וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי מפתח: הורים חוששים לתת מפתח לילדים, ויש להם סיבה טובה

28.8.2022 / 12:19

לקראת שנת הלימודים שבפתח, לפחות על הנייר, ערכה חברת מולטילוק מחקר שוק, ממנו עולה כי יותר משליש מהילדים איבדו את מפתחות הדלת הראשית של הבית. מספר דומה של הורים חוששים לתת לילדיהם מפתחות. אז מה הפיתרון?

שנת הלימודים בפתח, הילדים עומדים ללכת לבית הספר. חלקם יגיעו לבית ריק, שכן שני ההורים עובדים. הפיתרון - לתת להם מפתח של הבית. האומנם?

מחקר שוק שערכה חברת מולטילוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם ארצי של 502 הורים לילדים בגילאי 7 עד 18, לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה בנושא אובדן מפתחות לדלת הראשית של הבית, מעלה כי בשנה האחרונה כ-33.7% מהילדים איבדו את המפתח לדלת הראשית של הבית.

התופעה השכיחה ביותר (13.7 אחוז) היא נפילת המפתח מהתיק. כתשעה אחוז שכחו את המפתח אצל חבר, כ-5 אחוזים שכחו אותו בבית הספר וחלק קטן סבל מגניבת המפתח מהתיק או עם התיק. התופעה בולטת באזור המרכז - 37 אחוז מהילדים מאבדים את המפתחות לעומת 31 אחוז מהילדים באזור הצפון ו-25 אחוז מהילדים באזור השרון.

נערים מתכנתים בקבוצה. ShutterStock
לא חייבים לתת להם מפתח, יש פתרונות יעילים בהרבה/ShutterStock

מהסקר של מולטילוק עולה עוד שבקרב הילדים שאיבדו את המפתח כניסה לבית, כמעט 80 אחוז איבדו אותו בין פעם אחת לפעמיים בשנה האחרונה, כ-15 אחוז איבדו אותו בין 3 ל-5 פעמים וכן - יש גם כאלה שאיבדו 10 פעמים. תופעת איבוד המפתחות לדלת הכניסה הראשית לבית הביאה לכך שכ-32 אחוז מההורים חוששים לתת את המפתחות הבית לילדים שמא המפתחות יאבדו או ייגנבו. התופעה בולטת בעיקר בקרב הורים בגילי 18-34 - 56 אחוזים, לעומת הורים בגילי +55 (35%).

שמוליק שטרנשוס, מנכ"ל קבוצת מולטילוק, מספר כי חלק מההורים בחרו בפתרונות מתקדמים, שייתכן שהחלק האחר לא מודע להם: "כחלק מהפתרון לאיבוד המפתחות בשנה אחרונה, חל גידול של כ-60% בהתקנת מערכות נעילה חכמות לדלת הכניסה, המאפשרות פתיחה ונעילה של הדלת באמצעות טביעת אצבע, קודן מספרים, שלט רחוק או באמצעות אפליקציה לטלפון חכם".

ומה באשר לניקיון הבית?

הילדים חוזרים לשנת הלימודים אחרי רביצה ממושכת על המיטה והספות. בשל כך, מומלץ לשים לב לניקיון של מזרן המיטה. מזיקי אבק ביתיים נוטים להתרבות. באזורים חמים, חשוכים ולחים, כמו המיטות שלנו, יכולים להיות מיליון מזיקים במזרן יחיד, וכל אחד מהם יכול להוציא כמות גדולה של צואה ופסולת ביום, אשר יכולים לגרום לתגובה אלרגית. שאיבת אבק מכל צידי המזרן תסייע לצמצם את מספר חלקיקי העור והחומר האלרגני במזרן. המומחים של "דייסון" מציעים כמה טיפים פשוטים כדי לאוורר את הבית ולהעניק לילדיכם איכות חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • אם לא פיניתם את ערימות הספרים מהשנה שעברה מהמדפים- זה הזמן. ראשית הזיזו את הספרים ושאר הפריטים שנמצאים על המדפים. שאבו את המדפים העליונים קודם, כך שלא תפספסו את האבק הנישא באוויר, שעלול ליפול מהם. מומלץ להשתמש גם במטלית לחה לניקיון כתמים נוספים ולהמתין עד שהמדף יתייבש לפני שאתם מחזירים את הפריטים.
  • אם יש לכם חיות מחמד שבילו איתכם את רוב החופש בחדר אז אתם בטח כבר יודעים שהאבק והפרווה שהן מפזרות מסביב מצריכים ניקיון יומיומי. לכן, התחילו לנקות באזורים הגבוהים וסיימו ברצפות. אל תפספסו את הספות והכיסאות, במיוחד אם חיות המחמד שלכם מבלות שם. בנוסף רצוי לנקות גם ריהוט רך, שעשוי גם כן להכיל פרווה, קשקשים, מזיקי אבק ואלרגנים אחרים.
  • הקירות בחדר כבר לא כל כך לבנים? נקו אבק מהקירות על ידי שימוש במטלית או שימוש בשואב אבק עם מסנן מתקדם. זכרו כי אבק על קירות מסוימים יכול אף להוביל לעובש. אם אתם שואבים אבק מהתקרות והקירות, תתחילו עם התקרה, כך שתתפסו את כל האבק הנישא באוויר שיכול להיצמד על הקירות, הריהוט, או הריצפה.
  • המנורות בחדר עבדו שעות נוספות כשנשארתם ערים כל הלילה? כמות גדולה של אבק הצטברה על המנורות? אבק יכול להצטבר על גופי תאורה ולהישרף מהחום של המנורה וכך לפלוט תרכובות אורגניות נדיפות וניחוחות, או לנוע ברחבי החדר על גבי האוויר החם שנוצר מהנורות. אז כדי שהמנורות יחזרו להאיר כמו שצריך מומלץ שימוש באביזר מברשת רכה של שואב האבק. הימנעו משימוש של במטליות לחות ליד מקור חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully