וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים: בעיות ראייה בקרב ילדים וקולקציות המשקפיים החדשות

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 15:37

הבוקר התחילו את הלימודים ברחבי הארץ כ-2 מיליון תלמידים ועל פי מחקרים, כשליש מהם זקוקים למשקפי ראייה. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי עד שנת 2050 חצי מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראיה והנתון הזה מדאיג. עם פתיחת הלימודים הבאנו את הנתונים, ההסברים והקולקציות

אירוקה משקפי ראייה לילדים החל מ-199 שקל. עידן שיסטר,
אירוקה משקפי ראייה לילדים החל מ-199 שקל/עידן שיסטר

על אף הבדיקות שמבוצעות בביה"ס, רק 39% מההורים ממשיכים מעקב

מגיפת קוצר הראייה או בשמה הרפואי מיופיה, תוקפת ילדים וצעירים בצורה חמורה ומסוכנת יותר מאשר בקרב מבוגרים ועל אף שהעלייה בשכיחות ובחומרת בעיות הראיה נצפית בכל הגילאים, כאשר מדובר על ילדים הסכנה גבוהה בהרבה, מאחר ועליית המספר השנתית בגיל צעיר מהווה סיכון גבוה להגיע לגילאי בגרות עם סיבוכים קשים.

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי עד שנת 2050 חצי מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראיה, בישראל מדובר על נתונים מדאיגים לפיהם כמעט בכל בית שני לפחות אחד מן הילדים מרכיב משקפיים.

יחד עם זאת נתונים חדשים מצביעים כי ההורים לא עושים מספיק על מנת למנוע או לטפל בבעיות הראיה של הילדים: החל מחוסר מודעות לנזקים סביבתיים ועד הזנחת המעקב אצל רופא עיניים והאופטומטריסט.

על אף שבדיקות ראיה ראשוניות מתקיימות בבתי הספר על מנת לאפשר איתור מוקדם, דו"ח של משרד הבריאות מגלה כי רק 39% מההורים ממשיכים מעקב וטיפול אצל רופא עיניים לאחר בדיקת הסקר הראשונית שנערכה לילדים בכיתה.

"לצעירים, להבדיל מאשר לבני ובנות הגיל השלישי - יש עוד חיים שלמים לפניהם. כך שעליית מספר מידי שנה, גם אם נראית שולית - מצטברת לכדי מספרים גבוהים מאוד לאורך השנים ואיתם הסיכון לפתח מחלות עיניות כמו היפרדות רשתית או גלאוקומה" מרחיבה אורטל סבג, אופטומטריסטית בכירה ומנהלת חטיבת מחקרים בחברת - Cooper Vision".

מדובר על מגמה מתמשכת לפיה בכל שנה, דווקא כאשר מספר הילדים הסובלים מקוצר ראיה עולה, נראית פחות היענות הורית להמשיך ולטפל בבעיה. על פי נתוני הדו"חות של משרד הבריאות מהשנים האחרונות בשנת 2017 כ-78% מההורים דיווחו על המשך טיפול ומעקב, מספר שצנח ל-61% בלבד לשנת 2020, מספר שממשיך במגמת הירידה.

רצוי לשלב אסטרטגיות לתיקון הלקות עם כאלו למניעה ועיכוב

"הגישה החדשה ביותר בתחום נקראת ניהול מיופיה", מרחיבה סבג "הכוונה היא לנקוט במגוון אסטרטגיות שלא רק מתקנות ליקוי ראיה קיים אלא גם, ובייחוד בגילאים הצעירים - מונעות או מעכבות ככל הניתן את עליית המספר שמובילה לשלל מחלות הראיה בגיל מבוגר".

בין השיטות למניעה ולעיכוב התפתחות מיופיה ניתן למנות שהות בחוץ בין שעתיים לשלוש שעות ביום ובנוסף הפחתת זמן השימוש במסכים.

במקרה של בעיית ראיה מאובחנת הגישה העכשווית כוללת טיפול משולב: "הטיפול משלב לרוב בין טיפות אטרופין מדולל לעצירת או האטת קצב עליית המספר בשילוב עם משקפים לתיקון ראיה", מרחיב פרופסור אוריאל שפירר. "לגדולים יותר אשר מאסו במשקפיים, קיימות עדשות מגע טיפוליות אשר הוכחו כמתקנות ראיה וגם עוצרות או מאטות את קצב גדילת המספר" מרחיבה סבג.

מצב הראייה של ילדי ישראל. קופרויזיין 2022,
נתונים על איכות הראייה של ילדי ישראל/קופרויזיין 2022

חשוב שהילדים יאהבו את המשקפיים, אחרת, הם לא ירצו להרכיב אותם

נתונים שהתפרסמו בשנת 2021 בעקבות סקר שערכה חברת אירוקה, הסתבר הי הורים מוכנים להשקיע סכום של למעלה מ-600 שקל עבור זוג משקפיים, סכום לא מבוטל בעליל כשממדובר בפריט עם בלאי שנתי גבוה, יותר מאשר בקרב מבוגרים.

מהנתונים עולה כי שליש מילדי ישראל בני 10-16 מרכיבים משקפי ראייה. עוד עולה בסקר כי כי מעל 65% מההורים מסכימים כי זמן מסך ממושך עלול לפגוע בראייה של הילדים ו58% מההורים מודעים לתופעת ה"אור הכחול" והנזקים שנגרמים מחשיפה לו.

בינתיים, עד שאותם ילדים צעירים יעברו לעדשות מגע או יעברו, בחלקם, ניתוחי לייזר לתיקון הראייה, הבאנו את הקולקציות החדשות של משקפי הראייה לילדים ואת המחירים שתיאלצו, כהורים, לשלם עבורם.

חשוב שהילדים יאהבו את המשקפיים - אחרת, הם לא ירצו להרכיב אותם. על מנת שהילד ירכיב את המשקפיים באופן קבוע, תנו לו לבחור את המשקפיים שהוא אוהב.

הקולקציה החדשה של אירוקה מציעה מגוון עדכני ואופנתי. בין הפריטים שבקולקציה ניתן למצוא: מסגרות מתכת עדינות אופנתיות במגוון גוונים וצורות, משושים, מרובעים, אליפסה עגולים ואפילו משקפי טייסים.

הקולקציה מבוססת על קונספט של MINI ME - הדגמים האופנתיים והעדכניים ביותר בקולקציית המבוגרים - שעברו התאמה למידות ילדים מתוך הבנה שהילדים היום הם בעלי הבנה אופנתית מתקדמת בדיוק כמו של מבוגרים.

בנוסף הושקעו בקולקציה פיתוחים עיצוביים וטכנולוגים כדי להתאים את המשקפיים לאורח החיים הפעיל של הילדים; עמידות, גמישות וקלות.

בכדי להתמודד עם נזקי האור הכחול, מציעה רשת אירוקה, עדשות דיפנדר המצמצמות את נזקיו. מדובר בעדשה ייחודית מסוגה, המצמצמת משמעותית את נזקי הקרינה שמייצר האור הכחול ומונעת נזק בריאותי לראייה, מרגיעה את העיניים ואף תורמת לשינה טובה יותר.

מחיר משקפי ראייה לילדים החל מ-259 שקל ולרגל שנת הלימודים, הרשת מציגה מבצע: זוג שני ב50% הנחה על מגוון משקפי ראייה לילדים.

אירוקה משקפי ראייה לילדים החל מ199 שקל. עידן שיסטר,
אירוקה משקפי ראייה לילדים החל מ- 259 שקל/עידן שיסטר

תיקון ראייה עם סמל סטטוס על זמני

מותג המשקפיים Ray-Ban מציג קולקציה ייחודית המפגישה בין עולם האופנה ובין עולם האופטיקה וממזגת אותם למוצר אחד מבלי להתפשר על אופנתיות ופונקציונאליות.

לקראת שנת הלימודים החדשה, משיק המותג קולקציה חדשה המהווה מיזוג של טרנדים הלקוחים מעולם האופנה לצד עולם האופטיקה. שילוב העולמות יוצר דגמים אופנתיים מצד אחד ופונקציונאליים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מעולם האופטיקה לצד אמירה עם סטייל.

הקולקציה בסימן חזרה לשורשים עם דגש רב על סימן ההיכר של המותג, ראשי התיבות האייקוניות RB שחוזרות לככב על גבי העדשה כסמל סטטוס על זמני.

רנית קולקינט, סמנכ"לית שיווק לוקוסוטיקה ישראל: "המותג חרט על דגלו חדשנות וטרנדיות בעלי ערך אופנתי וצרכני כאחד. בימים אלו אנו משיקים את הקולקציה back to school של Ray-Ban למסגרות אופטיות ממותגות עם קולקציה מגוונת המתאימה לכל פלחי האוכלוסייה".

טווח המחירים נא בין 679 שקל ל-2,490 שקל, תלוי בדגם ובעדשה האופטית. ניתן להשיג בחנויות האופטיקה המובחרות ברחבי הארץ.

רייבאן באק טו סקול החל מ679 שקל. יחצ חול רייבאן,
רייבאן באק טו סקול החל מ679 שקל/יחצ חול רייבאן

אריזת חוויה והשראות מעולם האופנה

מותג המשקפיים, Versace Eyewear מציג לראשונה את קולקציית Versace Childrenהמציגה סגנון בעולם משקפי הילדים. זוהי קולקציית הביכורים הראשונה לבנות ובנים והיא מהנה, תוססת ואנרגטית.

העיצובים בקולקציה הם קלאסיים ונוחים, בעלי מגוון צבעים למראה "מיני מי" ממש כמו של הגדולים.

המשקפיים מגיעים באריזה שהיא חלק מהחוויה ובין הדגמים תמצאו כאלו בהשראת שנות ה-90 הכוללות נצנצים ועדשות מראה או דגם אייקוני מתוך הארכיון של המותג המתאים למיני דיווה.

עוד בקולקציה: משקפיים אופטיים לבנות במראה חתולי אלגנטי-קז'ואלי, משקפיים בהשראת וינטג' בעיצוב נקי ועוד.

טווח מחירים לדגמי המשקפיים האופטיים: 399-459 שקל. ניתן להשיג ברשתות וחנויות האופטיקה המובחרות

וורסצ'ה קולקציה ראשונה של משקפים אופטים לילדים. יח"צ חו"ל,
וורסצ'ה קולקציה ראשונה של משקפים אופטים לילדים/יח"צ חו"ל

כמו הגנה השמש: משקפי ראייה אמורים להגן מפני האור הכחול

"אופטיקנה" משיקה את קולקציית משקפי הראייה לילדים SUPER GLASS עם ההגנה המשולשת ויוצאת במבצע חזרה לבית הספר.

ההגנה המשולשת כוללת: עדשות "דיפנדר" להגנה מפני נזקי המסכים, אחריות לשנה והחלפת המשקפיים והעדשות במקרה של שבר, אחריות והחלפת עדשות במקרה שינוי במרשם והמספר של הילד

עדשות "דיפנדר" מיוצרות בטכנולוגיה ייחודית ומתקדמת: העדשה עצמה עשויה מחומר מיוחד החוסם כ-99.9% מקרינת האור הכחול המזיקה ((UV420, אשר נפלטת ממסכי המחשב, המכשירים הסלולריים, מסכי הטלויזיה והטאבלטים.

מהחברה נמסר כי: "כפי שמשקפי שמש מגינים על העיניים מפני קרינת אור שמש. החשיבות להגנה על עיני ילדים היא קריטית מאחר ועצב הראייה עדיין מתפתח והחשיפה לקרינה יכולה לגרום לפגיעה בו לטווח הארוך".

"בטווח הקצר, פגיעה כזו עלולה לייצר הפרעות שינה, כאבי ראש ובעיות ריכוז. על פי מחקרים נמצא כי קרינת האור הכחול הנפלטת מן המסכים (UV420) מעכבת את יצור הורמון השינה ועשויה לגרום, בעיקר אצל ילדים, לתופעות של בעיות בשינה, עייפות, כאבי ראש ופגיעה בקשב ובריכוז".

אחריות למשקפיים - במידה והמסגרת או העדשות נשברו, יהיו זכאים הילדים למשקפיים חדשים הכוללים בדיקת ראייה, מסגרת ועדשות ללא עלות!

אחריות לעדשות במקרה שהמספר השתנה - במידה והמספר של הילד השתנה במהלה השנה- בדיקת ראייה והחלפת העדשות לפי המרשם החדש יעשו ללא עלות!

משקפי סופר גלאס כוללים מסגרת ועדשות והם יושקו במחיר מבצע של 299 שקל לתקופת החזרה לבית הספר. ניתן להשיג בסניפי רשת "אופטיקנה".

אופטיקנה, משקפי ראיה לילדים. יח"צ,
אופטיקנה, משקפי ראיה לילדים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully