וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הממוצע: 12.5 אלף שקל. מה עלה יותר, השכר או המדד?

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 13:32

הלמ"ס מפרסמת היום את גובה השכר לשכירים בישראל לחודש יוני האחרון, שעלה, אבל לא מצליח להתחרות באינפלציה. עוד עולה מהנתונים כי מספר משרות השכיר בחודש יוני עמד על כ-4 מיליון משרות

אישה מתוסכלת ממעבר דירה יושבת בין הקרטונים. sirtravelalot, ShutterStock
השכר הממוצע לשכיר עלה בשנה ב-3%. הבעיה היא שההוצאות עלו יותר/ShutterStock, sirtravelalot

רבות מדובר על עליית המחירים ועל מדד המחירים לצרכן שעולה אך השאלה שנשאלת היא האם המשכורות שאנו מקבלים עולה בהתאמה. ובכן, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שמתפרסמים היום התשובה היא "כן ולא": כן - הוא עלה, אבל לא מצליח להדביק את קצב העלייה ביוקר המחיה בישראל.

לפי הלמ"ס עולה כי השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים היה 12,522 שקל. מדובר בעלייה של 3.0% לעומת חודש יוני 2021 (12,162 שקל), עלייה נאה, אך נמוכה משיעור עליית המדד ב-12 חודשים אלה.

יותר משרות, יותר עבודה, יותר כסף - פחות כוח קנייה

עוד עולה מהנתונים כי מספר משרות השכיר היה 3.978 מיליון, עלייה של 7.6% לעומת יוני 2021 (3.697 מיליון) ועלייה של 0.9% לעומת מאי 2022 (3.942 מיליון). כלומר - עבודה יש, האם היא מאפשרת לגמור את החודש? זו כבר שאלה אחרת.

נתוני מדדי שכר ותעסוקה מבוססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים למוסד לביטוח לאומי. דיווחים אלו אינם כוללים עובדים המקבלים דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. חישוב השכר הממוצע למשרת שכיר אינו מתייחס למספר הימים בחודש שבהם הועסק העובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully