וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד במסגרת המסחר באופציות ל-4.869 שקלים

ליאור כגן

23.2.2003 / 18:32

ביום שישי נקבע השער היציג על רמה של 4.88 שקלים; גיפט: אי הוודאות עלולה להימשך לפחות עד אמצע חודש מארס

במסגרת המסחר באופציות, רושם הבוקר הדולר ירידה קלה של 0.23% לרמה של 4.869 שקלים. ירידה זו קוטעת עלייה בדולר שהחלה ביום רביעי, עם התגברות החששות מפני פיטורים של הנגיד, אותם יוזמת לשכת ראש הממשלה. במהלך סוף השבוע שככו מעט חששות אלה לאחר שראש הממשלה הבטיח למועמד למשרת שר האוצר, יעקב פרנקל, כי לא יפעל להדחה חד צדדית של הנגיד אלא יגיע עימו להסכמה בדרך של הידברות.

ביום שישי נקבע השער היציג של הדולר על רמה של 4.88 שקלים - עלייה קלה של 0.08% לעומת היציג שנקבע ביום חמישי. בעקבות התחזקות היורו בעולם מול הדולר, רשם המטבע האירופי עלייה חדה יותר מול השקל. היורו היציג עלה ביום שישי ב-0.67% ונקבע על רמה של 5.292 שקלים. מרבית הפעילות ביום שישי נרשמת בין הבנקים ללא פעילות דומיננטית של הזרים, ולפיכך היקפי המסחר אינם גבוהים.

בחדר המסחר של גיפט - מבית אילנות בטוחה - מעריכים כי אם רוה"מ ינסה בכל מחיר לפטר את הנגיד, חברות הדירוג עלולות לראות זאת כניסיון לבטל את העצמאות של הבנק המרכזי ולהפוך אותו מוסד פוליטי. מהלך כזה, יקרב את הורדת הדירוג שממילא תבוא אם לא יבצעו את הקיצוצים הדרושים בתקציב. "אי הוודאות המאפיינת את המציאות הנוכחית, עלולה להימשך לפחות עד אמצע חודש מארס, מועד הצגת הממשלה החדשה אשר עלול להתרחש 'בתיאום' עם כניסת כוחות אמריקאיים לעיראק" - כך מעריכים בגיפט. לשבוע הקרוב מעריכים בגיפט שטווח המסחר בדולר יישאר בין 4.845 שקלים ל-4.90 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully