וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קניות בטיקטוק הן העתיד של המסחר החברתי?

ליאב חן, טור אורח

7.9.2022 / 12:51

מסחר חברתי מקצר את מסע הקנייה. הכירו את TikTok Shopping, הדבר הבא בקניות המקוונות. איך זה עובד ומדוע העתיד כל כך מזהיר?

מסחר חברתי הוא קנייה ומכירה של מוצרים באופן בלעדי באמצעות מדיה חברתית. פלטפורמות מסחר חברתי פופולריות כוללות את פייסבוק, אינסטגרם (וכמובן) טיקטוק. מה שמייחד את המסחר החברתי הוא מסע הקנייה הרצוף שלו. המשמעות היא שמשתמשים לא עוזבים את אפליקציית המדיה החברתית כדי להשלים רכישה. זו חוויה סוחפת שמתרחשת כולה בתוך טיקטוק (או פייסבוק או אינסטגרם וכן הלאה).

הסיבה שהמסחר החברתי כל כך חזק היא שהוא מקצר את מסע הקנייה. ישנם פחות שלבים בין הגילוי הראשוני לרכישה הסופית. TikTok Shopping היא מגמה שמתפוצצת ומעצבת את עתיד המסחר החברתי שהוא אכן עתיד מזהיר. ההערכה היא שהמסחר החברתי ישלש את עצמו לתעשייה של 1.2 מיליארד דולר עד 2025. מחקרים מראים גם כי מכירות המסחר החברתי צפויות להגיע למעלה מ-492 מיליארד דולר.

אבל מה זה אומר על מותגים?

נערה צעירה עם טיקטוק. ShutterStock
שופינג בטיקטוק? בהחלט/ShutterStock

מותגים יכולים להשתמש במסחר חברתי כדי להגיע לקהלים צעירים יותר. טיקטוק מלאה עד אפס מקום בבני דור ה-Z ובני דור המילניום. והם לא צורכים מדיה כמו דור ה-X ודור הבייבי בומרס. לכן, שימוש במסחר חברתי, במיוחד בטיקטוק, הוא דרך מצוינת ליצור קשר עם צרכנים צעירים. טיקטוק (ואינסטגרם reels) עוסקים בסרטונים קצרים. אז אם מותגים רוצים להשתלב עם הקהל, הם יצטרכו לשלוט באמנות הפוסטים הקצרים. זה אומר מודעות וידאו בפיד ופוסטים אורגניים. סרטון קצר צריך למשוך תשומת לב ולשלוח הודעה תוך שניות. זוהי הזדמנות עבור מותגים להתייעל עם המסרים שלהם. המסחר החברתי כבר מעצב את האופן שבו מותגים נראים ומרגישים באפליקציות מדיה חברתית. ואנחנו חושבים שזה ימשיך באותה הדרך. מותגים צריכים להתאים ל"אווירה" של כל אפליקציית מדיה חברתית. עבור טיקטוק, המשמעות היא ויתור על האסתטיקה המרוטשת לטובת אסתטיקה אותנטית יותר. זה גם אומר לאמץ תוכן שמספר סיפור.

אחרי המון בדיקות, טיקטוק השיקה את TikTok Shopping. זהו פתרון מסחר חברתי אדיר המאפשר לקדם ולמכור מוצרים באפליקציה. יוצרים ומותגים זוכים להוסיף כרטיסיית קניות לפרופילי הטיקטוק שלהם. לאחר מכן, אוהדים יכולים להקיש כדי לגלול בקטלוגים של המוצרים שלהם. אם אוהד רוצה לבצע רכישה, הוא יכול לעשות זאת מבלי לצאת מהאפליקציה וזה הכוח של המסחר החברתי. לא צריך יותר להיכנס לאתר, לא עוד קישורים מבולגנים, לא עוד מעקב בין ערוצים. הכל קורה בטיקטוק מגילוי ראשוני ועד לקופה. בנוסף, יוצרים ומותגים שמנצלים את TikTok Shopping יכולים לתייג את המוצרים שלהם בתוכן אורגני עם קישורים מיוחדים למוצרים בתוך האפליקציה. אפשר לדחוף מוצרים בתוכן אורגני ואפילו לשווק מוצרים באמצעות מודעות וידאו הניתנות לרכישה בפיד, גם כן.

רוב הזמן, אנשים לא סתם מגיעים לחנות מסוימת במקרה. דרך טיקטוק אפשר לנצל את הסוגים השונים של המודעות בתוך האפליקציה ולהבין מה עובד הכי טוב עם הקהל, כלומר להשתמש בפרסום בתוך האפליקציה. כמותג, שיתוף פעולה עם יוצרי טיקטוק זה אחד הדברים היעילים והרווחים שניתן לעשות. שיווק משפיענים מציב את המותג ישירות מול קהל היעד. בנוסף, כאשר יוצר תוכן מקדם אותך, זה מרגיש אותנטי יותר. ואם אנחנו יודעים משהו על דור ה-Z ובני דור המילניום, הם משתוקקים לאותנטיות.

בנוסף, "האשטאג אתגר פלוס" הוא סוג של קמפיין פרסומי ספציפי לטיקטוק. מותגים באים עם ריקוד, או כל סוג של אתגר, שמחובר להאשטאג בתשלום. קמפיינים אלה מגיעים עם דפי נחיתה מיוחדים של טיקטוק ויכולים להשתלב עם קניות בתוך האפליקציה. TikTok Shopping משנה את הדרך שבה מותגים עושים עסקים באינטרנט. שלא לדבר על כך שמסחר חברתי הוא תעשייה שצומחת מהר. זה הזמן לתפוס מקום בעולם המסחר החברתי (ובטיקטוק בפרט).

הכותב הוא מנכ"ל ושותף מייסד ביומנז

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully