וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אסם תושבת? העובדים מחריפים את צעדי המחאה

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 11:15

בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בתחילת החודש שעבר, החריפו היום עובדי אסם את צעדי המחאה על רקע המשא ומתן על הסכם קיבוצי. לטענת העובדים הנהלת החברה מערימה קשיים וחוזרת בה מהסכמות בנושאים משמעותיים

אספת הסברה במפעל אסם 2. דוברות ההסתדרות,
אספת הסברה של עובדים במפעל אסם. 3,500 עובדים דורשים התקדמות במו"מ להסכם קיבוצי/דוברות ההסתדרות

האם בקרוב נהיה עדים לעיצומים ואולי אף לשביתה במפעלי אסם, מיצרניות המזון הגדולות בישראל?

על רקע סכסוך העבודה בחברה, שאושר בתאריך 10.8, מסרה ההסתדרות כי היא (איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה והאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות) מקיימת אסיפות הסברה באתרי אסם ברחבי הארץ.

בחצי השנה האחרונה מתקיים מו"מ להסכם קיבוצי כללי באסם להסדרת תנאי העסקתם ושכרם של העובדים, אך לטענת נציגי העובדים, הנהלת החברה מערימה קשיים וחוזרת בה מהסכמות בנושאים משמעותיים.

אספת הסברה במעל אסם. דוברות ההסתדרות,
אספת הסברה באחד ממפעלי אסם. האם העובדים יחירפו את הצעדים או שיושגו הבנות עם ההנהלה?/דוברות ההסתדרות

סכסוך העבודה, שחל על כ-3,500 עובדים, הוכרז לאחר שבחצי השנה האחרונה מתנהל מו"מ להסכם קיבוצי כללי באסם להסדרת תנאי העסקתם ושכרם של העובדים, אך כאמור, לדברי נציגי העובדים, הנהלת החברה מערימה קשיים, מגלה חוסר תום לב וחוזרת בה מהסכמות בנושאים משמעותיים כגון העלאת שכר המינימום המפעלי, תנאי פרישה ורווחה.

האם המצב עלול להסלים עד כדי עיוצמים או אף השבתה כללית של העבודה? לפי שעה מעדיפים נציגי העובדים להתטא באופן קונסטרוקטיבי: יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו: "אני קורא להנהלת אסם להתעשת ולעמוד מאחורי ההסכמות שאליהן הגענו במסגרת המו"מ האינטנסיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully