וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הלובי החקלאי מחזיק חפרפרת במשרד החקלאות?

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 14:18

וואלה חשף פרטים מביכים על האופן שבו מנהלים נציגי החקלאים את המשא ומתן על יישום הרפורמה להפחתת יוקר המחיה מול משרד החקלאות. עתה מנסה אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, להסיט את האש מההדלפות שקיבל לכאורה מסמנכ"ל בכיר במשרד, וקורא לפיטורי המנכ"לית

אבשלום וילן. מאור קורן,
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן. "נתונים מותרים"? מחר תוכלו לשפוט בעצמכם/מאור קורן

לקראת חשיפת וואלה שתתפרסם כאן מחר, פנה הבוקר אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, בדרישה לשר החקלאות, עודד פורר, לפטר לאלתר את מנכ"לית משרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן פס. הפרסום המדובר עוסק בתדרוכים של וילן לצביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, בהודעות ווטסאפ, תוך כדי הדיונים על הרפורמה בחקלאות, על מנת, לכאורה, לטרפד אותה.

לטענת וילן, קאופמן פס היא זו שהדליפה את הדברים ולכן יש לפטרה. בנוסף פנה וילן ליועצת המשפטית לממשלה ולנציב שירות המדינה, על מנת לפתוח נגדה בחקירה פלילית ומשמעתית.

"נדהמתי לגלות (אחרי שקיבלתי פניה מעיתונאית), כי במהלך המו"מ שהתקיים בין נציגי ארגוני החקלאים, ואנוכי ביניהם, לבין משרדי החקלאות והאוצר, המנכ"לית הנכבדה - או מי מטעמה מעובדי המשרד - עמדה מאחורי וצילמה את מסך הטלפון הנייד שלי.

מתברר שבמקום לנהל מו"מ בתום לב ולטובת החקלאות הישראלית, מנכ"לית משרד החקלאות עסוקה בבילוש אסור ובהאזנת סתר האסורים על פי החוק הפלילי ומצלמת בעצמה או באמצעות שליחים (היינו הך) את מסך מכשיר הטלפון הנייד שלי ואף מעזה להפיץ את הצילומים וזאת כדי לנסות ולחסל חשבונות עם מר צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, שכל חטאו בעיניה הוא שהעז להעביר לנו, החקלאים, נתונים מותרים".

וילן לא מסתפק בפתיח האגרסיבי, אלא אף מפנה, במשתמע, איום כלפי שר החקלאות עצמו: "הדלפת מסך הטלפון הפרטי ע"י פקיד ציבור הינו מעשה בריוני ונלוז מהסוג השמור למשטרים אפלים. במקביל לפנייתי אליך, אני שולח פניה דחופה ליועצת המשפטית לממשלה ולנציב שירות המדינה כדי שיפתחו בחקירה פלילית ומשמעתית נגד המנכ"לית. אני קורא לך: גלה מנהיגות וסלק את המנכ"לית מתפקידה והתנער בפומבי ממעשיה הנלוזים. שאם לא כן - תיראה כשותף למעשיה".

שר החקלאות עודד פורר. ניב אהרונסון
שר החקלאות עודד פורר. לא נבהל מהאיומים/ניב אהרונסון

"עלבונות ומתקפות חסרות תקדים"

כאן המקום לציין, שקאופמן אינה זו שהעבירה לוואלה את צילומי המסך ובהן נראות ההתכתבויות הווטסאפ בין וילן לכהן, שבכל מקרה אינם כוללות נתונים כלשהם, אלא מה שניתן להגדיר כתדרוכים, חלקם אף בוטים וכן שיח של מי שלכאורה חושש להיתפס במעשה אסור.

שר החקלאות, עודד פורר השיב לוילן וכתב: "נדהמתי לגלות ממכתבך, שקיבלתם מגורמים במשרד נתונים ומידע במהלך המו"מ באופן שלא עבר דרך לשכת המנכ"לית שניהלה את המו"מ, למרות הנחייתי. ככל שישנן התכתבויות, הודעות דוא"ל ו/או העברת מידע כזה, אבקשך ליידע אותי מי הם הגורמים, על מנת שנוכל לטפל בהם משמעתית.

"לצערי לאורך המו"מ בוצעו הדלפות מגמתיות לתקשורת, ולא פעם נדהמתי למצוא את הדברים שנאמרו בדיונים פנימיים במשרד מרוחים על דפי העיתונים באופן מגמתי. אלא אף שמהלך הדיונים הערתי על כך שהדיונים הפנימיים מודלפים באופן שוטף לאמצעי התקשורת ולגופים איתם אנחנו מנהלים מו"מ, תוך שהם חבלים במו"מ ופועלים בניגוד למדיניותי ומדיניות הממשלה, מעשה שאף אסור על פי התקש"יר".

שר החקלאות הוסיף וגיבה את מנכ"לית משרדו: "המנכ"לית עושה את עבודתה נאמנה, במסירות אין קץ, בצניעות ובשקיפות ובמהלך המו"מ עמכם ספגה עלבונות ומתקפות חסרות תקדים ברמה האישית ואין לי שום כוונה לפטרה. היא תמשיך לנהל את המשרד ולקדם את מדיניות הממשלה".

התחקיר המלא אודות אופי ניהול המשא ומתן בין נציגי החקלאים למשרד החקלאות, יפורסם בוואלה ובגיליון "עסקים" של מעריב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו״ד נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות. ענבל מרמרי, אתר רשמי
עו"ד נעמה קאופמן פס, מנכ"לית משרד החקלאות. זוכה לגיבוי מלא משר החקלאות/אתר רשמי, ענבל מרמרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully