי שמשדרג פלאים את שכרם של מנהלי העבודה. בהנהלה טוענים שגם כך יש עודף במנהלים, אבל את ועד העובדים זה לא מעניין: אתמול הם הכריזו על שביתה, שאותה מכנים בהנהלה: "מפתיעה ופראית"

חמל נמל אשדוד. ד, מערכת וואלה
חמ"ל נמל אשדוד. איך פורצת שביתה "מעכשיו לעכשיו"?/מערכת וואלה, ד

אתמול (ג') בשעה שלוש אחר הצהריים, עת 20 אוניות חיכו בתור בשערי נמל אשדוד, פתחו עובדי התפעול, הציוד המכני ומנהלי הטעינות בשביתת פתע לכמה שעות.

הסיבה לשביתה ביזארית כמעט כמו העיתוי: ויכוח על פתיחת קורס למנהלי עבודה בין ועד עובדי התפעול והציוד המכני, לבין הדירקטוריון.

הוועדים דורשים לפתוח באופן מידי את הקורס, בעוד בדירקטוריון מסרבים לכך וטוענים, שיש כרגע עודף במנהלי עבודה, שהם שיאני השכר בנמל ומרוויחים כ- 60,000 שקלים בחודש.

כך יצא, שלמשך כמה שעות טובות הושבתה העבודה בנמל. שביתת הפתע הסתיימה רק אחרי שמ"מ מנכ"ל הנמל, אלי בר יוסף, פנה לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה - ואיים עליו שיפנה לבית הדין לעבודה אם העובדים לא ישובו למשמרת באופן מידי. בעקבות האיום חזרו העובדים לפרוק ולטעון אוניות

כבר לפני שנה, במו"מ שנערך לקליטת סוורים שיסייעו לחילוץ הפקק בנמל, הגישה ההסתדרות דרישה להנהלת הנמל הקודמת, בראשותו של שיקו זנה, להוציא בין עשרה לעשרים עובדים לקורס מנהלי עבודה, למרות שאין בהם צורך ממשי.

נכון להיום, מועסקים בנמל אשדוד 50 מנהלי עבודה במשרה מלאה ועוד 30 ממלאי מקום, שמוקפצים במקומם במקרה של חופשה או מחלה, כשהצורך הוא בידיים עובדות ולא במנהלים.

הלחץ של ההסתדרות להוציא את העובדים לקורס אינו פדגוגי. משרת מנהל עבודה מקנה לעובד שדרוג של עשרות אלפי שקלים לשכרו, מה שאמור לעלות עוד כמיליון שקלים בשנה מכספי הציבור.

נמל אשדוד. ShutterStock
נמל אשדוד. כרונולוגיה של יחסי עבודה עכורים/ShutterStock

מי שילם את הקנס במקום יו"ר הוועד?

מעל לראשו של עמית שרף, יו"ר ועד ציוד מכני, אחד הוועדים ששבת, תלוי ועומד קנס על תנאי בסך 80,000. את הקנס השית עליו בית הדין לעבודה, לאחר השביתה הפראית שפרצה באמצע 2018, ולמרות שהוצאו צווי מניעה כנגד העובדים, שרף וראשי ועדים נוספים מנמל אשדוד וחיפה, לא קיימו את הצווים שהוצאו נגדם והסתתרו מפני בית המשפט בווילה מבודדת. יתכן יו"ר הועד הרשה לעצמו לשבות שוב ללא אישור, כיוון שהקנס שהוטל עליו, בגובה אותו הסכום, בגין השביתה ההיא, שולם מכיסה של ההסתדרות.

לשאלתנו, מדוע לא פנה מ"מ מנכ"ל נמל אשדוד לבית הדין לעבודה, נמסר בתגובה: "ועד מנהלי העבודה בנמל אשדוד פתח בשביתה מפתיעה ופראית ללא התרעה. הנהלת החברה רואה זאת בחומרה רבה, במיוחד לאור התחרות הקיימת מול הנמלים החדשים והאלטרנטיבה הרחבה הניצבת בפני הלקוחות. העובדים שבו לעבודה לאחד שיחות עם נציגי ההסתדרות. חברת נמל אשדוד תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי להסדיר עבודה רציפה של הנמל".

מההסתדרות נמסר: "היה אירוע נקודתי שטופל והעבודה המשיכה כסדרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully