וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך להיות איש מחשבים כדי לעלות על גל ההייטק

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 11:05

אבל שליטה טובה באנגלית היא כמעט תמיד חיונית. בזמן שחברות ההייטק מפסיקות לגייס ומקצצות תקנים יש מי שדואג שתיכנסו פנימה: שחר פרגמניקוב מחברת Smart-Way מכשיר את מי שרוצה לעבוד בתפקידי המעטפת. לטענתו, יש לזה ביקוש

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
אפשר להשתלב בהייטק גם בלי רקע טכנולוגי/ShutterStock

שחר פרגמניקוב הוא רק בן 37 אבל כבר צבר באמתחתו מספיק ניסיון בשוק העבודה הישראלי. בזמן האחרון, בעת שחברות ההייטק מקפיאות גיוסים ומקצצות תקנים, הוא טוען בלהט שיש גם משרות אחרות, לא של תכנות, אלא של שירות לקוחות ומכירות - שרק מחכות לידיים עובדות.

בשביל להכשיר עובדים הוא הקים את Smart-Way. לדבריו מדובר "בתוכנית הכשרה ראשונית בישראל שנעשית באופן מקוון, כולל אימון אישי שבה אנחנו בוחנים האם המועמד שלפנינו יכול בכלל להיכנס להייטק".

פרגמניקוב משתף בסיפור האישי שלו: "אני הקייס סטדי הכי טוב של התכונית, באתי מעולם הנדל"ן. אחרי חמש וחצי שנים בנדל"ן התחלתי לימודי משפטים וגיליתי שאני בכלל לא מגיע למכללה ללמוד. הרווחתי יפה אבל רציתי יותר. באתי לחבר טוב אמרתי שאני עייף מנדל"ן והוא אמר לי שהייטק רץ, אנגלית ואקסל וכישורי מכירה היו לי. אז התערבנו האם בשנה אצליח לעשות רווח של חמש שנים וחצי כמו שעשיתי בנדל"ן, שילמתי לו סכום נאה כי הוא ניצח בהתערבות ומאז אני שם".

נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. מה בתכלס אתה עושה?

"אני מכשיר אנשי מכירות ושירות לקוחות להייטק. אני לא מכשיר מתכנתים, אנחנו מסייעים למי שרוצה לעשות את המעבר להיי טק כי החסם הכניסה שלהם לעומת מפתחים ומתכנתים ושאר המקצועות הטכנולוגים הוא נמוך עד כמעט לא קיים. זה אומר שהם צריכים רק אנגלית ברמה גבוהה וידע באקסל ברמה בסיסית כי את כישורי המכירה ושירות הלקוחות יש להם מהחברות האחרות שבהם הם עבדו."

ואם אני בא בלי ניסיון במכירות ובקשרי לקוחות?

"יש לי היום מישהי בתוכנית שהיא מנהלת קהילה של 23 אלף איש, היא נותנת קופונים ללקוחות והיא חסכה 20 מיליון שקלים בשנה לחברות הקהילה שלה. הקופון הוזיל להם מאד את ההוצאות. והיא אמרה לי שאין לה ניסיון במכירות. אמרתי לה שיש לה, את רוצה להגיד שאין לך ניסיון במכירות ואת מנהלת קהילה של 23 אלף איש? רק ההתעסקות בזה היא מכירות".

צעירה בריאיון עבודה. ShutterStock
מכשירים לריאיון עבודה/ShutterStock

עד שמוצאים עבודה

אבל זה סיפור יוצא דופן אני לא מכיר אף אחד שמנהל 23 אלף איש בפייסבוק

"לשאלתך גם למי שאין לו ניסיון במכירות אנחנו יודעים לסייע ולהכווין אותו הלאה"

נניח עו"ד שמגיע אליך?

"עו"ד זה מישהו שנותן שירות, מכירה זה לא רק למכור מוצר, מכירה זה לתת פיתרון לבעיה של מישהו ולפני שאתה נותן לו פתרון, אתה צריך להבין מי הוא ומה הבעיה שלו. ועו"ד זה דוגמה קלאסית לאדם שפותר בעיות של אנשים."

אתה מכשיר גם לניהול מוצר?

"לא. למנהלי מוצר חסם הכניסה גבוה משמעותי קשה מאד להתקבל לזה ללא ניסיון".

כמה עולה הקורס שלך?

"היום סביב 7,000 פלוס מע"מ".

וכמה זמן הקורס נמשך?

"תוכנית אסינכרונית. אתה איתי עד שאתה מוצא עבודה, לרוב מוצאים עבודה בין ארבעה לשישה חודשים. הבידול שלי הוא דגש מאד מאד רציני על קורות החיים באנגלית, נושא שצריך להיות טוב ומשופצר כאילו אתה מינימום ביבי. אני משפץ להם את פרופילי הלינקדין שזה כלי מכירתי הכי עוצמתי שיש היום, ודבר שלישי שאני מלמד הוא איך לעבור ראיון עבודה. כל ראיון עבודה שעושים הוא אחר מקודמו, אנחנו מתחילים בהייטק ראיון טלפוני וצריך לזה הרבה הכנה".

כמה אנשים הכשרת עד היום?

"417 בוגרים, כולם עובדים בתעשייה אך לא באותו תפקיד כמובן".

וכמה זמן אתם קיימים?

"התוכנית עצמה יצאה לפני ארבעה חודשים אך עבדתי בזה בתור שכיר כ-10 שנים".

זה לא קצת הרבה זמן ביחס למספר האנשים שהכשרת?

"זה 40 אנשים בשנה ללא ניסיון שגייסתי אותם ואת חלקם הגדול הכשרתי, אני חושב שזה עומד ברף".

כמה כסף מרוויחים מי שמוצאים עבודה דרככם?

"שורה תחתונה הם מתחילים משכורות בסיסיות בין 10 ל-13 אלף שקל. אחרי שנה עם עמלות ועם אתה טוב אתה עבור את ה-20 אלף שקל לחודש, הממוצע של אנשים שהכשרתי אותם עובר את ה-20 אלף שקל לחודש".

אבל מה עם ידע טכנולוגי, הם לא צריכים?

"הידע הזה נרכש עם הזמן הם לא צריכים להתמקד בקוד בשפה הם צריכים להבין איך מערכות עובדות".

יש בכלל ביקוש לאנשי מכירות ושירות היום, נוכח המשבר בענף?

"כן, וזה באז מאד רציני. היום קשה מאד לגייס איש מכירות ממתכנת ומפתח, כי החברות הגדולות גוגל אפל וכו' פתחו מרכזים בשנות ה-2000. הם שינו פה את מפת ההייטק אבל הזניחו את תחום השירות והמכירות והעבירו אותו לחו"ל. יש משבר, אבל נשמר הביקוש למפתחים, למתכנתים ולמנהלי קשרי לקוחות. אפשר לראות את זה בתוצאות חיפוש אותם מספרים. חשוב להבין שגם כאשר אם לסטרט אפ יש מוצר מדהים אבל הוא לא נמכר, כלומר - אין לקוחות משלמים, הסטרט אפ נכשל - ולא בגלל המוצר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחר פרגמניקוב. אמיר יעקבי, עדשה רחבה,
שחר פרגמניקוב/אמיר יעקבי, עדשה רחבה

אין גילנות

אני רוצה להיות מנהל מוצר לא מכירות יש לי מה לחפש בקורס שלך?

"תיכנס בתפקיד התחלתי תגיד בראיון שאתה מגיע שזה כרטיס כניסה להייטק ואתה תשמח לעבוד לתפקיד אחר, האם החברה לאחר שנה שתהיה בתפקיד תרצה לגייס ג'וניור במקומך. תבוא ותיכנס בדלת האחורית".

מה הגילים של מי שבאים לקורס שלך?

"24 ומעלה"

בוגרי תואר ראשון?

"רובם כן"

עד איזה גיל אפשר לבוא אליך?

"בכל גיל. גילנות לא קיימת. חברה שמנהלת תקציבים של מיליונים תרצה עובד בוגר. זה הוכח מחקרית ואני אישית גייסתי בני 40+".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully