וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה בפרימיום: שימורי העגבניות של MUTTI מתייקרים

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 16:32

מוצרי פרימיום מטבעם מושכים פחות את תשומת הלב הציבורית ככל שמדובר במחיר, אבל MUTTI הוא מותג פרימיום מסוג שונה, שתופס מעל ל-70% משטח המדפים של שימורי העגבניות ברשתות, כך שהתייקרות של מוצריו, תקרין לא רק על מי שיש לו

העגבניות של מוטי. דניה ויינר,
מפעל "מוטי": "האיטלקים העלו את מחירי העגבניות בעשרות אחוזים" מסביר המנכ"ל בישראל/דניה ויינר

עוד עליית מחירים והפעם לא מדובר בפסטה אלא ברוטב הפופולרי ביותר שלה: מתחילת אוקטובר יעלו מוצרי רסק העגבניות ורכז העגבניות של המותג האיטלקי "MUTTI", המיובא על יד חברת "רסטסטו" בשיעור של בין תשעה לעשרה אחוזים. כבר בפברואר התכוונו ב"רסטרטו" לייקר את המחירים, אבל אחרי פגישה עם שרת הכלכלה, הוחלט לדחות את עליית המחירים, שכאמור יזנקו בתקופת החגים.

בעזרת המכון לחקר הקמעונאות, יצאנו לבדוק את השינויים הצפויים במחירים:

מחיר רוטב עגבניות 700 גרם, יעלה מ- 7 שקלים ל- 7.74 שקלים, התייקרות בשיעור של 10.57%.
מארז שלישיה של עגבניות חתוכות 400 גרם, שעלה 10.80 שקלים, יתייקר ל - 11.80 שקלים.
רוטב עגבניות חתוכות 690 גרם של המותג, יזנק ב- 17.72% ל- 7.90 שקלים ל- 9.30 שקלים.
מחיר רכז עגבניות 210 גרם, יקפוץ ב- 30.56%, מ- 3.60 שקלים ל- 4.70 שקלים.

העגבניות של מוטי. דניה ויינר,
פס הייצור במפעל "מוטי" באיטליה/דניה ויינר

שותלים חמניות במקום עגבניות

MUTTI המיוצר באיטליה, נחשב למותג פרימיום ועוד לפני ההעלאה הצפויה הוא לרוב יקר ב- 25% בממוצע מהמותגים המקומיים, יכין, זנלכל, פריכוז ופריניר.

בשלוש השנים האחרונות, מאז נכנסה קנתה "החברה מרכזית למשקאות", י(קוקה קולה) מחצית מהבעלות, והחלה לשווק אותו ולהשקיע סכומים גדולים בפרסום, שולט המותג ב- 70% - 80% משטח המדפים ברשתות השיווק ודוחק מהם את מתחריו הישראלים הזועמים.

"בחצי השנה האחרונה העלו האיטלקים את מחיר העגבניות בעשרות אחוזים", מסביר מנכ"ל "רסטרטו", יבואנית MUTTI, גבריאל קאופמן: "בהתחלה ספגנו אותה ועכשיו אין לנו ברירה אלא לעדכן את המחיר. המצב באירופה הקרה בגלל התייקרות הגז ב- 400% בעקבות המלחמה באוקראינה, וכן המחסור בשמן חמניות, שבגללו במקום עגבניות מגדלים עכשיו חמניות".

וכשמחיר השמן והעגבניות ירד, הצרכן יזכה להוזלה במחיר?
"במפעל של MUTTI, מייצרים את העגבניות מאוגוסט לאוגוסט. הפעם הבאה שייצרו יהיה ב- 2023 ואז יהיו כל מני פרמטרים שיכנסו לשקלול, כולל שערי החליפין, ונקווה שבסוף המחיר אכן ירד. צריך לזכור שלא העלינו מחירים מאז 2006 ודחינו את ההתייקרות בעקבות הפגישה שלנו מלפני חצי שנה עם שרת הכלכלה. אני יכול להבטיח, שכשלי ירדו המחירים, אוריד את המחיר גם לצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully