וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב מי שלא בא אתך למשרד: הטרנד החדש בשוק העבודה

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 11:08

חברו הטוב ביותר של האדם הוא מעתה גם עמית לעבודה: יותר ויותר חברות גילו את היתרון שבהחזקת בעלי חיים, בדגש על כלבים, בחללי העבודה ובמשרדים. לכבוד "יום הכלב הבינלאומי", ליקטנו כמה דוגמאות ושמענו שמדובר בכיף גדול

כלב נותן ידיים לבעליו. ShutterStock
יום הכלב הבינלאומי. כבר לא רק חברים מחוץ ליום העבודה, אלא חלק ממנו/ShutterStock

אם נביט אל עבר שוק העבודה, אשר השתנה משמעותית בעיקר בכל הנוגע למודלי העבודה - עבודה היברידית, עבודה בקפסולות, אימוץ הזום ועוד - נראה מגמה אשר בעבר הרחוק היה ניתן רק לחלום עליה, וכיום מקבלת חיבוק חם ממקומות העבודה - האישור להביא כלבים למשרד.

באוניברסיטת קולומביה גילו, באמצעות בדיקה של הורמון מסוים בדגימות רוק, שעובדים שהביאו את כלביהם למשרד מצויים בפחות סטרס ופרודוקטיביים יותר מעמיתיהם שלא עשו כן; באוניברסיטת מישיגן מצאו החוקרים כי נוכחות כלבים במקום העבודה מעודדת שיתוף פעולה ועבודת צוות; ומחקר באוניברסיטת הירושימה העלה שחשיפה לתמונות של גורי חיות משפרת את יכולת הריכוז וההתמקדות במשימות.

אז לכבוד יום הכלב הבינלאומי שחל היום (ו') ומוקדש כולו להולכים על ארבע המתוקים, שמכניסים אושר לחיינו ומהווים חלק בלתי נפרד מהם, יצאנו לבדוק מה באמת הערך המוסף של הכלבים במקום העבודה? ואיך חברות ההייטק מציינות את היום המיוחד.

כלב מנקה. Reshetnikov_art, ShutterStock
אל תבנו עליו שייקח חלק במטלות, אבל מחקרים מוכיחים שכלבים בסביבת העבודה משפיעים לחיוב על העובדים והתפוקה/ShutterStock, Reshetnikov_art

"אני חושב שבכל משרד צריך שיהיה כלב", אומר איתי בלייר, מעצב מוצר בחברת Zoominfo, אשר נוהג להביא איתו את הכלבה גולדי לעבודה. נוכחות הכלבה בעבודה לא מפריעה, הוא אומר, אלא להיפך, "הוא מסתובב בין כולם, זה נותן לאנשים הפסקה ובאמת כולם אוהבים אותו. הערך המוסף של כלבים במקום העבודה הוא האושר שהם מביאים איתם. הכלבים מקלילים את האווירה הרצינית", הוא אומר ומוסיף: "ההחלטה התקבלה לפני שהגעתי, אבל היא מאוד השפיעה על ההגעה שלי, העדפתי מקום שמאפשר להביא כלב למשרד על פני אחד שלא. לדעתי, זה אומר המון על החברה ועל האופי שלה".

ביום יום, ניתן להבחין במספר רב של כלבים שמפוזרים בארבע קומות של משרדי החברה ברעננה. "אני יכול להגיד שעובדים מנצלים את הזכות הזו ויש לנו קהילת כלבים יפה מאוד וכולם חברים, אין יותר טוב מזה!" מסכם בראייר

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איתי בראייר וגולדי. זום אינפו,
איתי בלייר, מעצב מוצר בחברת Zoominfo והכלבה גולדי/זום אינפו

ירדן בר אורין התחיל לעבוד בחברת הפינטק הישראלית פלוס500 לפני כשנתיים בתור מנהל קמפיינים במחלקת השיווק של החברה.

לפני כחודשיים, ירדן אימץ את "באז", חצי לברדור- חצי גולדן, שמיועד להיות עימו באומנה לתקופה של שנה שבסופה יעבור הכשרה שתהפוך אותו לכלב מסייע ללוחם עם פוסט טראומה.

ירדן מספר "עובדים נוספים מגיעים לעיתים עם הכלבים שלהם למשרד מכיוון שהחברה מאפשרת ומעודדת את זה. באז, בגלל תפקידו המיוחד והייעודי שלו, צריך להתלוות אליי לכל מקום על מנת להתכונן לתפקידו המתוכנן ולכן מגיע איתי יום יום למשרד".

ירדן מוסיף: "כשהתלבטתי אם לקחת את באז, שיתפתי בהחלטה את המנהלים שלי, את חבריי לצוות ואת השותפים שלי למשרד -הבנתי שלהחלטה האישית שלי תהיה גם השפעה על חבריי לעבודה. כולם תמכו ועודדו אותי לאמץ את באז ולהביא אותו איתי למשרד" הוא מוסיף "באז מאוד חברותי, ואפילו לעיתים חברותי מידי, הוא מכניס אנרגיות טובות ושמחה למשרד.

אין עובד שרואה אותו ולא מחייך- הוא הפך להיות חלק מארוחות הצהריים והאוירה המחלקתית, ואפילו זכה במייל Welcome כמו כל עובד חדש שהופץ לעובדי החברה, כיף להיות חלק מחברה ומסביבת עבודה כזאת שמאפשרת ומעודדת יוזמות כאלה".

הכלב קפטן ומנכ"ל NFT טרייד. יח"צ,
משרדי NFTrade עם הכלב קפטן/יח"צ

"כשאנשים מביאים את הכלבים איתם למשרד הם לא בלחץ ונחסכת להם הדאגה ורגשי האשמה כלפי הכלב וגם הדחיפות לצאת מהעבודה מוקדם כדי להוציא אותו לטיול.", אומרת קסניה סירצוב, מנהלת אדמניסטרטיבית בסטארטאפ NFTrade, שגם הוא מאפשר כניסת כלבים למשרד.

"זה מכניס א-פורמליות למשרד וזה מאוד זורם, בנוסף, זה תורם גם גיבוש הצוות כי כלב הוא שובר קרח נהדר". מוסיפה. "הבעלים של החברה יזם את האפשרות להביא את הכלבים למשרד והעובדה שבמשרד יש מרפסות עם הרבה מקום לכלבים לשחק היא בונוס."

הכלבה באקי וסיוון. דיגיטל טורביין,
סיון מורד מחברת Digital Turbine, עם הכלבה באקי/דיגיטל טורביין

סיון מורד מחברת Digital Turbine מספרת "מקום עבודה שהוא dog friendly כבר מקבל אצלי הערכה. יש משהו מדהים בזה שכלבים מגיעים למשרד, כל עוד מקפידים על הכללים ומוודאים שכולם מרגישים בנוח. האור, שמחת החיים והאווירה שהם מביאים איתם נותנים לעובדים את היכולת לעצור לכמה דקות - לתת חטיף, לשחק - ולהמשיך בשגרה.

זה ערך מוסף ייחודי שרק כלבים מביאים. אתה רואה איך הם מספקים תמיכה חברתית לעובדים, עוזרים להפגת מתחים - ובעצם היותם במשרד מביאים את נושא ה-work life balance לידי ביטוי." ומוסיפה "עובדים שמביאים כלבים לעבודה גם חייבים לקחת הפסקה קצרה של 5-10 דק כדי להוציא את הכלב - הזדמנות שאני מנצלת כדי לקחת הפסקה יזומה, להסתובב קצת ולנשום אוויר.

כשהכלב שלי, באקי, מגיע למשרד - לצד הכלבים הרבים שמגיעים אלינו - אתה רואה מיד שהאווירה במשרד היא הרבה יותר נינוחה וקלילה. הגישה של החברה להפוך את המשרד לידידותי לכלבים מראה עד כמה יש מחויבות לאיזון וחופש איפה שניתן - ומלמד הרבה על הגישה הכללית כלפי העובדים אצלנו."

כלבת המשרד, צ'יה. חברת ורביט. באדיבות ורביט,
ב-Verbit יש אפילו כלבת משרד, הכירו את צ'יה/באדיבות ורביט

ב-Verbit מציינים את יום הכלב והחתול הבינלאומי בקרב כלל משרדי החברה בישראל, ארה"ב, קנדה ואוקראינה. ניצן בראון מצוות השיווק של Verbit, פעילה בתחום בעלי החיים יזמה פעילות מאוד מיוחד - היא הקימה אתר סגור לעובדי החברה לאימוץ כלבים וחתולים לקראת יום הכלב והחתול הבינלאומי שחל בשישי הקרוב.

ניצן מתנדבת בעשור האחרון עם בעלי חיים, פעילה בעמותה ומובילה פרויקטים בנושא מחוץ לשעות העבודה. ניצן חברה לעמותת 'הרצליה ונתניה אוהבות חיות' הנותנת מגוון אופציות התנדבות כמו עזרה בטיולים עם כלבים, הסעות לטיפולים רפואיים, עזרה בימי אימוץ, בתי אומנה ועוד.

בפורטל סגור לעבודים, ישם כלבים וחתולים חמודים לאימוץ, עם הטבות בלעדיות ברכישת מוצרי בעלי חיים - במטרה להוקיר את חבריהם על 4 של העובדים, ולעודד לאמץ בן משפחה חדש. באתר יש תמונות של העובדים וחבריהם הפרוותיים, הגרלות בהם אפשר לזכות בשבילם בפינוק, תוך העלאת המודעות למציאת בתים לכלבים וחתולים עזובים.

עובדים וכלבים בחברת אפסגון. אפסגון,
הפי האוור לכלבים בחברת אפסגון/אפסגון

בחברת אפסגון, מחטיבת החדשנות של סיסקו בישראל (ET&I) אירגנו האפי האוור מיוחד לכלבים שכלל מתנות לעובדים, פעילויות משותפות ומאכלים שרק כלבים אוהבים. מדובר במסורת שעושים בחברה מדי שנה, בה מזמינים את כל הכלבים למשרד ומפנקים אותם עם שולחן מקושט שעמוס בחטיפים לכלבים וצעצועים מיוחדים כמו כדורי גומי, חבלי משיכה, עצמות לעיסה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully