וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: "יש לתת ללקוחות כלי פשוט להשוואה בין מוצרים"

7.9.2022 / 10:05

בהמשך לרפורמת המשכנתאות שנכנסה לתוקף, הוציא יאיר אבידן מכתב לראשי המערכות הבנקאיות: "שינויי הריבית והאינפלציה העלו את החשיבות של הגברת יכולת ההבנה של הלקוחות"

יאיר אבידן 7. ראובן קסטרו
המפקח על הבנקים יאיר אבידן/ראובן קסטרו

המפקח על הבנקים יאיר אבידן הוציא היום (רביעי) מכתב למנכ"לי התאגידים הבנקאיים וחברות כרטיס האשראי בנושא "הוגנות צרכנית בסביבה פיננסית משתנה".

"בחודשים האחרונים חלו שינויים בסביבת הריבית והאינפלציה, זאת לאחר שנים של יציבות יחסית", כתב המפקח במכתב, "שינויים אלו העלו את החשיבות של הגברת יכולת ההבנה של הלקוחות את השלכות השינויים והגברת יכולת ההשוואה שלהם בין התנאים המוצעים להם על ידי בנקים שונים במגוון המוצרים הבנקאים, הן בצד האשראי והן בצד הפיקדונות. על רקע זה קיימתי בחודשים האחרונים שיחות עם בכירי המערכת, הבנקאית בהן הדגשתי את ציפייתי לשמור על ענייני הלקוחות נוכח השינויים האמורים ובכלל זה להתאים את המוצרים והשירותים לצרכי הלקוחות, לנהל תקשורת וקשר עם הלקוחות, לתמוך בלקוחות במימוש התועלות מהמוצרים והשירותים המסופקים ולוודא שהאינטרסים של הלקוחות יעמדו במרכז.

"בהמשך לרפורמות השונות שהוביל בנק ישראל בתקופה האחרונה במטרה להגביר את השקיפות ולחזק את כוחו של הלקוח, אציין כי בכוונת הפיקוח על הבנקים לפעול לפרסום שיעורי הריבית, הן המשולמים בפועל על-ידי כל אחד מהתאגידים הבנקאיים בעד פיקדונות שקליים, והן הנגבים בפועל בעד מתן אשראי, זאת כדי לתת ללקוחות כלי פשוט שיסייע להם להשוות בקלות בין התנאים המוצעים בתאגידים הבנקאיים השונים ולבחור את המוצר המתאים להם.

בהתייחס למוצרי השקעה, דוגמת פיקדונות - בשנים האחרונות, בשל סביבת הריבית האפסית, מוצרי
הפיקדונות הבנקאיים לא היו חלופה משמעותית להשקעה עבור הלקוחות וכתוצאה מכך פחתה פעילותם בשוק זה ויתרות משמעותיות נותרו בחשבונות העו"ש וככלל הן אינן נושאות ריבית. לנוכח השינויים בסביבת הריבית והאינפלציה כאמור, הפיקוח על הבנקים מצפה מהתאגידים הבנקאיים להסב את תשומת לב הלקוחות, למוצרי ההשקעה הבנקאיים, שהם מעמידים לרשותם על מנת להפקיד כספם ולהזמין את הלקוחות לבחון אם הם מתאימים לצרכיהם. בהקשר זה יש לתת ללקוחות המתעניינים במוצרים הבנקאיים תמונה מלאה אודות התנאים, ובכלל זה אודות תנאי השבירה, כמתחייב מכללי
הבנקאות".

בהתייחס לאשראי, ציין המפקח את הרפורמה להגברת השקיפות והתחרות בשוק המשכנתאות, שנכנסה לתוקף ב-31 באוגוסט ,ואשר משפרת את יכולת ההבנה וההשוואה של הלקוחות: "לצד
זאת, ובמסגרת הציפייה להתנהל באופן אחראי, נאות והוגן כלפי לקוחותיהם במסגרת פעילותם, נדרשים התאגידים הבנקאיים לתת את הדעת לשיפור יכולת ההבנה וההשוואה של הלקוחות גם ביחס למוצרים בנקאיים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully