וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות המי מונה: מי בא ומי הלך השבוע?

1.9.2022 / 0:45

Head of Architecture, במערך הפיתוח של חברת OwnBackup, שותף ויועץ בכיר ב-InCarEye ועוד. אווירת החופש הסתיימה, החברות ממנות ואנחנו כאן עם הסקירה

איל קניגסברג מונה ל-Head of Architecture, במערך הפיתוח של חברת OwnBackup, המתמחה בהגנה על מידע המאוחסן בענן ובניהול כמויות רבות של מידע עסקי בסביבות כמו דיינמיקס, סרוויס נאו, סיילספורס ועוד.

איל הוא בעל ניסיון של למעלה משני עשורים בפיתוח ובתפקידי ניהול בדגש על מוצרי SaaS וב-on-prem ובטכנולוגיות שונות כמו Big Data, HW, virtualization, network layers ו-OS internals. הוא מתמחה ביעוץ ל- (Application Performance Management (APM והיה אחראי למגוון פתרונות APM לעשרות לקוחות ביניהם בנקים, חברות ביטוח ושירותי בריאות. לימד לאורך השנים תכנים מקצועיים כגון הגנת סייבר.

בחמש השנים האחרונות שימש איל כ- Senior Architect ב- HUAWEI , וניהל את קבוצת Data Driven Domain בדגש על מציאת פתרונות לייעול הארכיטקטורה של Huawei Cloud לייעול תהליכי הפיתוח. ולפני כן כיהן כ- Chief architect ב-HP, והוא בעל תואר במדעי המחשב ומתמטיקה.

ליאת אשכנזי, סמנכ"לית פיתוח בכירה באונבאקאפ: "אנחנו נמצאים בתהליך של בניית מרכז הפיתוח מהמובילים בארץ וגאים לצרף לשורותינו את איל. הניסיון והידע שלו ייקח חלק חשוב במאמץ הזה."

חברת אונבאקאפ הוקמה ב-2015 ומובלת על ידי סם גוטמן (מנכ"ל), אריאל ברקמן (Chief product security officer) ואורי ינקילב (סמנכ"ל מכירות). אונבאקאפ משרתת כיום כ- 5,000 לקוחות ברחבי העולם ועובדים בה כ- 900 עובדים, מתוכם כ- 170 עובדים במרכז הפיתוח בישראל והשאר במרכזי הפיתוח בארה"ב ובהודו. כמו כן, ישנם סניפים נוספים לחברה בלונדון, צרפת ובאוסטרליה. בשנה שעברה הפכה החברה ליוניקורן בשווי של 3.35 מיליארד דולר לאחר חמישה סבבי גיוס משמעותיים בהיקף כולל של מעל לחצי מיליארד דולר.

אייל קניגסברג. יחצ,
איל קניגסברג/יחצ

אייל אבידוב, מצטרף לחברת InCarEye, מונה לשותף וליועץ בכיר בחברה המפתחת טכנולוגיה בלעדית להפחתת היסח הדעת בזמן הנהיגה בכבישים ברחבי העולם. אבידוב, נחשב לאחד הבכירים בתעשיית הרכב והטכנולוגיות, מביא עמו רקורד של עשרות שנים בניהול בשווקים בינלאומיים ורקע טכנולוגי מיחידת 8200.

InCarEye הנו סטארט-אפ המציג טכנולוגיה חדשנית להתמודדות עם הבעיה הכלל עולמית של היסח דעת בזמן נהיגה, אחת מהסיבות המרכזיות לתאונות דרכים ברחבי העולם. החברה מציעה פיתוח בלעדי המשלב בין בינה מלאכותית לחיישן וידאו אנליטיקס, המיועד לשוק יצרני הרכב Teir 1, ל- OEM ולשוק ה-after market.

אבידוב (61), יכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר 2022, הוא בעל ניסיון רב בשווקים בינלאומיים ובעבודה מול שחקני OEM, הקמת וניהול ערוצי הפצה באירופה ובארצות הברית, בעל הכרות מעמיקה עם חברות מפתח בחו"ל וניסיון מוכח בהחדרת טכנולוגיות פורצות דרך לשוק הגלובאלי, לצד הנפקת חברות בתחום ועוד. הוא כיהן משך שנים כמנכ"ל חברות גלובאליות בענף הרכב, כדוגמת חברתINKAS הקנדית, הפועלת במיגון ודיגום כלי רכב ליישומים ביטחוניים וצבאיים. לפני כן, כיהן משך שנים כמנכ"ל חברת "אוטו קור", במסגרתה ניהל בין השאר חברת בת בבוסטון ועסק בפיתוח הייצוא של החברה, הקים וניהל מערך מפיצים באירופה ובארה"ב. בעברו, ניהל את מערך המכירות הארצי של יבואנית הרכב דוד לובינסקי ועוד. אבידוב, מילא מספר תפקידים בכירים בצבא ביחידה 8200 והשתחרר מצה"ל בדרגת סגן אלוף. הוא אוחז בתואר ראשון במדעי המדינה ושלטון מקומי מאוניברסיטת בר-אילן, סיים בהצטיינות קורס דירקטורים, קורס קציני מודיעין וקורס קציני ממשל. נוסף לכך, אבידוב הוא מנטור מוסמך מטעם מכון הייצוא.

שלומי אופיר, מייסד ויו"ר חברת InCarEye, ציין "אנו מברכים על הצטרפותו של אבידוב, לנבחרת המובילה של החברה, אנו מאמינים שהידע והניסיון עמם הוא מגיע יסייעו לנו בכניסה לשווקים גלובאליים עם הטכנולוגיה החדשנית שאנו מפתחים, בדגש על שחקני מפתח בתעשיית הרכב העולמית. בכל יום שעובר אנו מבינים יותר ויותר את המשמעות הקריטית והצמא הרב שיש בשטח, למערכת יעילה, מדויקת ופשוטה להטמעה ולשימוש במלחמה נגד היסח הדעת בכבישים. אנו זוכים בעניין רב ובהבעת אמון במערכת שלנו שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, כך שללא ספק שילוב צוות מומחים מהטופ לפיתוח המיוחל, מוכיח את עצמו ויספק מענה בסקטור המסחרי והפרטי כאחד".

אייל אבידוב. יחצ,
אייל אבידוב/יחצ

חברת הסטארט-אפ הישראלית ורביט (Verbit), מובילת השוק הגלובלי בתחום פתרונות תמלול וכתוביות מבוססות בינה מלאכותית, מודיעה היום על מינויו של יאיר אמסטרדם לסמנכ"ל התפעול הראשי (COO) החדש של החברה. במסגרת תפקידו אמסטרדם ינהל את הפעילות הגלובלית של החברה, כולל ניהול צוותי התפעול, תמיכת לקוחות, IT, וניהול הפרויקטים של החברות שנרכשו לאחרונה על ידי החברה.

בתפקידו הקודם, יאיר אמסטרדם כיהן כסמנכ"ל התפעול הראשי של ProQuest שנרכשה תמורת 5.3 מיליארד דולר ושירתה מעל מ-25,000 לקוחות שהניבו קרוב למיליארד דולר בהכנסה שנתית.
כמו כן, אמסטרדם שימש בעבר כמנהל התפעול הראשי של אקס ליבריס ופיקח על תפעול הענן, התמיכה הגלובלית, תפעול התוכן וקבוצות ה-IT שלה. לפני כן שימש יאיר כסגן נשיא תפעול היחידה העסקית ב Verint System הנסחרת בנאסד"ק. יאיר בעל תואר ראשון במדעים בהנדסה כימית (בהצטיינות יתרה) מהטכניון ותואר MBA (בהצטיינות יתרה) מאוניברסיטת בן גוריון.

חברת Verbit משמשת שותפה חיונית ל-3,000+ עסקים ומוסדות. פתרונות הבינה המלאכותית הקולית של החברה מספקים לשותפותיה את הכלים הנדרשים כדי להציע נגישות ללקויי שמיעה וחירשים. בתוך שנים ספורות מאז הקמתה ב-2017, גדלה Verbit לחברת חד קרן והפכה למובילה עולמית של תעשיית התמלול המוערכת ב-30 מיליארד דולר.

המינוי של יאיר אמסטרדם מגיע בהמשך למספר רכישות אסטרטגיות ש- Verbit ביצעה בשנה האחרונה של חברות אירופאיות ואמריקאיות ותיקות ומבוססות אשר הרחיבו את מגוון הפתרונות של החברה ללקוחותיה. בין הרכישות הבולטות ניתן למצוא את Take Note הבריטית, החברה המובילה בבריטניה לשירותי תמלול וכתוביות בתחום ניתוח ומחקרי שוק; Take 1 הבריטית גם כן, המתמחה בשירותי תמלול למגזר המדיה והבידור; VITAC, ספקית הכתוביות הגדולה ביותר בצפון אמריקה בתחום המדיה המשרתת לקוחות כדוגמת CNN ופוקס; חברת U.S. Captioning, ספקית כתוביות מובילה בתחום רשתות טלוויזיה אמריקאיות וחברת (Automatic Sync Technologies (AST האמריקאית המתמחה ביצירת כתוביות ותמלול בתחומי החינוך והממשל.

תום ליבנה, מנכ"ל ומייסד Verbit: "אני מברך על הצטרפותו של יאיר אמסטרדם לצוות ולהנהלה ובטוח שניסיונו העשיר יסייע לחברה רבות. נוכח הצמיחה המואצת של ורביט, צירוף אישיות כה מנוסה ומוכשרת, הוא דבר קריטי עבור תהליך הבניה שלנו כחברה מובילה ויציבה. אנו נמשיך להתרחב באמצעות רכישות חדשות, כמו גם השקעות אסטרטגיות בתעשיות משגשגות המציעות הזדמנויות לצמיחה בתחומים נוספים".

יאיר אמסטרדם: "אני שמח להצטרף לחברת Verbit ולהיות שותף למסלול הצמיחה המהיר של החברה. אני גאה לעבוד בחברה אשר מתמקדת בהנגשת תוכן ללקויי שמיעה וחירשים ומשלבת אינטליגנציה מלאכותית עם תמלול אנושי".

יאיר אמסטרדם. יחצ,
יאיר אמסטרדם/יחצ

עם סיום תפקידה כמנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה מונתה דנה לרנר לתפקיד סמנכ"לית פעילות ישראל בסטודיו הבינלאומי לקולנוע וטלוויזיה SIPUR. לרנר היא דמות מובילה בעולם התרבות הישראלי וכהנה במספר תפקידים בכירים בערוצי הטלוויזיה המקומיים.

בתפקידיה הקודמים שימשה לרנר כמפיקה ראשית של חטיבת הטלוויזיה בערוץ "כאן 11", מנהלת תוכן בערוץ הדוקומנטרי "HOT 8", מפיקה בערוץ "3 HOT", עורכת וחברת צוות ההקמה של "הוט בידור ישראלי" ועוד.

לרנר מביאה עמה ניסיון של מעל 20 שנה בחברות הפקה ובערוצי טלוויזיה והמעבר שלה לחברת SIPUR צפוי לשמש חיבור בין עולם התוכן המקורי הישראלי ובתי ההפקות המובילים בעולם, על מנת להפיק ולייצא פורמטים ישראליים מקוריים, סדרות מקור ותוכן דוקומנטרי.

הסטודיו הבינלאומי לקולונע וטלוויזיה SIPUR, שהוקם על ידי יזם הגז והנפט גדעון תדמור ואמיליו שנקר, בשותפות עם ענקית המדיה MGM שחברה ל- AMAZON, השלים באחרונה סבב גיוס הון משמעותי מפועלים אקוויטי (זרוע ההשקעות של בנק הפועלים), חברת הביטוח כלל, IBI וסטלה הנדלר שגם חברה בבורד של החברה. מטרתה העיקרית של SIPUR היא לייצר גשר בין תוכן ויוצרים ישראלים לשוק הבינלאומי.

אחד הפרויקטים הבולטים של SIPUR בימים אלו הוא פרויקט "מינכן 72" בשיתוף חברת Telepool האמריקאית שבבעלות וויל וג'יידה סמית' וHOT8. הסדרה היא שילוב של קטעי ארכיון, ראיונות ודרמה, המשחזרת את מתקפת הטרור ומותם של 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972 והיא צפויה לעלות לשידור ב-7 בספטמבר, לרגל ציון 50 שנה לאירוע, בערוץ 8 בהוט.

גלעד אמיליו שנקר, מנכ"ל SIPUR: "אנו מברכים על הצטרפותה של דנה לשורותינו ורואים בכך אבן דרך חשובה בעבודה מול התעשייה המקומית. לדנה היכרות רבת שנים עם יוצרים ישראלים והיא חלק מההתקדמות של SIPUR לקדמת ענף הקולנוע והטלוויזיה בישראל ובעולם."

דנה לרנר. יחצ,
דנה לרנר/יחצ

לאחר שהיה שותף להקמת לא מעט חברות סייבר סקיוריטי ישראליות מצליחות, היזם עמרי לביא הופך לאיש הון סיכון: עמרי לביא, ממייסדי NSO ו- Orcestra, מצטרף לקרן ההון סיכון הישראלית 5TYPE שמתמקדת בחברות שמפתחות טכנולוגיות לתעשיית החלל אך במקביל משפרות את איכות החיים על כדור הארץ. לביא יכהן כיועץ מיוחד לקרן ההון הסיכון ויעמיק בין היתר את זרוע השקעות הסייבר של הקרן.

הקרן הוקמה בתחילת 2021 על ידי: ליאור הרמן, ירון שגיא, עינת ברקוביץ ועו"ד אודי דנהירש, והיא קרן ההון סיכון הישראלית הראשונה שמתמקדת בתעשיית החלל. הקרן מעסיקה מעל 11 אנשי צוות, כולל המייסדים לעיל, ויש לה משרדים בתל אביב, ציריך (שוויץ) וטורונטו (קנדה).

5TYPE מובילה הלכה למעשה את החזון להפוך את ישראל למובילה עולמית בטכנולוגיות חלל (SpaceTech), בין היתר על ידי המשך הפניית משאבים כלכליים מצד המגזר הפרטי ולא רק מהמגזר הציבורי לתעשיית החלל - דוגמת מה שקורה בארה"ב (SpaceX של אילון מאסק ו-Blue Origin של ג'ף בזוס). חלק מהאסטרטגיה של הקרן היא להתמקד בחברות שמפתחות מוצר לשימוש דואלי, דהיינו לשימוש בחלל ועל פני כדור הארץ כאחד, וזאת מתוך רצון להבטיח למשקיעים בקרן תשואות בטווח הקצר-בינוני ולא רק בטווח ארוך. מלבד היותה קרן הון סיכון, מפעילה 5TYPE אקסלרטור עבור חברות הרלוונטיות לתעשייה, את כנס ה-Space Tech Summit המדובר שהיה בגני התערוכה ועוד.

הקרן מתמקדת בטכנולוגיות עבור 5 יישומים הרלוונטיים לתעשיית החלל: מחשוב מבוסס קוונטום (Quantum Computing); כלכלת אריכות ימים (Longevity) ; אנרגיה; רשתות תקשורת ותחבורה.
לביא, כאמור, הוא מייסד-שותף ומנכ"ל Orcestra, אחת מחברות הסייבר סקיוריטי היותר מתקדמות שקמו בישראל ב-5 השנים האחרונות. מלבד לביא, Orchestra (אורקסטרה) הוקמה בסוף שנת 2018 על ידי יצחק זק (סמנכ"ל התפעול) וד"ר ג'ייקוב יוקלסון (סמנכ"ל טכנולוגיות). Orcestra מפתחת פתרון לניהול ומניעה של סיכוני סייבר באמצעות בסיס ידע (knowledgebase) ייחודי, אוטומציה ובינה מלאכותית. הפלטפורמה החכמה של Orchestra , שהיא ליבת חדשנותה, סורקת ומנתחת את תשתיות הרשת של הארגון ומגלה את היחסים והחיבוריות בין נכסי הארגון, וכך מספקת מיפוי של האיומים השונים כולל רמת הסיכון לארגון, וכן המלצות להגברת עמידות הסייבר (Cyber Resilience) ושיפור מערך האבטחה.

עמרי לביא. ורדי כהנא,
עמרי לביא/ורדי כהנא

שרון גבריאלוב מצטרף למחלקת ה- BPO בקבוצת תיגבור ומתמנה למנהל פרויקטים נוסף במחלקה, גבריאלוב ( 41 ) מגיע מתחום השיווק והמכירות עם התמחות בתחום ניהול פרויקטים, בתפקידו האחרון שימש כמנהל קידום שיווק ומכירות ב"כפיים" במסגרת תפקידו היה אמון על תחום ניהול לקוח, בניית תקציבים, תוכן אסטרטגי ובניית קמפיינים לצד ניהול פרויקטים מורכבים עבור החברות המובילות במשק.

במסגרת תפקידו יהיה גבריאלוב אחראי על מחלקת הBusiness Process Outsourcing - BPO- בקבוצת תיגבור. הכולל ייעוץ וניהול פרויקטים ופתרונות המשלבים שירותים בתחום ה DELIVERY .

גבריאלוב בוגר תואר ראשון במימון ובשיווק מהקריה האקדמית קריית אונו.

לדברי אורית בנבנישתי מנכ"לית תגבור, "אנו מברכים את שרון גבריאלוב עם כניסתו לתפקיד מנהל פרויקטים במחלקת ה- BPO בקבוצה, העוסקת בהעברת תהליכים עסקיים לתפעול ואחריות של ספק חיצוני במטרה להוזיל עלויות ולאפשר לארגון להתמקד בעסקיו העיקריים. אני בטוחה שגבריאלוב יביא לתפקידו את הידע המקצועי והניסיון העשיר הרב שצבר לאורך תפקידיו המגוונים במהלך שנותיו, אנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו".

שרון גבריאלוב. טל שובל,
שרון גבריאלוב/טל שובל

אריגיא ברגר, 41, מונה למנכ"ל החברה הכלכלית של תנועת קהילות הצעירים "תוצרת הארץ".

התנועה מקימה קהילות סטודנטים וקהילות צעירים בערים בפריפריה. הקהילות פועלות ב-14 ערים לשיפור איכות החיים, החינוך, מקומות הבילוי, פתרונות מגורים ועוד.

אריגיא ברגר. יחצ,
אריגיא ברגר/יחצ

יוסי רוזן, יו"ר מכון האנרגיה והסביבה צורף לועד המנהל המצומצם של איגוד הגז הבינלאומי (IGU) ואמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל, מונה ליו"ר ועדת האסטרטגיה של הארגון. כך הוחלט לאחרונה על ידי הנהלת האיגוד ואושר בידי המועצה הכללית של האיגוד.

איגוד הגז הבינלאומי (IGU) הוא ארגון עולמי שנוסד בשנת 1931 במטרה לקדם את השימוש בגז טבעי כחלק בלתי נפרד ממערכת האנרגיה הגלובלית. יותר מ 150 הגופים החברים ב IGU הם איגודים ותאגידים בתעשיית הגז מ 90 מדינות בעולם. זוהי הפעם הראשונה מאז הקמתו שהאיגוד מציב אזרחים ישראלים בתפקידים בכירים מטעמו.

ועדת האסטרטגיה ב IGU עוסקת בפתרונות לאתגרים המשותפים למדינות ולגופים החברים, כגון שרשרת אספקת הגז העולמית, הטמעת אנרגיות מתחדשות ברחבי העולם, פיתוח טכנולוגיות תומכות ועוד. במסגרת תפקידו כיו"ר הוועדה יוביל פוסטר את דיוניה בתחומים אסטרטגים מגוונים, בין היתר בנושאי שיפור וחיזוק שרשרת אספקת הגז העולמית.

אמיר פוסטר: "המינויים של יוסי רוזן ושלי מהווים הכרה בעוצמתו וחשיבותו של משק הגז הטבעי בישראל והבעת אמון משמעותית בתרומה שלנו לענף, בשיאו של משבר האנרגיה החמור בדורנו. כיום ברור כבר מעבר לכל ספק, שרק באמצעות שילוב של אנרגיות מתחדשות וגז טבעי - ניתן יהיה לשמור על ביטחון באספקת האנרגיה, להפחית את פליטות גזי החממה בעולם ולשמר רמת מחירים סבירה."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully